Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 feb 2012 23:28

frog_1883 schreef:
liviolivius schreef:Gewoon 1 spacer eruit en boven de stuurpen / onder de topcap zetten. Hoef je de vork niet in te korten.
Dat is idd de normale oplossing, maar ik wil dus als ik de spacer niet gebruik hem gewoon weg laten en een mooie aansluiting krijgen aan het stuur :D
Afzagen is definitief dus eerst beter experimenteren wat de juiste hoogte is.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 01 feb 2012 23:36

Zoals liviolivius zegt, eerst flink wat ritten maken om te kijken hoeveel spacers er onderuit kunnen voordat je de zaag erin laat zetten. Ik kan het niet goed zien of je een stuurpen hebt die je nog om kunt draaien om een wat diepere zit te krijgen?
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 02 feb 2012 09:55

Het is een std stuurpen die op de CAAD10 zit. Ik zal in de loop van het weekend eens een tochtje doen en een paar degelijke foto's posten.
MVG
Steve

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 feb 2012 10:53

Ziet er gewoon uit als de fabrieksafstelling met maximale spacers en de standaard stuurpen. Stuur staat inderdaad idioot hoog, als je fietsenmaker denkt dat je dit nodig hebt had-ie je een andere fiets moeten verkopen. :P

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 02 feb 2012 11:44

Een prima basis om je ultieme zitpositie te bepalen. Prima FM lijkt me
ooit allemaal op een Scalpel

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 02 feb 2012 14:16

velolove schreef:Een prima basis om je ultieme zitpositie te bepalen. Prima FM lijkt me
Het is idd beter om even te testen en dieper te gaan zitten en daarna bij het eerste (gratis :oops: ) onderhoud er toch nog een stukje te laten afnemen. Dan dat ze er nu geen spacers hadden tussen gestoken en dat je niet meer hoger kan.

Ik kijk al uit naar zondag, dan kan ik mijn eerste km rijden :)
MVG
Steve

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 feb 2012 14:27

Je moet inderdaad niet meteen de vorkbuis afzagen. Maar mij lijkt het logisch dat je met behulp van de meting en/of de oude fietsafstelling een 'educated guess' doet voor een goede afstelling (met spacers boven de stuurpen) en dat je dan daarvandaan gaat variëren - met de vrijheid om álle kanten op te variëren. Dit ziet er niet echt uit als de uitkomst van die methode omdat je het stuur niet meer omhoog kunt doen. Meer als: fiets in elkaar gezet en zoek de afstelling maar uit, maar waar doe je dan die meting voor... En het gaat niet alleen om de hoogte van het stuur maar ook de zitlengte (afstand zadel-stuur). Vandaar dat ik zeg dat de fm niet echt moeite lijkt te hebben gedaan. Maar gelukkig lijkt het niet echt een probleem te zijn aangezien je zelf al zegt dat je het stuur liever lager hebt. :) In elk geval veel fietsplezier en pas op dat je niet gelijk onderuit gaat op de bevroren wegen want dat zou zonde zijn... :!:

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 03 feb 2012 09:46

Onderstaand mijn Cannondale (ss).

Her rare is dat ik nu al voor de 2e keer in 12 maanden behoorlijke slijtage aan men balhoofdlagers heb. Eerste keer zijn ze onder garantie vervangen; en dat gaat nu ook weer gebeuren. Geen zorgen daar. Maar goed. Ik vind het wel raar. Iemand? :?:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door geer op 28 feb 2012 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 03 feb 2012 09:55

Goed in het lagervet zetten, carbonmontagepaste gebruiken en je aan de voorgeschreven aandraai momenten houden.. ook voor de top-cap, dan kan er niet veel fout gaan..

Mooie fiets!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 feb 2012 11:42

lvgh schreef:...Dit ziet er niet echt uit als de uitkomst van die methode omdat je het stuur niet meer omhoog kunt doen. Meer als: fiets in elkaar gezet en zoek de afstelling maar uit, maar waar doe je dan die meting voor... En het gaat niet alleen om de hoogte van het stuur maar ook de zitlengte (afstand zadel-stuur). Vandaar dat ik zeg dat de fm niet echt moeite lijkt te hebben gedaan...
Als ik op de vorige pagina het commentaar van 'frog_1883' bij zijn foto lees:
frog_1883 schreef:...gaf de fm de uitleg dat hij iedereen aanraadt om wat mogelijkheid te laten om in de winter hoger te zitten ivm strammere spieren door de koude en blablabla...
kan het natuurlijk ook zo zijn dat de FM i.v.m. de huidige weersomstandigheden z'n advies om dan wat hoger te zitten maar meteen in de praktijk heeft gebracht ;)
60 x Ventoux

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 feb 2012 12:03

legrimpeur schreef:kan het natuurlijk ook zo zijn dat de FM i.v.m. de huidige weersomstandigheden z'n advies om dan wat hoger te zitten maar meteen in de praktijk heeft gebracht ;)
Dan is het nu wachten op het verhaal over een FM die de fiets maar in de doos meegeeft, omdat het toch te koud is om te fietsen op het moment?

;)
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 03 feb 2012 12:06

danny1407 schreef:
legrimpeur schreef:kan het natuurlijk ook zo zijn dat de FM i.v.m. de huidige weersomstandigheden z'n advies om dan wat hoger te zitten maar meteen in de praktijk heeft gebracht ;)
Dan is het nu wachten op het verhaal over een FM die de fiets maar in de doos meegeeft, omdat het toch te koud is om te fietsen op het moment?

;)
Maar dan wel met de doos nog dicht, zodat ie er niet uit kan vallen. :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie