Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
Heeeel mooi! Ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik mijn SLC ook zo op de bank had staan en ´s avnonds naast me op bed had liggen. Ja je zult je afvragen: waar lag je vriendin dan? Die moest een nachtje in de meterkast slapen:-))))
reclame
HenkV schreef:Zeg 21th, wat maak je me nou? Opeens 'n R3-SL! Tjonge jonge en dan maar zeggen dat je voor goede aankopen niet geboren bent.... Toch ben ik gruwelijk benieuwd hoe dat rijgedrag zich onderscheidt van de SLC. Als je 'n keer in de buurt bent.....
Ben een aantal weken geleden overgestapt van een SLC naar de R3.
Beide super strak en stijf, maar de R3 is een stuk comfortabeler, zeker bij matig/slecht asfalt en/of kasseien.
Verschil is heel duidelijk merkbaar, zeker met hoge wielen in de SLC, die er vooral inzaten vanwege "het plaatje". Dus niet alleen aan het frame te wijten, maar aan de combinatie frame/wielen (niks nieuws dus....)
Verwacht zeker bij de langere tochten, als LBL, meer comfort door de combi R3 en Easton EA90SL
Ben benieuwd naar andere ervaringen !
@21st: Hoe belangrijk is het type frame voor jou? Had je je van te voren goed afgevraagd wat voor soort frame je wilde?
Ik vraag dit omdat je een switch hebt gemaakt naar een frame die zich heel anders gedraagt dan jouw eerste keus.
Ik vraag dit omdat je een switch hebt gemaakt naar een frame die zich heel anders gedraagt dan jouw eerste keus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36
litespeed schreef:@21st: Hoe belangrijk is het type frame voor jou? Had je je van te voren goed afgevraagd wat voor soort frame je wilde?
Ik vraag dit omdat je een switch hebt gemaakt naar een frame die zich heel anders gedraagt dan jouw eerste keus.
Uiteraard heb ik me van te voren afgevraagd wat voor soort frame. Ik ben eigenlijk een lichtgewicht klimmers type. De R3 SL zal aangezien mijn postuur en doelstellingen (o.a de marmotte) perfect bij mij passen. Ik had voor de SLC gekozen ten eerste omdat ik vaak alleen rij (aero voordeel) en ten tweede omdat ik rood een mooie kleur vind en de SLC in mijn ogen gewoon bloedmooi is. Ik had destijds net zoals HenkV ook nagedacht over een R3 maar vond persoonlijk de witte R3 iets minder dan de kleurstelling van vorig jaar (zwart/rood/wit) De R3 SL daar wilde ik qua budget niet eens over nadenken maar vond deze al erg mooi toen ik dit frame op de beurs zag. Het is nu onverwachts op mijn pad gekomen en ik moest eigenlijk niet heel erg lang denken over het aangeboden alternatief.
Of het achteraf een goede keuze is dat zal nog moeten blijken.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Evert Dehandsch schreef:mike biker schreef:Evert Dehandsch schreef:Mijn Cervélo nu eindelijk terug met m'n Corima's die terug zijn van Frankrijk! En nieuwe speedplays
Een wit zadeltje en stuurlint zouden het goed doen op je fiets Evert. En er is iets met de kleurstelling wielen vs. frame, maar ik ben er nog niet uit. Misschien zouden de wielen zonder decals mooier zijn. Verder goed fietsje hoor!
Heb er ook al aangedacht maar ik vrees dat als ik nu een wit stuurlint steek dat dit over-the-top zal gaan worden daar er binnenkort witte Hudz opkomen te staan. En dan krijg je één wit geheel aan het stuur.
En witte Arione daarentegen:)
andromeda schreef:Nu vindt ik de Team 07 nooit echt goed uitkomen op foto's moet ik eerlijk bekennen.
Ze zijn "live" veel mooier, op een of andere manier komt het gewoon niet over. Ik heb er gisteravond nog eentje afgebouwd (met wit zadel en wit stuurlint) en als je hem in het echt ziet is het gewoon een schitterende fiets.
Hetzelfde zal voor die van Evert gelden, alhoewel de Corima decals wel wat druk zijn moet ik eerlijk bekennen.
Voor de rest schitterende fiets en veel plezier ermee!
Same here, op foto vind ik hem zelf ook altijd minder mooi... Zal misschien ook liggen dat de foto binnen is genomen. Dus daarnet even een foto buiten gemaakt.
Over de Corima decals, ik heb dan de gele stickers er al af gehaald, dus is al een pak rustiger:D
Nou overduidelijk, i rest my case.....een totaal andere fiets op deze foto en bovendien hartstikke mooi! Goed Evert dat je hem ook nog even buiten hebt gefotografeerd. Ook goede keuze om gele decals eraf te halen. Hoe rijden de hoge velgen tov lagere? Voel je het verschil duidelijk.
Ik heb vandaag weer voor het eerst dit jaar op de mijne gezeten en vond het een genot: de overdraging van de kracht op deze fiets is voor mij een hele nieuwe ervaring (ben pas 2 jaar fietser, waarvan in netto tijd nog pas erg kort op de cervelo). Valt me wel op dat hij een stuk wiebeliger is (door gewicht?) dan mijn eerste fiets. Na een ritje alweer gewend.
