Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 jul 2010 13:48

Heb je een Garmin voor auto's wel eens vergeleken met een TT ? Dat is geen vergelijking, TT wint op alle punten.

Garmin lijdt aan hetzelfde euvel als Nokia; prima hardware maar vreselijke software.

madhill
Forum-lid

madhill 09 jul 2010 15:08

Kon mijn gegevens van de ronde van gisteren niet uploaden. Dan maar een downgrade
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 jul 2010 15:12

Maar daar hebben we op de fiets helaas niet zoveel aan. En voor zover ik weet heeft TT ook geen ambities om zich in die markt te begeven. Jammer want concurrentie zou toch tot een beter product moeten leiden.

Overigens ben ik al met al toch wel dik tevreden met m'n Edge hoor. Ok, er zitten absoluut verbeterpunten aan. Maar als je eenmaal weet hoe je er mee om moet gaan is het toch wel erg makkelijk. Anders had ik nooit zoveel mooie routes op onbekend terrein kunnen doen zonder continu verkeerd te rijden.

madhill
Forum-lid

madhill 09 jul 2010 15:14

Ja uiteindelijk werkt het wel maar niet zonder problemen en de laatste upgrade geeft meer problemen dat het oplost volgens mij. Ik zit weer op 3.10 en ben nu de instellingen weer terug aan het zetten.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 09 jul 2010 15:15

Ik heb al tijden geen upgrade meer gedaan. Bij mij is het heel simpel. Als ik geen problemen heb laat ik 'm lekker zoals het is. Ik zou niet eens weten welke softwareversie ik op het moment gebruik.

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 09 jul 2010 15:23

[quote="Svensation"]Iemand dit probleem al eens gehad? Ik krijg de melding "rondedatabase bijna vol". Maar ik maak het geheugen van de kaart in de 705 regelmatig leeg door de files er vanaf te kopieren. Moet ik ergens iets resetten ofzo?[/quote]

Ik heb m'n edge nu niet bij de hand,dus kan het niet checken. Maar er staat, bij mij althans, op de interne schijf ergens een mapje "Ronden" of "Laps". Misschien dat hier data in is weggeschreven? Even opschonen zou in dat geval de oplossing zijn.

madhill
Forum-lid

madhill 09 jul 2010 18:53

Hoe krijg ik het kompas terug onder de mode toets?

whocares
Forum-lid

whocares 09 jul 2010 21:38

[quote="Madhill"]Hoe krijg ik het kompas terug onder de mode toets? [/quote] Volgens mij werkt hij alleen als je een gpx of koers rijdt .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 10 jul 2010 00:53

[quote="who cares"][quote="Madhill"]Hoe krijg ik het kompas terug onder de mode toets? [/quote] Volgens mij werkt hij alleen als je een gpx of koers rijdt .

[/quote]

Als GPS werkt die ook. Je kan dan kiezen volg wegen of op kompas rijden.
Dat meen ik toch. Ik gebruik kompas niet, maar zie het wel eens als ik een route of track rij.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 10 jul 2010 14:55

Na ruim een jaar geen problemen te hebben gehad met mijn Edge 705 heeft hij tijdens de afgelopen Dolomieten Marathon toch kuren gekregen... :(

Om de een of andere reden heeft hij de geschiedenis in plaats van de standaard bestand formaat (bijv. 2010-06-24-17-07-13.tcx) in de map 'Laps' weggeschreven als zijde het bestand data.dat en Lap1.dat, Lap2.dat, etc ...
Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen laps opgeslagen tijdens de week. Hooguit dat het per ongeluk eenmaal zou hebben kunnen gebeuren.

Nu is mijn vraag; weet iemand hoe je de info uit een dergelijk bestand kan halen. Garmin Connect kan er namelijk niets mee... Het mooiste zou zijn dat je de .dat bestanden kan converteren naar een .tcx bestand en deze handmatig up te loaden naar Garmin Connect...

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

madhill
Forum-lid

madhill 10 jul 2010 14:59

[quote="SpiritWetteren"][quote="who cares"][quote="Madhill"]Hoe krijg ik het kompas terug onder de mode toets? [/quote] Volgens mij werkt hij alleen als je een gpx of koers rijdt .

[/quote]

Als GPS werkt die ook. Je kan dan kiezen volg wegen of op kompas rijden.
Dat meen ik toch. Ik gebruik kompas niet, maar zie het wel eens als ik een route of track rij.
[/quote]

Ik zal eens gaan testen met een GPX

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 10 jul 2010 15:36

Tinuz, open die files met een editor bv notepad++.exe Dus niet de gewone notepad.exe. Wellicht even downloaden.

Na opening zie je de verschillen en is het meestal een kwestie van de stukken in een nieuwe file achter elkaar te kopieren en er een header voor te zetten. Als voorbeeld neem je gewoon een oude correcte file.

Het is even wat werk maar dit soort data wil je niet verliezen denk ik :).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie