C a s r a n schreef:Amclassic-fan schreef:C a s r a n schreef:
Eigenlijk moet je dit dynamisch zien. Voorts: vergelijk alle positiefoto's van profs die met hun stuur omhoog gegaan zijn de laatste jaren (en ook de mijne, die een tijd geleden in dit topic stonden).
Bijv Larsson die toch zojuist de tijdrit won in de Giro is juist dieper gaan zitten, op de P3 zat hij korter en hoger dan op de Shiv.
De nr2 Pinotti blijft met z'n helm volledig onder z'n rug.
Iemand als Zabriskie blijft ook (bijna) volledig met z'n helm onder z'n rug tegenwoordig.
Mooie voorbeelden. Die Millar kijkt dus niet naar voor, maar naar beneden; zodra hij naar voor moet gaan kijken steekt hij met zijn hoofd als een vlag omhoog. Zabriskie zit helemaal niet diep (in drop zadel-armpads), en ook Pinotti is omhoog gegaan (wordt door mijn opmeter gezet, en Pinotti is een van de voorbeelden die hij mij toonde mbt oude vs nieuwe positie). Iedereen die diep zit en naar voor moet kijken steekt zijn hoofd omhoog; wie iets hoger zit, zit veel compacter.
Als Millar zijn hoofd echt "als een vlag" omhoog moet gaan steken, dan komt de punt van zijn helm door zijn ruggengraat naar binnen.