En wat is de foutmarge op het meten van bbl?Keezx schreef:Nee hoor, 88 op 1,86 is ongeveer gemiddeld.G.B. Lux Dream schreef:Waarom experimenteren. Als je zadel goed staat, staat hij goed. En je hebt idd ietwat korte benen tov je lichaamslengte.
Een zadelhoogte van 76,5 op een lichaamslengte van 1m86 is in ieder geval verre van gemiddeld. Kan nog steeds prima zijn, maar foto's geven mij een ander beeld.
Maar het is maar een tip. Iemand die hecht aan 2-benige vermogensmeting wil wellicht ook weten dat hij misschien wel 2-3cm te laag / lager dan optimaal zit?
Toen ik startte met fietsen begon ik op ca. 77cm. Ik wist dat het te laag was, maar zodra ik hoger ging, kreeg ik knieklachten. Achteraf verklaar ik dat met een intensief voetbalverleden. Na paar jaar proberen te verhogen, ging het vervolgens in 2 jaar tijd probleemloos naar ca. 81cm. Al die tijd - dus ook op 77cm - fietste ik pijnloos overigens.
En voor de duidelijkheid: ik bedoelde niet dat je op basis van mijn waarneming de inbussleutel moet pakken, maar je zou nog verder op onderzoek kunnen gaan.