Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
timsen
- Forum-lid
timsen
03 apr 2013 08:39
GoldenRatio schreef:timsen schreef: Ook bij deze de gebruikelijke kleine aanpassingen moeten doen maar hij fietst prima!
Wat zijn die aanpassingen dan?
Denk hierbij aan zakkende zadelpennen, bepaalde puntjes niet super afgewerkt. Maar al met al niets te klagen voor het geld!
-
bramdr
- Forum-lid
bramdr
03 apr 2013 09:54
43 euro douanekosten.
Had meer dan het tienvoud verwacht, het mag al eens meezitten
-
gazelle79
- Forum-lid
gazelle79
03 apr 2013 10:08
timsen schreef:Hier alvast een preview van mijn nieuwe Chinees. Binnenkort zal ik is een paar mooie plaatjes schieten
Het is inmiddels al de derde. Ook bij deze de gebruikelijke kleine aanpassingen moeten doen maar hij fietst prima!
Mooi frame, welk type is dit?
Kijk uit naar de gedetailleerde foto's!
-
donkerrr
- Forum-lid
donkerrr
03 apr 2013 10:12
timsen schreef:GoldenRatio schreef:timsen schreef: Ook bij deze de gebruikelijke kleine aanpassingen moeten doen maar hij fietst prima!
Wat zijn die aanpassingen dan?
Denk hierbij aan zakkende zadelpennen, bepaalde puntjes niet super afgewerkt. Maar al met al niets te klagen voor het geld!
Had ook last van een zakkende zadelpen, hoe heb jij dit opgelost? Ik zelf heb een rondje tape om de zadelbuis geplakt, blijft (tot nu toe) zitten.
-
timsen
- Forum-lid
timsen
03 apr 2013 10:35
Denk hierbij aan zakkende zadelpennen, bepaalde puntjes niet super afgewerkt. Maar al met al niets te klagen voor het geld![/quote]
Had ook last van een zakkende zadelpen, hoe heb jij dit opgelost? Ik zelf heb een rondje tape om de zadelbuis geplakt, blijft (tot nu toe) zitten.[/quote]
Ik heb een stukje van de zadelpenklem afgevreest daardoor klem hij wat harder.
Tape blijft niet zitten is mijn ervaring. Op den duur komt je zadelpenklem dan omhoog.
Het is een FM098
-
Kiekeboe
- Forum-lid
Kiekeboe
03 apr 2013 10:51
Als ik al die horrorverhalen hier lees, zal in ieder geval geen wielen, frames of andere kostbare dingen bestellen uit China. Als Belg zijnde is het risico me veel te groot om die anti-dumping tax te moeten betalen. Het is toch te belachelijk voor woorden, dat je meer moet betalen aan invoerrechten, dan dat je initieel voor je goederen hebt betaald
-
mtbfool
- Forum-lid
mtbfool
03 apr 2013 12:09
kiekeboeboe schreef:Als ik al die horrorverhalen hier lees, zal in ieder geval geen wielen, frames of andere kostbare dingen bestellen uit China. Als Belg zijnde is het risico me veel te groot om die anti-dumping tax te moeten betalen. Het is toch te belachelijk voor woorden, dat je meer moet betalen aan invoerrechten, dan dat je initieel voor je goederen hebt betaald
Dit zijn nu zaken waar iemand met een eigen bedrijf in fietsen dagelijks mee te maken heeft.
De gewone consument doet dit nu ook en moppert als hij er tussen uit gevist word.
Weet je waar de prijzen voor frame's nu vandaan komen.
Grtz; Mtbfool
-
ugaduga88
- Forum-lid
ugaduga88
03 apr 2013 12:18
timsen schreef:Hier alvast een preview van mijn nieuwe Chinees. Binnenkort zal ik is een paar mooie plaatjes schieten
Het is inmiddels al de derde. Ook bij deze de gebruikelijke kleine aanpassingen moeten doen maar hij fietst prima!
Dat is een hele dikke Chinees
Ben benieuwd naar de aankomende fotos.
Colnago C59 Nero
Stevens SLR Aero
-
bramdr
- Forum-lid
bramdr
03 apr 2013 12:48
Iemand een idee hoe je de achterrem monteert van een fm018 tijdritfiets?
edit: ondertussen gevonden.
-
GoldenRatio
- Forum-lid
GoldenRatio
03 apr 2013 14:42
rakketak schreef:Zwemcoach1, denk het ook dat het berekend is zoals jij vermeld.
Is wel raar boeltje waarom ze bij het ene pakket anti dumping aanrekenen en het andere niet.
Ik had het al gevraagd maar zie geen antwoord.
Mijn vraag was staat er een merknaam op de fiets of is het een geheel kaal frame?
-
bramdr
- Forum-lid
bramdr
03 apr 2013 15:47
bramdr schreef:Iemand een idee hoe je de achterrem monteert van een fm018 tijdritfiets?
edit: ondertussen gevonden.
Nu hem nog aansluiten
Zie niet onmiddellijk hoe dat moet.
-
maxwell
- Forum-lid
maxwell
03 apr 2013 20:33
Dit zijn nu zaken waar iemand met een eigen bedrijf in fietsen dagelijks mee te maken heeft.
De gewone consument doet dit nu ook en moppert als hij er tussen uit gevist word.
Weet je waar de prijzen voor frame's nu vandaan komen.
Grtz; Mtbfool[/quote]
dat is onjuist. , de grote merken als pinarello of de Accell group hebben allemaal ontheffing van antidumping rechten voor frames uit China. Voor bedrijvengewoon ontheffing aangevraagd worden in Brussel. Die dikke prijzen voor frame's hebben dus een andere oorzaak!