Groet,
Mike
Mike
@ Evert, dat is al een stuk beter maar echt gaat niets boven "live" dat is duidelijk.
De decals zullen het een stuk rustiger maken. Ik heb zelfs alles verwijderd van mijn Bontragers, de fiets ziet er nu wel bijna stealth uit maar ik vindt dat wel fraai.
De decals zullen het een stuk rustiger maken. Ik heb zelfs alles verwijderd van mijn Bontragers, de fiets ziet er nu wel bijna stealth uit maar ik vindt dat wel fraai.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Cervelootje schreef:Heeeel mooi! Ik kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik mijn SLC ook zo op de bank had staan en ´s avnonds naast me op bed had liggen. Ja je zult je afvragen: waar lag je vriendin dan? Die moest een nachtje in de meterkast slapen:-))))
Hij is leuk :D:D
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
jaja vanaf half februari ben ik ook hopelijk een trotse eigenaar van een Cervélo Soloist met Wolf voorvork:) Veltec schijnt nogal problemen te hebben met het leveren van die vorken, daarvoor zetten ze er dan maar een Easton in :S maar de mijne word dus met Wolf vork:) vandaag besteld bij Plieger Sport
Als je deze topic al goed gelezen hebt dan zou je nu weten dat niet Veltec varantwoordelijk is voor het plaatsen van de easton vorken maar wel Cervelo zelf. Trouwens -en dat is ook al geen nieuwtje- worden dat in de toekomst vorken van 3T. En inderdaad er zijn nog een aantal types die nog voor het moment met Wolfvork komen. Blijkbaar heb jij zo'n type aangekocht. Dus kraai nu geen victorie want het is geen uitzondering.
Mijn R3 (die standaard met die eastonvork komt) zou wel met een wolfvork kunnen uitgerust worden. Maar dat zal enkel en alleen te danken zijn aan TS-bikes. Waarvoor mijn dank. (en dat omdat hij er nog eentje op stock heeft zitten);
Ik ben trouwens nog aan het twijfelen of ik het al of niet wel zou doen het omruilen naar een wolfvork. Dat zie ik wel wanneer ik hem afhaal ergens volgende maand.
Voor de rest proficiat trouwens met je aankoop en welkom bij de cervelo-familie.
Mijn R3 (die standaard met die eastonvork komt) zou wel met een wolfvork kunnen uitgerust worden. Maar dat zal enkel en alleen te danken zijn aan TS-bikes. Waarvoor mijn dank. (en dat omdat hij er nog eentje op stock heeft zitten);
Ik ben trouwens nog aan het twijfelen of ik het al of niet wel zou doen het omruilen naar een wolfvork. Dat zie ik wel wanneer ik hem afhaal ergens volgende maand.
Voor de rest proficiat trouwens met je aankoop en welkom bij de cervelo-familie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
mike biker schreef:
Nou overduidelijk, i rest my case.....een totaal andere fiets op deze foto en bovendien hartstikke mooi! Goed Evert dat je hem ook nog even buiten hebt gefotografeerd. Ook goede keuze om gele decals eraf te halen.Hoe rijden de hoge velgen tov lagere? Voel je het verschil duidelijk.
Ik heb vandaag weer voor het eerst dit jaar op de mijne gezeten en vond het een genot: de overdraging van de kracht op deze fiets is voor mij een hele nieuwe ervaring (ben pas 2 jaar fietser, waarvan in netto tijd nog pas erg kort op de cervelo). Valt me wel op dat hij een stuk wiebeliger is (door gewicht?) dan mijn eerste fiets. Na een ritje alweer gewend.
Ik vind het verschil met het frame alleen al redelijk groot. Bij een stevige zijwind voel je toch wel dat het frame aardig wat wind vangt!
Met m'n Corima's heb ik nog niet gereden, aangezien de lijm nog niet helemaal droog was. Ben van plan om zo gauw mogelijk een ritje te maken.
Nulla tenaci invia est via!
vandaag een nieuwe upgrade gedaan van mijn soloist
heb net de powertap sl2.4 gemonteerd rijd wel lekker met een dtswiss weel bombproof .
Maar nu moet er nog een body van campa op staat momenteel een shimy op en nu kan ik niet alle tandwielen gebruiken .
weet iemand hoeveel het kost en waar aan te geraken ? zal zelf nog wel eens googlen voor de belgische invoerder.
mss weet casran wel raad ?
heb net de powertap sl2.4 gemonteerd rijd wel lekker met een dtswiss weel bombproof .
Maar nu moet er nog een body van campa op staat momenteel een shimy op en nu kan ik niet alle tandwielen gebruiken .
weet iemand hoeveel het kost en waar aan te geraken ? zal zelf nog wel eens googlen voor de belgische invoerder.
mss weet casran wel raad ?
veltec is de importeur van powertab
heb zelf een andere body moeten steken
van campa naar shimano
weet zelf niet hoeveel het kost maar daar moet je maar eens voor bellen dan
grtz marnik
heb zelf een andere body moeten steken
van campa naar shimano
weet zelf niet hoeveel het kost maar daar moet je maar eens voor bellen dan
grtz marnik
°°solist-carbon°°
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;