Ervaring met staal
Dank! Ik heb met handgespaakte wielen van een goede wielbouwer de beste ervaring. Prijsverschil is er nauwelijks met de kant en klaar setjes dus vandaar.
Dank! Hij rijdt ook erg lekker. Vorige week de eerste lange rit gemaakt. De zit is precies zoals ik gehoopt had. De schijfremmen en 1x bevallen vooralsnog ook goed. En staal heeft voor mij iets extras. Ben er heel blij mee.
Bij uitzondering maar weer eens een Fiets Magazine gekocht voor de test met stalen fietsen. Zag op Instagram al wat voorbij komen van BartV's WiND36 en ProjectXXII d902... Vanavond eens rustig doorlezen. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Iemand ervaring met de Bombtrack Tempest?
Ik las de korte review op de site van Fiets. 2000€ voor een stalen fiets met 105 R7000 en schrijfremmen lijkt me zeer redelijk. De remmen zijn wel mechanisch-hydraulisch van TRP maar je zou de hendels, kabels en calipers kunnen vervangen door 105 R7000 hydro. Het frame is zeer keurig afgewerkt (remleiding binnen door het frame, nette lasnaden, tapered balhoofd,...) maar wel gemaakt van Columbus Cromor buizen (toch de 3 hoofdbuizen, over de andere buizen is niets bekend). Dat is de instapreeks van Columbus. Hoe verhoudt zich dit tot een Ritchey Road Logic (eigen Ritchey triple butted steel) of Cinelli Nemo (Columbus Spirit)?
![Afbeelding](https://www.fiets.nl/app/uploads/tempest_13.jpg)
Ik las de korte review op de site van Fiets. 2000€ voor een stalen fiets met 105 R7000 en schrijfremmen lijkt me zeer redelijk. De remmen zijn wel mechanisch-hydraulisch van TRP maar je zou de hendels, kabels en calipers kunnen vervangen door 105 R7000 hydro. Het frame is zeer keurig afgewerkt (remleiding binnen door het frame, nette lasnaden, tapered balhoofd,...) maar wel gemaakt van Columbus Cromor buizen (toch de 3 hoofdbuizen, over de andere buizen is niets bekend). Dat is de instapreeks van Columbus. Hoe verhoudt zich dit tot een Ritchey Road Logic (eigen Ritchey triple butted steel) of Cinelli Nemo (Columbus Spirit)?
![Afbeelding](https://www.fiets.nl/app/uploads/tempest_13.jpg)
In het echt vallen die lasnaden wel tegen imho. Het zal ook wat zwaarder zijn. Gezien een Reynolds 725 frame uitgerust met schijfremmen al op 11,5 kg uitkomt vrees ik het ergste voor het gewicht van zo'n Tempest.
Qua rijeigenschappen zal het allemaal wel dik in orde zijn.
Qua rijeigenschappen zal het allemaal wel dik in orde zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Wordt verwacht!
Na een Standert Triebwerk Mach 2 (gestolen), komt er binnenkort een Mach 3. Het frame is opgebouwd uit een mix van Columbus tubes en een Columbus Carbon vork.
Ik wil het frame zelf op gaan halen bij Standert in Berlijn, wel zo leuk!
De opbouw voor zover bekend:
Chorus / Record 11sp groepset
Ffwd F4r DT240 clinchers
Ciamillo Zero gravity remmen
Chris King balhoofd, roze
St Joris T47 campa bracket
Stuur, stuur- en zadelpen heb ik nog niet. Denk zelf aan Fizik r1/3 of Deda zero100. Andere mooie suggesties zijn welkom!
Na een Standert Triebwerk Mach 2 (gestolen), komt er binnenkort een Mach 3. Het frame is opgebouwd uit een mix van Columbus tubes en een Columbus Carbon vork.
Ik wil het frame zelf op gaan halen bij Standert in Berlijn, wel zo leuk!
De opbouw voor zover bekend:
Chorus / Record 11sp groepset
Ffwd F4r DT240 clinchers
Ciamillo Zero gravity remmen
Chris King balhoofd, roze
St Joris T47 campa bracket
Stuur, stuur- en zadelpen heb ik nog niet. Denk zelf aan Fizik r1/3 of Deda zero100. Andere mooie suggesties zijn welkom!
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug