Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 jan 2008 15:52

Föhn en geduld is het beste maar als het zo'n ultra dunne alu sticker is of een sticker met etslijm moet je uitkijken. Deze zitten supervast en vreten zich in de blanke laaklaag en je loopt een risico. plaats eers maar eens een foto en begin dan met verwijderen....

tri-a
Forum-lid

tri-a 26 jan 2008 19:15

21st-century schreef:Omdat mijn R3 SL op voorraad stond bij de dealer zit er helaas een sticker van de dealer op de achterbrug. Ik heb de zoek functie op het forum ook al gebruikt maar heb daar toch nog een vraag over. Hoe verwijder je nu het beste een sticker en eventuele lijmresten op een carbon frame, ik lees toch met een fohn (haardroger) of mag dit niet bij een carbon frame. Wat gebruik je voor de lijmresten?

Alvast bedankt !!

Groeten 21st-century

Ik heb de stickers op mijn disc wiel verwijderd met lampenolie. De lampenolie even laten intrekken en vervolgens de sticker langzaam lostrekken.

peteri200
Forum-lid

peteri200 26 jan 2008 21:13

@21st-century, wat een ellende dan zeg allemaal met je nieuwe fiets, ik zou lichtelijk gek worden als me dat allemaal zou overkomen. en dan al nadat je zolang hebt moeten wachten. maar goed te horen dat alles wel is opgelost. en die r3 die er nu komt is ook een pracht fiets. veel succes er alvast mee. en wel wat foto's posten he, als ik je dan eens tegen kom in de zeeuwse polder's weet ik wie je bent.
:p

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 26 jan 2008 21:22

[quote="Evert Dehandsch"]Mijn Cervélo nu eindelijk terug met m'n Corima's die terug zijn van Frankrijk! En nieuwe speedplays

Een wit zadeltje en stuurlint zouden het goed doen op je fiets Evert. En er is iets met de kleurstelling wielen vs. frame, maar ik ben er nog niet uit. Misschien zouden de wielen zonder decals mooier zijn. Verder goed fietsje hoor!
Groet,
Mike

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 26 jan 2008 22:57

Nu vindt ik de Team 07 nooit echt goed uitkomen op foto's moet ik eerlijk bekennen.
Ze zijn "live" veel mooier, op een of andere manier komt het gewoon niet over. Ik heb er gisteravond nog eentje afgebouwd (met wit zadel en wit stuurlint) en als je hem in het echt ziet is het gewoon een schitterende fiets.

Hetzelfde zal voor die van Evert gelden, alhoewel de Corima decals wel wat druk zijn moet ik eerlijk bekennen.

Voor de rest schitterende fiets en veel plezier ermee!
"Try not. Do or do not......there is no try"

21st-century
Forum-lid

21st-century 26 jan 2008 23:17

Peter i200 schreef:@21st-century, wat een ellende dan zeg allemaal met je nieuwe fiets, ik zou lichtelijk gek worden als me dat allemaal zou overkomen. en dan al nadat je zolang hebt moeten wachten. maar goed te horen dat alles wel is opgelost. en die r3 die er nu komt is ook een pracht fiets. veel succes er alvast mee. en wel wat foto's posten he, als ik je dan eens tegen kom in de zeeuwse polder's weet ik wie je bent.
:p

Hoi Peter,

Ik zal zeker wat foto`s posten als hij klaar is, maandag ga ik hem afhalen.
Ook wat de R3 SL betreft vind ik deze fiets vele malen mooier in het echt dan op een foto. Ik ben echt enorm blij met deze nieuwe aanwinst. Ik hoop alleen dat het stuur (FSA k-wing) en de FSA stem er goed bij passen (zit rood in namelijk) Bij de soloist zouden deze componenten in ieder geval prima passen ook in het zadel zit wat rood (selle italia flite) ik zie het eind resultaat in ieder geval aankomende maandag. Een FSA zadelpen moet nog worden besteld dus voorlopig komt er even een andere pen in.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 26 jan 2008 23:28

[quote="andromeda"]Nu vindt ik de Team 07 nooit echt goed uitkomen op foto's moet ik eerlijk bekennen.
Ze zijn "live" veel mooier, op een of andere manier komt het gewoon niet over. Ik heb er gisteravond nog eentje afgebouwd (met wit zadel en wit stuurlint) en als je hem in het echt ziet is het gewoon een schitterende fiets.

Ik weet er alles van en ik ben het volledig met je eens.
Groet,
Mike

robertoscatta
Forum-lid

robertoscatta 27 jan 2008 11:10

Eindelijk de mijne gisteren ook afgemonteerd!

