Retro / oudere fietsen
Heel veel kracht komt er niet op. Ik heb laatst voor het eerst wat 3d geprint spul vastgehad en ik denk dat het stevig genoeg moet zijn. Van mijn Grand Winner waren die dingen ook een heel eind verrot en volgens mij van veel Koga's van begin jaren 90. Als je er een vervanger voor kunt printen heb je een ontwerp waar je velen blij mee kunt maken.
Campagnolo Ultra Dork
Wat vraagt Mario voor zoiets? De schoonheidsprijs verdient het frame toch al niet dus het moet niet te gek worden Zou zoiets te printen zijn NicoNB?Gastheerg schreef:Leuk om die transformatie te zien.
Kabelgeleiders kan je van 3ttt nemen. De Fietsemaker Mario heeft vast nog een setje. Niet goedkoop. Zijn dezelfde als inmn Gios Torino Prodigiosa. Pulk er een uit en maak een foto. Ook van het gat. Dan kan ik redelijk beoordelen of het gaat passen.
15 euro een setje en het is zo,n zelfde ovaal gat.
Als de andere geleider goed is een mal van maken en de injecteren met zwarte afdicht kit.
Die zijn niet te duur
Zo, na lange tijd vandaag weer eens aan wat fietsen geknutseld. De Concorde Ventana die nog in de schuur stond krijgt binnenkort een mooi passend stuur (iemand nog een 3TTT Forma SL Ergopower liggen?) en de Gazelle AA Special met Dura Ace is op de ketting en het stuurlint na helemaal af. Nu hebben we al eens een mooie discussie gehad over de wikkeling van het stuurlint, dus daar kom ik wel aan uit maar wat betreft de ketting heb ik nog welk een vraag, over de juiste lengte. Op het wereldwijde web kwam ik de volgende afbeelding tegen :
Is dat de juiste manier om de ketting op lengte te maken of zijn er nog andere manieren om dit te doen?
Is dat de juiste manier om de ketting op lengte te maken of zijn er nog andere manieren om dit te doen?
Ik zou alleen nog even kijken wat het grootste tandwiel achter is. Groot-groot moet ook mogelijk zijn zonder dat je AD te veel naar voren komt.