Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 28 jul 2010 16:09

@ danoontje en de rest die commentaar hebben op de werkwijze; het verhaal van Peter benadrukt nog maar eens de filosofie van Canyon! Belangrijk om te vermelden is wellicht dat een klacht een koopsignaal KAN zijn. Als je product zo goed verkoopt als van Canyon lijkt me dat ietsje anders kan liggen! Er zijn altijd $^%&*##% te vinden waarvoor het nooit goed is en die je dus ook niet tevreden kunt stellen. Apple Iphone 4 is ook zo'n mooi voorbeeld; er valt altijd wel wat te klagen maar het alternatief is (vaak) heel wat matiger. M.a.w. er zijn behoorlijk wat mensen die de werkwijze geen probleem vinden en goed begrijpen dat een lagere prijs of een completer product (Apple) gevolgen heeft....
Aeroad
Grail
Ultimate

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 28 jul 2010 16:18

ik zag bij het monteren dat het kopserie heel anders is of bij andere merken, als deze versleten is kan ik dat gewoon vervangen bij mijn fm of moet ik dat bestellen bij canyon

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 28 jul 2010 16:23

A.B. schreef:ik zag bij het monteren dat het kopserie heel anders is of bij andere merken, als deze versleten is kan ik dat gewoon vervangen bij mijn fm of moet ik dat bestellen bij canyon


Dan moet je dus bij Canyon zijn :)
Canyon Ultimate CF SL 2016

petercanyon
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00

petercanyon 28 jul 2010 16:38

IVM. de wettelijke aansprakelijkheid mogen wij geen fietsen of framesets leveren waarvan de stuurpen nog niet gemonteerd of de vorkbuis nog niet afgezaagd is. Wij mogen/kunnen er niet vanuit gaan dat iedere consument dit zelf kan. Gaat het fout dan zijn wij aansprakelijk.

Gr. Peter

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 28 jul 2010 16:48

Peter / Canyon schreef:IVM. de wettelijke aansprakelijkheid mogen wij geen fietsen of framesets leveren waarvan de stuurpen nog niet gemonteerd of de vorkbuis nog niet afgezaagd is. Wij mogen/kunnen er niet vanuit gaan dat iedere consument dit zelf kan. Gaat het fout dan zijn wij aansprakelijk.

Gr. Peter


Ik wist niet dat daar ook al regels voor waren. Dat verklaart dus eigenlijk ook waarom jullie een momentsleutel leveren bij de zadelpen. Weer wat geleerd vandaag ;)
Canyon Ultimate CF SL 2016

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 28 jul 2010 21:38

hier mijn Canyon.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 28 jul 2010 22:03

oranje stuurlint vanwege het wk? XD
of toch vanwege het oranje in de fiets
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 28 jul 2010 23:33

BonoCross schreef:
Peter / Canyon schreef:IVM. de wettelijke aansprakelijkheid mogen wij geen fietsen of framesets leveren waarvan de stuurpen nog niet gemonteerd of de vorkbuis nog niet afgezaagd is. Wij mogen/kunnen er niet vanuit gaan dat iedere consument dit zelf kan. Gaat het fout dan zijn wij aansprakelijk.

Gr. Peter


Ik wist niet dat daar ook al regels voor waren. Dat verklaart dus eigenlijk ook waarom jullie een momentsleutel leveren bij de zadelpen. Weer wat geleerd vandaag ;)


Waarom kon mijn Cervélo frameset dan wel geleverd worden met een ongezaagde voorvork en losse balhoofdset?

Vind de handelswijze van Canyon overigens prima. Een kleine meerprijs vragen voor een andere maat stuurpen is toch helemaal niet zo vreemd?

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 29 jul 2010 00:53

Vanavond niet tijdens maar na de koers mn voorvork naar zn grootje geholpen. Gruwelijk balen! Ik regel bij onze club de wekelijkse zomeravondcompetitie en zet oa van tevoren alles klaar en ruim na afloop alles op. Na afloop haalde ik de waarschuwingsborden op maar één bord schoot uit mn handen en knalde vol tegen mn voorvork op. Die is nu rondom helemaal gebarsten. Hoop dat ik snel via Canyon een nieuwe kan krijgen want ik heb helaas geen reservefiets en zit nu volop in het wedstrijdseizoen (en ben ook nog eens voor mijn doen goed in vorm).

petercanyon
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00

petercanyon 29 jul 2010 11:08

(Waarom kon mijn Cervélo frameset dan wel geleverd worden met een ongezaagde voorvork en losse balhoofdset?)

Dit is een winkel merk dat via een dealer verkocht word, dit is zijn verantwoording.
Gr. Peter

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 29 jul 2010 11:18

@ifalco2004; Geinig, ik heb ook net een oranje stuurlintje gemonteerd! Staat mooi i.c.m. de oranje accenten op het frame zelf. Fiets ziet er goed uit maar waarom staat dat stuur zo gek omhoog?
Aeroad
Grail
Ultimate

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 29 jul 2010 11:48

ifalco...........

waarschijnlijk ook behoorlijk lichtgewicht zo te zien???

Plaats reactie