iemand al de Garmin edge 705??
@HenkV; bedankt voor je snelle reactie... Ik ga het proberen. Kijken wat het oplevert...
Helaas heb ik een Apple, dus ik zal in de middag een paar uurtjes langer moeten doorgaan op mijn werk...
Helaas heb ik een Apple, dus ik zal in de middag een paar uurtjes langer moeten doorgaan op mijn werk...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg
Tinuz, op apple zal toch ook wel een editor beschikbaar zijn die grote files aan kan en verder niets toevoegt aan opmaak enzo... Dat is wat belangrijk is, er mag absoluut geen opmaak toegevoegd, dus tekst is tekst.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- daniel1975
- Forum-lid HC
[quote="havana"]Heb je een Garmin voor auto's wel eens vergeleken met een TT ? Dat is geen vergelijking, TT wint op alle punten. [/quote]
NIet helemaal.
Ik ben van de Garmin 305 overgestapt naar de TT750live.
Het touchscreen van de Garmin was veel beter (nooit mistypen) en je kon heel makkelijk even overschakelen naar de volledige kaart en daar mee schuiven.
Verder wel met je eens.
NIet helemaal.
Ik ben van de Garmin 305 overgestapt naar de TT750live.
Het touchscreen van de Garmin was veel beter (nooit mistypen) en je kon heel makkelijk even overschakelen naar de volledige kaart en daar mee schuiven.
Verder wel met je eens.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Contact
[quote="HenkV"]Tinuz, op apple zal toch ook wel een editor beschikbaar zijn die grote files aan kan en verder niets toevoegt aan opmaak enzo... Dat is wat belangrijk is, er mag absoluut geen opmaak toegevoegd, dus tekst is tekst.[/quote]
Smultron kan dit wel. Het programma heet tegenwoordig Fraise (gratis). Nadeel is dat het programma nogal moeite heeft met openen van de grote file, omdat alles op één regel komt te staan.
Korte handleiding om er toch mee te kunnen werken:
1) Open de file met Fraise (duurt eventjes)
2) Ga naar Edit -> Find -> Advanced Find
3a) In het vakje Find vul je in >
3b) In het vakje Replace vul je in >\n
3c) Vink 'Use regular expressions' aan
4) Klik op Replace (niet op Find, dan loopt Fraise vast)
Zo zorg je dat ieder statement weer op een aparte rij komt te staan. Dan werkt alles vlekkeloos.
[img=http://www.sinds1984.nl/dump/fraise_find.png]
Hopelijk helpt dat je.
Smultron kan dit wel. Het programma heet tegenwoordig Fraise (gratis). Nadeel is dat het programma nogal moeite heeft met openen van de grote file, omdat alles op één regel komt te staan.
Korte handleiding om er toch mee te kunnen werken:
1) Open de file met Fraise (duurt eventjes)
2) Ga naar Edit -> Find -> Advanced Find
3a) In het vakje Find vul je in >
3b) In het vakje Replace vul je in >\n
3c) Vink 'Use regular expressions' aan
4) Klik op Replace (niet op Find, dan loopt Fraise vast)
Zo zorg je dat ieder statement weer op een aparte rij komt te staan. Dan werkt alles vlekkeloos.
[img=http://www.sinds1984.nl/dump/fraise_find.png]
Hopelijk helpt dat je.
-
- Forum-lid
Je moet er nog kaarten bij hebben. Ik zou beginnen met gratis kaarten: OpenStreetMap. Deze zijn vrij te downloaden. Zie hiervoor : http://garmin.na1400.info/routable.php
Deze kaarten zijn niet beter of slechter dan de commerciële CityNavigator kaarten.
Deze kaarten zijn niet beter of slechter dan de commerciële CityNavigator kaarten.
-
- Forum-lid
[quote="RvanE"][quote="newD"]Heb je de autopauze functie ingesteld op "zodra gestopt" of stopt deze bij een zelf ingestelde snelheid? De "zodra gestopt" functie lijkt in 3.20 voor deze problemen te zorgen. Het zelf instellen van een (lage) snelheid voor de autopauze zou dit probleem waarschijnlijk verhelpen. [/quote]
Hij stond bij mij inderdaad op "zodra gestopt". Dit ging in 3.10 altijd prima. Ben inmiddels weer terug naar 3.10, maar toch bedankt voor de tip. Software omzetten is niet zoveel werk dus zal het binnenkort eens proberen.
Ter info: Bij terugzetten van versie 3.10 raak je al je instellingen kwijt. Bij upgraden van 3.10 naar 3.20 gebeurt dit niet.
