Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik zit enorm in dubio of ik er nog een fiets bij zal kopen of niet.
Ik rijd nu een Xeon crs3000. Die fietst bevalt me prima.
We hebben op het werk een fietsregeling en ik mag ook met verlofuren afrekenen. Ik heb nog zat verlof over, dat is voor mij interessant.
Ik vraag me af of een GRAN FONDO of comfortracer iets zal toevoegen. Daarom een vraag naar ervaringen.
Zijn er hier mensen die een sportieve racer en een comfortracer naast elkaar hebben? Welke rijd je het liefst? Waar zit dat dan voor jou in?
Überhaupt hoor ik graag de ervaringen van mensen die een comfortfiets van Rose hebben, zowel Carbon als aluminium.
Ik rijd nu een Xeon crs3000. Die fietst bevalt me prima.
We hebben op het werk een fietsregeling en ik mag ook met verlofuren afrekenen. Ik heb nog zat verlof over, dat is voor mij interessant.
Ik vraag me af of een GRAN FONDO of comfortracer iets zal toevoegen. Daarom een vraag naar ervaringen.
Zijn er hier mensen die een sportieve racer en een comfortracer naast elkaar hebben? Welke rijd je het liefst? Waar zit dat dan voor jou in?
Überhaupt hoor ik graag de ervaringen van mensen die een comfortfiets van Rose hebben, zowel Carbon als aluminium.
Swedish chef, ik heb een canyon ultimate AL en een Rose CGF di2. De Canyon had ik eerst en inmiddels al enkele jaren in bezit. De Rose CGF heb ik gekocht voor lange ritten en cyclo's in het buitenland.
Zal je wat overeenkomsten en verschillen noemen.
De Rose heeft bredere velgen, zit wat korter (reach) en door de hogere balhoofdbuis ook wat meer overeind wat meer ontspanning geeft in mijn rug voor lange ritten. De zadelpen steekt meer uit dan bij mijn Canyon, zal marginaal meehelpen voor meer demping (bandenspanning doet het meest).
Momenteel rij ik op de CGF zonder spacers met omgekeerde stuurpen (ziet er ook nog eens mooi uit) en heb daarmee een nagenoeg overeenkomstige zit (zoals gezegd iets korter) als op de Canyon.
De verschillen zitten hem zoals je leest vooral in de houding, de bredere velgen met overeenkomstig bredere banden, een zadelpen die meer uitsteekt. De ritten van langer dan 2,5-3 uur houd ik dan ook beter vol qua zit op de Rose, oneffenheden in de weg worden goed weggefilterd. Korte ritten, winterritten en Tacx is nu mijn Canyon voor.
Ik denk echter als je aanpassingen doet aan je Xeon zoals brede velgen met 25mm banden, een comfortstuur (a la 3T ergonova pro) je al veel comfort krijgt overeenkomstig met de CGF. Enige verschil zit hem dan vooral in de geometrie, kortere reach en hogere stack, dus als je nu met 2cm spacers rijd dan rijd je bij een CGF zonder.
Zal je wat overeenkomsten en verschillen noemen.
De Rose heeft bredere velgen, zit wat korter (reach) en door de hogere balhoofdbuis ook wat meer overeind wat meer ontspanning geeft in mijn rug voor lange ritten. De zadelpen steekt meer uit dan bij mijn Canyon, zal marginaal meehelpen voor meer demping (bandenspanning doet het meest).
Momenteel rij ik op de CGF zonder spacers met omgekeerde stuurpen (ziet er ook nog eens mooi uit) en heb daarmee een nagenoeg overeenkomstige zit (zoals gezegd iets korter) als op de Canyon.
De verschillen zitten hem zoals je leest vooral in de houding, de bredere velgen met overeenkomstig bredere banden, een zadelpen die meer uitsteekt. De ritten van langer dan 2,5-3 uur houd ik dan ook beter vol qua zit op de Rose, oneffenheden in de weg worden goed weggefilterd. Korte ritten, winterritten en Tacx is nu mijn Canyon voor.
Ik denk echter als je aanpassingen doet aan je Xeon zoals brede velgen met 25mm banden, een comfortstuur (a la 3T ergonova pro) je al veel comfort krijgt overeenkomstig met de CGF. Enige verschil zit hem dan vooral in de geometrie, kortere reach en hogere stack, dus als je nu met 2cm spacers rijd dan rijd je bij een CGF zonder.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Een omgekeerde stuurpen ziet er nooit mooier uitJayKay.1 schreef: Momenteel rij ik op de CGF zonder spacers met omgekeerde stuurpen (ziet er ook nog eens mooi uit)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Bedankt JayKay.1 voor je reactie. Waardevolle informatie. Omdat ik al rijd op 25 mm banden zal daar niet veel extra te halen zijn (mss door andere velgbreedte). Ik heb nu geen problemen met de zithouding, het verschil zal dan waarschijnlijk marginaal zijn. Nog maar eens heel goed over nadenken dus.
Iemand die toevallig al naar de magazijnverkoop is geweest en weet te vertellen of er nog interessante deals zijn?
https://www.rosebikes.nl/inhoud/de-rose ... 022017_2x2
https://www.rosebikes.nl/inhoud/de-rose ... 022017_2x2
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Wat vind jij interessante deals??
Op facebook staan er een aantal modellen sterk afgeprijsd. Maar kan zijn dat de meest gangbare maten (M en L) al lang de deur uit zijn. Algemene vraag, geen specifieke interesse in één model.
https://www.facebook.com/rosebikes/phot ... =3&theater
https://www.facebook.com/rosebikes/phot ... =3&theater
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Toffe fiets! Deze staat ook al een tijdje bovenaan mijn verlanglijstje (met SRAM Force).
Ik zal voorlopig nog niet over tot aankoop over gaan, maar 'twijfel' nog tussen deze of de iets duurdere Xeon Team CGF. Die laatste zit jammer genoeg vol met stickers op de vreemdste plaatsen om extra duidelijk te maken dat Xeon Team Series gaat.
Zou je misschien nog wat meer foto's van het frame kunnen plaatsen?
Mijn X-lite CRS met nieuwe Drents-Chinese wieltjes. Ik vond de fiets met de lage DT-Swiss dicut wielen mooi. Maar met deze 38mm carbonnen wieltjes vind ik 'm sexy!
Laatst gewijzigd door Hanz Bé op 22 jan 2019 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.