foto van je fiets
In de vorige editie van Tour (of was het nou roadbike...) hebben ze de negen speed dura-ace groep afgezet tegen de nieuwe tiagra. De afwerking van dura-ace was beter, tiagra functioneerde beter! Dat vond ik een redelijk schokkende conclusie, maar er is natuurlijk enige tijd tussen het uitkomen van de 9 speed dura-ace en nu...
Heb er inmiddels ongeveer 150 km opzitten, en ben erg tevreden!
De groep werkt prima, en ziet er ok erg gelikt uit. Over de slijtvastheid etc. kan ik uiteraard nog niks zeggen. Ik heb eerst sterk overwogen om een fiets met 105 te nemen, uiteindelijk toch voor Tiagra gegaan, omdat er ook op dit forum werd gezegt dat hier zeker niks mis mee is.
Einige tijd geleden stond er ook een stukje in Fiets(kan ook op de site geweest zijn) en daar was de conclusie(letterlijk): een groep waar je, je niet voor hoeft te schamen bij een cyclo.
Tot nu toe dus erg tevreden, en ik hoop dat na de zomer, en heel wat kilometertjes verder nog steeds zo is!
De groep werkt prima, en ziet er ok erg gelikt uit. Over de slijtvastheid etc. kan ik uiteraard nog niks zeggen. Ik heb eerst sterk overwogen om een fiets met 105 te nemen, uiteindelijk toch voor Tiagra gegaan, omdat er ook op dit forum werd gezegt dat hier zeker niks mis mee is.
Einige tijd geleden stond er ook een stukje in Fiets(kan ook op de site geweest zijn) en daar was de conclusie(letterlijk): een groep waar je, je niet voor hoeft te schamen bij een cyclo.
Tot nu toe dus erg tevreden, en ik hoop dat na de zomer, en heel wat kilometertjes verder nog steeds zo is!
[quote="BigM"]Quote: Origineel geplaatst door edke op 04 Juni 2007
dit is mijn fiets steekt nu een 14 dagen in elkaar.
Heb deze zelf in elkaar gestoken.
Laat jullie commentaar maar komengrtzedwinvoor het makkelijk te maken linkje naar mijn websitehttp://www.e-evers.f2b.be
ik neem aam dat het om deze gaat
[/quote]
ja inderdaad het gaat om deze fiets.
Wat vinden jullie er van?
mvg
edwin
dit is mijn fiets steekt nu een 14 dagen in elkaar.
Heb deze zelf in elkaar gestoken.
Laat jullie commentaar maar komengrtzedwinvoor het makkelijk te maken linkje naar mijn websitehttp://www.e-evers.f2b.be
ik neem aam dat het om deze gaat
[/quote]
ja inderdaad het gaat om deze fiets.
Wat vinden jullie er van?
mvg
edwin
@edke:
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..
[quote="LVGH"]@edke:
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin
[quote="edke"][quote="LVGH"]@edke:
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin[/quote]
Zolang je veiligheid niet in het geding komt is er natuurlijk niet zo veel tegen.. maar ik vind het er maar eng uit zien Kun je met minder spacers niet een betere positie bereiken?
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin[/quote]
Zolang je veiligheid niet in het geding komt is er natuurlijk niet zo veel tegen.. maar ik vind het er maar eng uit zien Kun je met minder spacers niet een betere positie bereiken?
[quote="LVGH"][quote="edke"][quote="LVGH"]@edke:
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin[/quote]
Zolang je veiligheid niet in het geding komt is er natuurlijk niet zo veel tegen.. maar ik vind het er maar eng uit zien Kun je met minder spacers niet een betere positie bereiken?
[/quote]
LVGH
dat kan zijn dat ik mijn beugel dan hoger kan zetten maar dan komt mijn beugel voorbij mijn remgrepen en mag ik niet starten in stayer wedstrijden.
