Pagina 225 van 1869
Geplaatst: 29 jul 2010 13:11
door a.b.
BonoCross schreef:A.B. schreef:ik zag bij het monteren dat het kopserie heel anders is of bij andere merken, als deze versleten is kan ik dat gewoon vervangen bij mijn fm of moet ik dat bestellen bij canyon
Dan moet je dus bij Canyon zijn
nu heb ik nog geen duidelijk antwoord :'( , is dat een speciale kopserie of gewoon te verkrijgen bij fm
Alvast bedankt!
Geplaatst: 29 jul 2010 13:35
door alpdhuez53:15
Het is een speciale kopserie (het 'ilock systeem'). Erg makkelijk in afstellen maar je moet het wel via Canyon regelen. Je hebt niet meer een dopje bovenop maar een ring aan je balhoofd waarmee je de speling afstelt mbv een inbus.
Vanavond haal ik mijn voorvork uit de fiets. Ik zal eens kijken wat voor lagers gebruikt worden. Misschien dat die wel uniform zijn en dus ook elders verkrijgbaar (en dat is volgens mij het enige dat slijt).
Geplaatst: 29 jul 2010 13:40
door mj
anders heb ik nog een kopsetje liggen....... voor de liefhebber te versturen tegen verzendkosten.
Geplaatst: 29 jul 2010 15:02
door a.b.
Alp d'Huez53:15 schreef:Het is een speciale kopserie (het 'ilock systeem'). Erg makkelijk in afstellen maar je moet het wel via Canyon regelen. Je hebt niet meer een dopje bovenop maar een ring aan je balhoofd waarmee je de speling afstelt mbv een inbus.
Vanavond haal ik mijn voorvork uit de fiets. Ik zal eens kijken wat voor lagers gebruikt worden. Misschien dat die wel uniform zijn en dus ook elders verkrijgbaar (en dat is volgens mij het enige dat slijt).
Alvast bedankt!
Geplaatst: 29 jul 2010 17:59
door tomtom
@MJ1; volgens mij zijn de remmetjes op ifalco's fiets nog best zwaar...
! Oranje stuurlintje lijkt (net als dat van mij) op Lizard Skins en is relatief licht (en lekker plakkerig)).
@MJ2;Is dat een nieuwe of een oude Ilock? De nieuwe weegt aanzienlijk minder dus indien het die betreft wil ik 'm graag van je overnemen.
Geplaatst: 29 jul 2010 20:57
door rafflesia
klein vraagje: hoe komt het dat volledige fietsen bijna niet meer voorkomen met een triple. Bijna altijd zijn ze afgewerkt met of dubbel of compact... Wat is de reden hiervoor?
grtz
Geplaatst: 29 jul 2010 21:18
door swoosh
rafflesia schreef:klein vraagje: hoe komt het dat volledige fietsen bijna niet meer voorkomen met een triple. Bijna altijd zijn ze afgewerkt met of dubbel of compact... Wat is de reden hiervoor?
grtz
Omdat een triple duurder is in aanschaf?
Omdat het merendeel geen triple wil?
Omdat foto's van een triple minder mooi zijn?
Omdat Campagnolo geen triples meer voert?
Maar . . Je kunt bijv de Shimano Ultegra uitvoeringen op de Canyon site uitbreiden met een triple.
klik bij betreffende modellen tabblad "specs" en kijk onderaan voor de uitbreidingsmogelijkheden.
Geplaatst: 29 jul 2010 23:34
door tomtom
Omdat de q factor toeneemt
Omdat "echte" wielrenners gruwen van een triple
Omdat de dat binnenste blaadje bijna nooit zult gebruiken
Omdat de ketting er minder mooi op ligt
Omdat je meer moet trimmen
Omdat het vaker ongewenst geluid produceert
Omdat omdat omdat.........
Geplaatst: 29 jul 2010 23:40
door amclassic-fan
En dit is dan meteen hier de laatste post over triples, die discussie is in andere topics al vaak genoeg gevoerd. Daar de discussie graag door zetten, zodat hier de discussie over Canyon's kan blijven gaan.
Geplaatst: 29 jul 2010 23:45
door jappiex
Afleveren met triple ligt ook een beetje aan de FM. Onze oerdegelijke dorpsFM, die toch Pina en Wilier verkoopt en diverse amateurfietsen onderhoud, levert elke recreant standaard een fiets met triple. Hij vind het belangrijk dat iedereen overal leuk kan fietsen. Ben het niet helemaal met hem eens, maar dan dan komen we weer in de klassieke discussie.
Geplaatst: 31 jul 2010 05:05
door a.b.
Mijn nieuwe Canyon zit ook in elkaar ! de foto's volgen
Geplaatst: 31 jul 2010 12:17
door swoosh
A.B. schreef:Mijn nieuwe Canyon zit ook in elkaar ! de foto's volgen
Ik hoop in de goede zin van het woord?