Ervaring met staal
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Zag hierboven wat over St joris cycles, Fiets regelmatig met mensen met zo'n fiets. Je mist ze nooit, echt opvallend mooi. Vanmorgen heel toevallig nog een stukje opgefietst met en St Joris, Dat valt echt meteen op. Hele mooie fietsen en ze bouwen echt alleen op maar enkel stuks, altijd eerst opmeten en op basis van je gebruik wordt de geometrie bepaald en je bent betrokken bij de hele bouw. Als je naar de prijs kijkt dan moet je daar in mijn ogen geen vergelijk maken met het kopen van een frame en afmonteren. Dit is in mijn ogen echt iets heel anders en je betaald in mijn ogen echt voor het maatwerk en de kwaliteit. Alleen het lakwerk is al iets wat ik nog nooit bij een andere fiets heb gezien, zo ontzettend mooi en goed, Heb er zelf geen en vind ze ook te duur voor een stalen racer gezien mijn voorkeur voor carbon, maar vind het wel heeeeel mooi, Eigenlijk denk ik dat als je over de prijs moet nadenken het gewoon niet de fiets voor je is, dit is echt iets aparts.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ook maatwerk kan prima bij een ander bouwer dan St Joris voor een minder stevige prijs. In Nederland heb je ook nog Blacksmith en in Spijkenisse zit Braun.
Ik vond/vind St Joris ook erg fraai hoor maar ben toen uiteindelijk voor Field gegaan omdat ik die vooral qua spuitwerk erg fraai vond. Tegenwoordig hebben ze daar ook de Field works, die zijn gelast en (iets) minder duur, hoewel je het daar qua spuitwerk ook zo gek kan maken als je zelf wilt.
Ik vond/vind St Joris ook erg fraai hoor maar ben toen uiteindelijk voor Field gegaan omdat ik die vooral qua spuitwerk erg fraai vond. Tegenwoordig hebben ze daar ook de Field works, die zijn gelast en (iets) minder duur, hoewel je het daar qua spuitwerk ook zo gek kan maken als je zelf wilt.
St Joris is prachtig ja. Ik ben een paar jaar geleden bij een presentatie van hem geweest, enorme bevlogenheid, oog voor detail en kennis. Na zijn verhaal begrijp je goed dat een frame van hem nooit "goedkoop" kan zijn.
Eigenlijk is de grote vraag voor mij; voor een standaard maat Standert gaan of meer uitgeven en voor maatwerk gaan. Het zou voor mij een fiets zijn "voor erbij" en die nooit meer weg gaat (tenzij die gepikt wordt )
Zomaar een paar voor mij prachtige voorbeelden van modern staal;
Eigenlijk is de grote vraag voor mij; voor een standaard maat Standert gaan of meer uitgeven en voor maatwerk gaan. Het zou voor mij een fiets zijn "voor erbij" en die nooit meer weg gaat (tenzij die gepikt wordt )
Zomaar een paar voor mij prachtige voorbeelden van modern staal;
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Leim 17 schreef: ↑27 aug 2019 20:38Thanks, dat zijn leuke opties! Heb jij toevallig iets meer Info en beeldmateriaal van jouw Rychtarski?
Hierbij de Rychtarski:
Ik ben zelf fan van klassiek ogende frames (met velgremmen).
Na wat heen en weer mailen over wensen en beoogd gebruik tot de keuze gekomen voor een colombus max-buizenset.
Frame is fillet brazed en afwerking is voor zover ik kan beoordelen goed.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden! Gave Rychtarski, ik hou er wel van....
Ook je Arko bici optie is een goede, dankjewel! Aanbieding van € 1400 is volgens mij nog steeds geldig.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Als indicatie. Taverna begint binnenkort aan mijn Columbus Max frame. Ongelakt € 850,- incl. vork ongeacht of ik schijf- of velgremmen wil. Komt € 350,- voor het spuitwerk van Brady van Dalen.
Deze heb ik al: maatwerk, Deda 01 buizen, stuurpen van Bart en spuitwerk van Brady: totaal € 1150,-
Deze heb ik al: maatwerk, Deda 01 buizen, stuurpen van Bart en spuitwerk van Brady: totaal € 1150,-
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
De fiets op de derde foto van Leim17, de blauwe met Ceramic Speed derailleurkooi, vind ik heel mooi. Het is een Legor Nuiorksiti gebouwd door Legor, handelsnaam van Mattia Paganotti, een in Barcelona gevestigde Italiaan. Meer over deze fiets:
cyclingtips.com/2018/11/bikes-of-the-bunch-legor-cicli-nuiorksiti-for-a-life-in-girona
cyclingtips.com/2018/11/bikes-of-the-bunch-legor-cicli-nuiorksiti-for-a-life-in-girona
Legor en Belle Cycles zijn 2 framebouwers uit Catalonië.poulain schreef: ↑28 aug 2019 20:20 De fiets op de derde foto van Leim17, de blauwe met Ceramic Speed derailleurkooi, vind ik heel mooi. Het is een Legor Nuiorksiti gebouwd door Legor, handelsnaam van Mattia Paganotti, een in Barcelona gevestigde Italiaan. Meer over deze fiets:
cyclingtips.com/2018/11/bikes-of-the-bunch-legor-cicli-nuiorksiti-for-a-life-in-girona
Wie The Service Course van Christian Meier volgt op Facebook of Instagram ziet regelmatig mooie builds voorbij komen.
Zoals recent deze (prachtige kleur):
theservicecourse
New Build Alert!
Standing out from the pack like a grape flavored Mentos, this week we’re stoked to be introducing our latest rental bike build: a beautiful @bellecycles Silk Road expertly painted in not-to-be-missed Purple by @kilianboy.
.
The details: hand-built and hand-painted in Barcelona, this 50cm Belle Cycles Silk Road @columbus_official steel frame is paired perfectly with a @columbus_official Futura Carbon fork for maximum comfort and handling. With tyre clearance for up to 32mm tyres, we decided to go for @conti_road 28mm rubber attached to some ultra-aero @envecomposites SES 5.6 Disc rims with @chriskingbuzz hubs. A @shimanoroad Pro PLT cockpit fits nicely with a Shimano Ultegra R8070 Di2 groupset running a 50x34 chainring set up with an 11-30 cassette making the largest of climbs seem like just a speed bump. Some @arundelbike stainless bottle cages and @fabriccycling saddle and bar tape are the finishing touches on what we think is a killer rental bike, and we’ll be making it available for hire from this coming week!