Politiek
Daarom gaat het in deze campagne ook nauwelijks over de zorg. Omdat de enige manier waarop de kosten beteugeld kunnen worden is het basispakket flink uitkleden. Maar daar maak je je als partij bepaald niet populair mee.
Alle partijen (van links tot rechts) komen niet verder dan "bureaucreatie verminderen". Terwijl de zorg al zo verschrikkelijk efficient georganiseerd is, daar is alle rek uit. Tegelijkertijd worden we maar ouder en komen er steeds meer behandelmogelijkheden bij...
Alle partijen (van links tot rechts) komen niet verder dan "bureaucreatie verminderen". Terwijl de zorg al zo verschrikkelijk efficient georganiseerd is, daar is alle rek uit. Tegelijkertijd worden we maar ouder en komen er steeds meer behandelmogelijkheden bij...
Laatst gewijzigd door havana op 14 nov 2023 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
@kleinverzet. Leuk zo'n half staartje, maar waar gaat de PvdA 50 miljard extra terughalen?
Daar ben ik dan heel benieuwd naar, waarbij dit een prima programma kan zijn, maar laat dan ook zien waar je het geld denkt te halen
Daar ben ik dan heel benieuwd naar, waarbij dit een prima programma kan zijn, maar laat dan ook zien waar je het geld denkt te halen
-
- Forum-lid HC
Je vergeet er een, weer privatiseren, want de ellende komt voor een groot deel door sommige winstgevende verzekeraarshavana schreef: ↑14 nov 2023 12:56 Daarom gaat het in deze campagne ook nauwelijks over de zorg. Omdat de enige manier waarop de kosten beteugeld kunnen worden is het basispakket flink uitkleden. Maar daar maak je je als partij bepaald niet populair mee.
Alle partijen (van links tot rechts) komen niet verder dan "bureaucreatie verminderen". Terwijl de zorg al zo verschrikkelijk efficient georganiseerd is, daar is alle rek uit.
Je bedoelt deprivatiseren, ofwel nationaliseren.
-
- Forum-lid HC
Ja die
-
- Forum-lid
Je kan geld alleen weghalen waar het zit. Bij de vermogenden, dus bij multinationals met mega-winsten, bij banken met hun gratis lunch, etc.
De zorg, is een vrije markt, dat zo pervers is dat investeringsbedrijven meer winst opstrijken dan de zorgverleners totaal aan loon krijgen. Laat deze zin even op je inwerken !!
De zorg, is een vrije markt, dat zo pervers is dat investeringsbedrijven meer winst opstrijken dan de zorgverleners totaal aan loon krijgen. Laat deze zin even op je inwerken !!
Dat heet efficiëntie in liberale termen...Klein_Verzet schreef: ↑14 nov 2023 13:09 Je kan geld alleen weghalen waar het zit. Bij de vermogenden, dus bij multinationals met mega-winsten, bij banken met hun gratis lunch, etc.
Campagnolo Ultra Dork
Hardnekkige fabel dat het allemaal door de zorgverzekeraars komt. Ja, die maken inderdaad soms belachelijke winsten, maar het valt in het niet bij de totale zorgkosten.
https://www.ad.nl/gezond/dit-gebeurt-er ... ~ab73d55e/
Zou je alle zorgverzekeraars non-profit maken, daalt de premie nauwelijks en de kosten stijgen vrolijk door...
https://www.ad.nl/gezond/dit-gebeurt-er ... ~ab73d55e/
Zou je alle zorgverzekeraars non-profit maken, daalt de premie nauwelijks en de kosten stijgen vrolijk door...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit dus allemaal.havana schreef: ↑14 nov 2023 12:29CDA heb ik afgeserveerd, want religieus en tegen voltooid leven.
.
PvdA-GL, inhoudelijk met te veel punten oneens en FT vind ik een volgevreten narcist
NSC, weinig vertrouwen in. Omtzigt vind ik ook een beetje een pedanterik. En dat die vreselijke mevrouw Hertzberger op de lijst staat van NRC vind ik ook geen pluspunt.
D66, meermaals op gestemd maar focust nu te veel op klimaat vind ik en Jetten vind ik een vervelend ventje, net als Kaag trouwens.
Zal ik BBB nog aan toevoegen, die roept op groen gebied ook veel te veel dingen waar ik het niet mee eens ben. Nu nog min of meer ontkennen dat de veestapel kleiner moet en het milieu echt meer aandacht nodig heeft kan gewoon echt niet.
Less is bore
-
- Forum-lid
Verwart @Havana hier zorgverzekeraar met investeringsbedrijf? Zo'n bedrijf dat soms een hele huisartsenpraktijk opkoopt met maar een doel: om er winst uit te peuren. Het gevolg is dat er geen enkele huisarts bereikbaar is en patiënten de wanhoop nabij zijn.
Overigens zijn ook die zorgverzekeraars zo rot als een mispel; zie Radar-uitzending van gisteren: restitutiepolis naar de vaantjes, polisvoorwaarden (met lijst van zorgaanbieders) zijn pas na februari (men onderhandelt nog) bekend. Om nog maar te zwijgen over alle overhead in reclame-marketing activiteiten (volslagen overbodig) en macht (hoezo bepaalt de verzekeraar wat goed is voor de patiënt; de arts, of zorgverlener, kan dat op basis van deskundigheid veel beter).
Het zorgsysteem is een geldverslindend verziekt bureaucratisch systeem gebaseerd op wantrouwen.
Overigens zijn ook die zorgverzekeraars zo rot als een mispel; zie Radar-uitzending van gisteren: restitutiepolis naar de vaantjes, polisvoorwaarden (met lijst van zorgaanbieders) zijn pas na februari (men onderhandelt nog) bekend. Om nog maar te zwijgen over alle overhead in reclame-marketing activiteiten (volslagen overbodig) en macht (hoezo bepaalt de verzekeraar wat goed is voor de patiënt; de arts, of zorgverlener, kan dat op basis van deskundigheid veel beter).
Het zorgsysteem is een geldverslindend verziekt bureaucratisch systeem gebaseerd op wantrouwen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo'n staatje zegt helemaal niets zonder financiele onderbouwing. Yesilguz hoorde ik vanmorgen zeggen dat er al 800MIO in het onderwijs bespaard kan worden door het aantal buitenlandse studenten te verminderen. Geen idee of dat waar is, maar het geeft wel aan dat het om bedragen en processen gaat waar wij weinig tot geen inzicht in hebben.
Verder geloof ik geen fluit van het lijstje. Ik mis nog alle dure groene maatregelen die linksom of rechtsom betaald moeten worden, hoe kun je zoveel extra uitgeven en toch staatschuld verminderen? Kortom, ik mis heeeeeeeel veel onderbouwing en achtergrond. Heb je het bijbehorende artikel ook?
Less is bore