[/quote]
Ik heb hetzelfde probleem na de update, onder de bomen (en niet eens in een bos) valt de GPS schijnbaar weg. Ik heb echter de instelling op "Custom Speed" staan, dus daar zal het niet aan liggen.
Wat me opviel is dat de de snelheid dan op 0km komt te liggen. Dat is logisch omdat de snelheid via GPS word berekend,. Maar ik dacht dat zodra de GPS uitvalt het magneetje op de wiel dan als snelheidsmeter werd gebruikt. Maar dat gebeurd dus ook niet schijnbaar.
Hij stond bij mij inderdaad op "zodra gestopt". Dit ging in 3.10 altijd prima. Ben inmiddels weer terug naar 3.10, maar toch bedankt voor de tip. Software omzetten is niet zoveel werk dus zal het binnenkort eens proberen.
Ter info: Bij terugzetten van versie 3.10 raak je al je instellingen kwijt. Bij upgraden van 3.10 naar 3.20 gebeurt dit niet.
[/quote]
Ik heb hetzelfde probleem na de update, onder de bomen (en niet eens in een bos) valt de GPS schijnbaar weg. Ik heb echter de instelling op "Custom Speed" staan, dus daar zal het niet aan liggen.
Wat me opviel is dat de de snelheid dan op 0km komt te liggen. Dat is logisch omdat de snelheid via GPS word berekend,. Maar ik dacht dat zodra de GPS uitvalt het magneetje op de wiel dan als snelheidsmeter werd gebruikt. Maar dat gebeurd dus ook niet schijnbaar.
[quote="IvarKoster"][quote="RvanE"][quote="newD"]Heb je de autopauze functie ingesteld op "zodra gestopt" of stopt deze bij een zelf ingestelde snelheid? De "zodra gestopt" functie lijkt in 3.20 voor deze problemen te zorgen. Het zelf instellen van een (lage) snelheid voor de autopauze zou dit probleem waarschijnlijk verhelpen. [/quote]
[/quote]
[/quote]
Das volgens mij wel de functie van het magneetje op het achterwiel ja
[/quote]
[/quote]
Das volgens mij wel de functie van het magneetje op het achterwiel ja
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
[quote="Bo ridley"][quote="Bartjebart"][quote="Bo ridley"]Help,
Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.[/quote]
Kan je wel je verwisselbare schijf zien in de verkenner? Dan daar wellicht je map verwijderen en daarna opnieuw proberen te installeren.
[/quote]
Neen ik zelfs als ik het Sd kaartje in de adapter doe en zo via verkenner wil zien lukt dat niet.[/quote]
Vandaag bericht van dealer gekregen dat ik een nieuw toestel mag gaan afhalen. Het duurt even maar ze gev en dan toch service. En ik mocht bij mijn dealer een vervangtoestel gebruiken.
Het gaat over een edge 705. Als ik hem op de pc aansluit hoor ik een biepje en verschijnt op het gps scherm het icoontje van de pc. Op de pc hoor ik ook iets. Maar tot voorkort opende automatisch de garminschijf en de SDcard in mijn computer. Dit gebeurt nu niet meer. De 705 heeft ook geen kaarten meer, en als ik de gps via mapsource de kaart opnieuw wil installeren geeft de pc het volgende foutmelding : "de bronlaadcache heeft geen geladen mui-item". Volgende week is trois ballon die wil ik als course meenemen maar het lukt mij niet.[/quote]
Kan je wel je verwisselbare schijf zien in de verkenner? Dan daar wellicht je map verwijderen en daarna opnieuw proberen te installeren.
[/quote]
Neen ik zelfs als ik het Sd kaartje in de adapter doe en zo via verkenner wil zien lukt dat niet.[/quote]
Vandaag bericht van dealer gekregen dat ik een nieuw toestel mag gaan afhalen. Het duurt even maar ze gev en dan toch service. En ik mocht bij mijn dealer een vervangtoestel gebruiken.
Gelukkig zie ik aan de reakties dat het niet aan mijn toestel ligt dat ik problemen heb. Meteen terug naar de vorige softwareversie. Heb vorige week de software update gedaan en afgelopen weekend niets dan problemen. Spontane resets waarbij het apparaat wel zelf weer opstart, maar wel weer helemaal ingesteld moet worden, taal, tijdzone.... de hele zooi. Geen updates meer voor mij totdat ik zeker weet dat de nieuwste software zonder problemen werkt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012