Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 29 jul 2010 13:11

BonoCross schreef:
A.B. schreef:ik zag bij het monteren dat het kopserie heel anders is of bij andere merken, als deze versleten is kan ik dat gewoon vervangen bij mijn fm of moet ik dat bestellen bij canyon


Dan moet je dus bij Canyon zijn :)


nu heb ik nog geen duidelijk antwoord :'( , is dat een speciale kopserie of gewoon te verkrijgen bij fm

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 29 jul 2010 13:35

Het is een speciale kopserie (het 'ilock systeem'). Erg makkelijk in afstellen maar je moet het wel via Canyon regelen. Je hebt niet meer een dopje bovenop maar een ring aan je balhoofd waarmee je de speling afstelt mbv een inbus.

Vanavond haal ik mijn voorvork uit de fiets. Ik zal eens kijken wat voor lagers gebruikt worden. Misschien dat die wel uniform zijn en dus ook elders verkrijgbaar (en dat is volgens mij het enige dat slijt).

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 29 jul 2010 13:40

anders heb ik nog een kopsetje liggen....... voor de liefhebber te versturen tegen verzendkosten.

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 29 jul 2010 15:02

Alp d'Huez53:15 schreef:Het is een speciale kopserie (het 'ilock systeem'). Erg makkelijk in afstellen maar je moet het wel via Canyon regelen. Je hebt niet meer een dopje bovenop maar een ring aan je balhoofd waarmee je de speling afstelt mbv een inbus.

Vanavond haal ik mijn voorvork uit de fiets. Ik zal eens kijken wat voor lagers gebruikt worden. Misschien dat die wel uniform zijn en dus ook elders verkrijgbaar (en dat is volgens mij het enige dat slijt).


Alvast bedankt!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 29 jul 2010 17:59

@MJ1; volgens mij zijn de remmetjes op ifalco's fiets nog best zwaar...:-)! Oranje stuurlintje lijkt (net als dat van mij) op Lizard Skins en is relatief licht (en lekker plakkerig)).

@MJ2;Is dat een nieuwe of een oude Ilock? De nieuwe weegt aanzienlijk minder dus indien het die betreft wil ik 'm graag van je overnemen.
Aeroad
Grail
Ultimate

rafflesia
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 29 jul 2010 20:53

rafflesia 29 jul 2010 20:57

klein vraagje: hoe komt het dat volledige fietsen bijna niet meer voorkomen met een triple. Bijna altijd zijn ze afgewerkt met of dubbel of compact... Wat is de reden hiervoor?

grtz

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 29 jul 2010 21:18

rafflesia schreef:klein vraagje: hoe komt het dat volledige fietsen bijna niet meer voorkomen met een triple. Bijna altijd zijn ze afgewerkt met of dubbel of compact... Wat is de reden hiervoor?

grtz


Omdat een triple duurder is in aanschaf?
Omdat het merendeel geen triple wil?
Omdat foto's van een triple minder mooi zijn?
Omdat Campagnolo geen triples meer voert?

Maar . . Je kunt bijv de Shimano Ultegra uitvoeringen op de Canyon site uitbreiden met een triple.
klik bij betreffende modellen tabblad "specs" en kijk onderaan voor de uitbreidingsmogelijkheden.


;)
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 29 jul 2010 23:34

Omdat de q factor toeneemt
Omdat "echte" wielrenners gruwen van een triple
Omdat de dat binnenste blaadje bijna nooit zult gebruiken
Omdat de ketting er minder mooi op ligt
Omdat je meer moet trimmen
Omdat het vaker ongewenst geluid produceert
Omdat omdat omdat.........
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jul 2010 23:40

En dit is dan meteen hier de laatste post over triples, die discussie is in andere topics al vaak genoeg gevoerd. Daar de discussie graag door zetten, zodat hier de discussie over Canyon's kan blijven gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 29 jul 2010 23:45

Afleveren met triple ligt ook een beetje aan de FM. Onze oerdegelijke dorpsFM, die toch Pina en Wilier verkoopt en diverse amateurfietsen onderhoud, levert elke recreant standaard een fiets met triple. Hij vind het belangrijk dat iedereen overal leuk kan fietsen. Ben het niet helemaal met hem eens, maar dan dan komen we weer in de klassieke discussie.

a.b.
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 aug 2009 04:28

a.b. 31 jul 2010 05:05

Mijn nieuwe Canyon zit ook in elkaar ! de foto's volgen :-)

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 31 jul 2010 12:17

A.B. schreef:Mijn nieuwe Canyon zit ook in elkaar ! de foto's volgen :-)


Ik hoop in de goede zin van het woord?


;)
Afbeelding

Plaats reactie