Het rijden hier mee valt reuze mee hoor
ik zal wel eens een foto'tje maken van als hij op de grond staat van achter
ps: alluminium ringetjes zijn ondertussen ook al vervangen door carbon spacers.
Ziet er snel uit Alleen de positionering van de aerobar ziet er wat vreemd uit en ik denk dat een andere kleur ketting beter zou staan..[/quote]
positionering van aerobar staat persoonlijk goed zo kan er goed diep in liggen en zoals hij nu staat valt hij juist binnen vtdl regelment maar hij staat van achter ook nog op een pootje waardoor hij lager staat maar valt goed mee hoor staat niet lager dan de remgrepen.
hmm ik weet niet de kleur van de ketting is persoonlijk zo het mooiste vin ik
Smaken verschillen eh :d
mvg
edwin[/quote]
Zolang je veiligheid niet in het geding komt is er natuurlijk niet zo veel tegen.. maar ik vind het er maar eng uit zien Kun je met minder spacers niet een betere positie bereiken?
[/quote]
LVGH
dat kan zijn dat ik mijn beugel dan hoger kan zetten maar dan komt mijn beugel voorbij mijn remgrepen en mag ik niet starten in stayer wedstrijden.
Het rijden hier mee valt reuze mee hoor
ik zal wel eens een foto'tje maken van als hij op de grond staat van achter
ps: alluminium ringetjes zijn ondertussen ook al vervangen door carbon spacers.
Ik heb m'n fiets weer klaargemaakt voor een 600 km tocht. Vertrek zaterdagmorgen 07:00 uur en ik hoop zondagochtend rond die tijd weer binnen te zijn. Geen volgautos dus eigen autonomie. Ik haat camelbacks op de racefiets (mountainbike = ok). Niet schrikken:
[img=http://www.livespin.fr/FietsZijkant.JPG]
zoals je ziet geen plaats meer voor lampjes op het stuur vanwege metertjes en routerol. Daarom heb ik een extra draagbeugeltje gefabriceerd om de lampjes erop kwijt te kunnen en voldende hand-plaats te hebben.
[img=http://www.livespin.fr/FietsVoorkant.JPG]
Waarom die lampjes niet op de vork? Omdat ik ze dan niet kan bedienen tijdens het rijden. Verder heb ik nog een lampje op de helm.
3 bidons, 2 met sportdrank en 1 met water om te spoelen. Dat wordt na zo'n 400 km een vloeibaar voedsel bidon. In het tasje zit 'n truitje, reflecterend vest, voor zo'n 12 bidons aan poeder en 'n glycogeen taart. Ik haat stuurtasjes.
[img=http://www.livespin.fr/FietsZijkant.JPG]
zoals je ziet geen plaats meer voor lampjes op het stuur vanwege metertjes en routerol. Daarom heb ik een extra draagbeugeltje gefabriceerd om de lampjes erop kwijt te kunnen en voldende hand-plaats te hebben.
[img=http://www.livespin.fr/FietsVoorkant.JPG]
Waarom die lampjes niet op de vork? Omdat ik ze dan niet kan bedienen tijdens het rijden. Verder heb ik nog een lampje op de helm.
3 bidons, 2 met sportdrank en 1 met water om te spoelen. Dat wordt na zo'n 400 km een vloeibaar voedsel bidon. In het tasje zit 'n truitje, reflecterend vest, voor zo'n 12 bidons aan poeder en 'n glycogeen taart. Ik haat stuurtasjes.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
[quote="HenkV"]Ik heb m'n fiets weer klaargemaakt voor een 600 km tocht. [...][/quote]
Damn dude! Aan het trainen voor P-B-P ofzo? Je moet er maar zin in hebben... (zowel mentaal als zitvlaktechnisch btw)
Damn dude! Aan het trainen voor P-B-P ofzo? Je moet er maar zin in hebben... (zowel mentaal als zitvlaktechnisch btw)