De specs:
Soloist Team 06 (met carbon zadelpen)
Sram Rival
Syntace F99 stuurpen + Racelite stuur
Selle Italia SLR Team Edition
Eggbeater SL pedalen
Mijn "oude" Ksyrium SL's + Schwalbe Ultremo

Volgens de WW site, zou dit op ongeveer 7,9kg moeten uitkomen ... (don't shoot me als ik er 100gr naast zit!!).
Ik ga er vandaag alvast eens een klein tochtje op maken! Benieuwd hoe groot het verschil zal zijn met mijn vorige "stalen" ros, nl Colnago Master Olympic!

[img=http://img184.imageshack.us/img184/24/a ... 027zz8.jpg][img=http://img244.imageshack.us/img244/6571 ... 024if4.jpg]

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 27 jan 2008 12:20

mike biker schreef:
Evert Dehandsch schreef:Mijn Cervélo nu eindelijk terug met m'n Corima's die terug zijn van Frankrijk! En nieuwe speedplays

Een wit zadeltje en stuurlint zouden het goed doen op je fiets Evert. En er is iets met de kleurstelling wielen vs. frame, maar ik ben er nog niet uit. Misschien zouden de wielen zonder decals mooier zijn. Verder goed fietsje hoor!

Heb er ook al aangedacht maar ik vrees dat als ik nu een wit stuurlint steek dat dit over-the-top zal gaan worden daar er binnenkort witte Hudz opkomen te staan. En dan krijg je één wit geheel aan het stuur.

En witte Arione daarentegen:)
andromeda schreef:Nu vindt ik de Team 07 nooit echt goed uitkomen op foto's moet ik eerlijk bekennen.

Hetzelfde zal voor die van Evert gelden, alhoewel de Corima decals wel wat druk zijn moet ik eerlijk bekennen.

Voor de rest schitterende fiets en veel plezier ermee!

Same here, op foto vind ik hem zelf ook altijd minder mooi... Zal misschien ook liggen dat de foto binnen is genomen. Dus daarnet even een foto buiten gemaakt.

Afbeelding

Over de Corima decals, ik heb dan de gele stickers er al af gehaald, dus is al een pak rustiger:D
Nulla tenaci invia est via!

21st-century
Forum-lid

21st-century 27 jan 2008 14:57

Excuses voor de matige kwaliteit maar ik heb afgelopen vrijdag snel een foto genomen van mijn R3 SL met mijn mobiele telefoon. Ik heb het frame maar 10 minuten in huis gehad en heb hem daarna direct naar mijn FM gebracht. Ook de sticker waar ik het over had is te zien op deze foto.

Afbeelding
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 27 jan 2008 18:16

Zeg 21th, wat maak je me nou? Opeens 'n R3-SL! Tjonge jonge en dan maar zeggen dat je voor goede aankopen niet geboren bent.... Toch ben ik gruwelijk benieuwd hoe dat rijgedrag zich onderscheidt van de SLC. Als je 'n keer in de buurt bent.....
Mijn trainingen op bikeplanner.com

21st-century
Forum-lid

21st-century 27 jan 2008 18:46

HenkV schreef:Zeg 21th, wat maak je me nou? Opeens 'n R3-SL! Tjonge jonge en dan maar zeggen dat je voor goede aankopen niet geboren bent.... Toch ben ik gruwelijk benieuwd hoe dat rijgedrag zich onderscheidt van de SLC. Als je 'n keer in de buurt bent.....

Hoi HenkV,

Ja, wat dat betreft is het geluk bij een ongeluk. Hoe het rijgedrag is t.o.v. de SLC dat zal ik in ieder geval nooit weten want ik heb geen meter op de SLC kunnen rijden. Ik moet zeggen de R3 SL is echt ook een heel erg mooi frame, wel jammer dat het zo is gelopen met de SLC maar het mocht blijkbaar gewoon niet zo zijn. Wat mijn doelen betreft past de R3 SL achteraf wel beter bij mij maar ik had mijn zinnen nu eenmaal op de SLC gezet. Toen ik bij de dealer was om een ander SLC frame te kunnen regelen speelde de R3 SL die daar stond ook al door mijn hoofd. Toen we een telefoontje kregen dat er geen SLC`s carbon meer op voorraad waren kwam de dealer met dit voorstel. Eerst met de SLC SL die daar ook op voorraad stond maat 51 maar het prijsverschil was veel te groot om tot elkaar te komen.

De R3 SL die daar stond was compleet afgemonteerd met campa centaur compact, easton stuur, stem en wielen. Ik heb een mooie deal kunnen sluiten, de fiets laten strippen en alleen het frame meegenomen. Mocht ik eens in de buurt zijn dan ruilen we even van fiets kan ik toch nog wat meters maken op een SLC :D Ik zal mijn ervaringen met de R3 SL binnenkort wel posten. Eerst wat kilometers maken natuurlijk om een goed oordeel te kunnen geven.

Plaats reactie