foto van je fiets
Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 27 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 26 Mei 2007
Ik ben van mening dat een TI frame, liever met metalen onderdelen "aangekleed" wil worden ongeacht wat voor naam er opgeplakt wordt.
Steek er dan ook maar een andere voorvork in .
Hoi,
Er zijn bij mijn weten weinig of geen fabrikanten meer die nog fatsoendelijk sturende en veilige vorken maken of willen maken in titanium.
Passoni (Italië) heeft er ooit in zijn programma gehad maar waarschijnlijk alléén voor zijn eigen fietsen.
Passoni maakte trouwens ook race stuur/stuurpen uit één stuk en op de gewenste maat !
Maar dan moet je na eventuele bestelling wel héél véél geduld hebben, en nogmaals ik geloof nooit dat zij dit nog willen maken en zeker niet voor op een Litespeed te schroeven.
Dus blijft er weinig keus over, gezien ik ook niet geneigt ben om er een stalen vork in te zetten .
Dan maar "Plastic" maar dan wel een goede Easton dus.
Het zelfde verhaal voor het stuur en stuurpen alsook de zadelpen.
Voor deze onderdelen heb ik dan voor wat het stuur en stuurpen betreft wat meer keus dus voor de Deda's gekozen omwille van de TI look.
Helaas maakt Deda géén zadel pen in deze uitvoering dus behelp ik mij met de Pro.
Misschien wordt het nog vervangen door een Moots, als ik zeker weet of ik deze kan opschuren tot dezelfde kleur als de Siena.
Indien dit kan volgt waarschijnlijk ook de Moots stuurpen.
Ik laat dit (als het zover is) nog wel weten .
Groeten.
Quoten: Origineel geplaatst door Morel op 26 Mei 2007
Ik ben van mening dat een TI frame, liever met metalen onderdelen "aangekleed" wil worden ongeacht wat voor naam er opgeplakt wordt.
Steek er dan ook maar een andere voorvork in .
Hoi,
Er zijn bij mijn weten weinig of geen fabrikanten meer die nog fatsoendelijk sturende en veilige vorken maken of willen maken in titanium.
Passoni (Italië) heeft er ooit in zijn programma gehad maar waarschijnlijk alléén voor zijn eigen fietsen.
Passoni maakte trouwens ook race stuur/stuurpen uit één stuk en op de gewenste maat !
Maar dan moet je na eventuele bestelling wel héél véél geduld hebben, en nogmaals ik geloof nooit dat zij dit nog willen maken en zeker niet voor op een Litespeed te schroeven.
Dus blijft er weinig keus over, gezien ik ook niet geneigt ben om er een stalen vork in te zetten .
Dan maar "Plastic" maar dan wel een goede Easton dus.
Het zelfde verhaal voor het stuur en stuurpen alsook de zadelpen.
Voor deze onderdelen heb ik dan voor wat het stuur en stuurpen betreft wat meer keus dus voor de Deda's gekozen omwille van de TI look.
Helaas maakt Deda géén zadel pen in deze uitvoering dus behelp ik mij met de Pro.
Misschien wordt het nog vervangen door een Moots, als ik zeker weet of ik deze kan opschuren tot dezelfde kleur als de Siena.
Indien dit kan volgt waarschijnlijk ook de Moots stuurpen.
Ik laat dit (als het zover is) nog wel weten .
Groeten.
Je hoeft mijn antwoord niet zo serieus op te nemen hoor .
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat een titanium voorvork ook relatief veel geld kost.
Bijna alle titanium fietsen die ik heb gezien hebben een carbon voorvork. Is dit omwille van de prijs? Of bezit titanium eigenschappen die niet gewenst zijn in een voorvork? (je zei "niet veilig"?)
Ik vind het trouwens ook wel een heel mooie fiets.
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat een titanium voorvork ook relatief veel geld kost.
Bijna alle titanium fietsen die ik heb gezien hebben een carbon voorvork. Is dit omwille van de prijs? Of bezit titanium eigenschappen die niet gewenst zijn in een voorvork? (je zei "niet veilig"?)
Ik vind het trouwens ook wel een heel mooie fiets.
Kocmo maakt een keurige titanium voorvork trouwens. www.kocmo.de
Het ter ziele gegane Tsjechische Morati had ook titanium voorvorken. M.i. is titanium niet het meest geschikte materiaal voor een voorvork: carbon erin is prima!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 apr 2007 00:01
Dit is de mijne.
2e hands gekocht van een oudere man die wegens gezondheidsredenen niet meer kon fietsen.
Er stond nog geen 1500km op de teller en de fiets is uit 2004. Ik heb er afgelopen november 850 euro voor betaald en inmiddels al bijna 2000km mee gereden.
Het is een Vantuyl VT740
Shimano Ultegra 9 speed tripleMavic Ksyrium Elite wielenAluminium frameCarbon voor en achtervork
2e hands gekocht van een oudere man die wegens gezondheidsredenen niet meer kon fietsen.
Er stond nog geen 1500km op de teller en de fiets is uit 2004. Ik heb er afgelopen november 850 euro voor betaald en inmiddels al bijna 2000km mee gereden.
Het is een Vantuyl VT740
Shimano Ultegra 9 speed tripleMavic Ksyrium Elite wielenAluminium frameCarbon voor en achtervork
dit is mijn fiets steekt nu een 14 dagen in elkaar.Heb deze zelf in elkaar gestoken. Laat jullie commentaar maar komen
grtz
edwin
voor het makkelijk te maken linkje naar mijn website
http://www.e-evers.f2b.be
grtz
edwin
voor het makkelijk te maken linkje naar mijn website
http://www.e-evers.f2b.be
Quote: Origineel geplaatst door edke op 04 Juni 2007
dit is mijn fiets steekt nu een 14 dagen in elkaar.
Heb deze zelf in elkaar gestoken.
Laat jullie commentaar maar komengrtzedwinvoor het makkelijk te maken linkje naar mijn websitehttp://www.e-evers.f2b.be
ik neem aam dat het om deze gaat
dit is mijn fiets steekt nu een 14 dagen in elkaar.
Heb deze zelf in elkaar gestoken.
Laat jullie commentaar maar komengrtzedwinvoor het makkelijk te maken linkje naar mijn websitehttp://www.e-evers.f2b.be
ik neem aam dat het om deze gaat
Ook mijn fietsje kan er bij!
Intersens Superlite, Tiagra 2007, Whr-560
[img=http://i1.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353082.jpg]
Intersens Superlite, Tiagra 2007, Whr-560
[img=http://i1.pinkbike.com/photo/1353/pbpic1353082.jpg]