Haha, herkenbaar verkocht enige tijd geleden een MacBook: 9/10 reacties: verzenden naar Nigeria et cetera...daniel1975 schreef:Ik vind MP steeds vervelender worden. Zeker als je iets van electronica of fotografie wil verkopen zijn er vreselijk veel oplichters en nigerianen actief. Erg lastig
Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
Addict R1
Het probleem zaait nu ook uit. Vorige week een potentiële koper die eerst de spullen verzonden wilde hebben voordat hij wilde betalen. En dat vanwege de vele oplichters op MP. Je begrijpt dat deze verkoop niet door is gegaan, onder rembours was hem overigens te duur.
Do not CROSS the road!
- daniel1975
- Forum-lid HC
@zorba: Hier op het forum?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gaat hier idd gelukkig vrijwel altijd goed.
MP blijft lastig; ik schrijf er bij de meeste items nu gewoon bij "Afhalen en contante betaling". Dat scheelt vaak al wel.
MP blijft lastig; ik schrijf er bij de meeste items nu gewoon bij "Afhalen en contante betaling". Dat scheelt vaak al wel.
Less is bore
Niet bang dat je dan nepgeld in handen gedrukt krijgt?
Wat willen die Nigerianen dan? Dat je eerst opstuurt en dan pas geld ontvangt?
Wat willen die Nigerianen dan? Dat je eerst opstuurt en dan pas geld ontvangt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nepgeld bebruik ik dan weer bij mijn volgende MP-aankoop
Idd eerst opsturen, dan overmaken. Postadres in Nigeria, enkele keer in Belgie. Maar dan is het nederlands duidelijk gegeneerd door google-translate.
Idd eerst opsturen, dan overmaken. Postadres in Nigeria, enkele keer in Belgie. Maar dan is het nederlands duidelijk gegeneerd door google-translate.
Less is bore
Ik heb ook al meerdere malen gehoord dat er wel vooraf betaald is en na het verzenden van de spullen, het geld weer van de bankrekening verdwenen is. Dat schijnt voor sommige internationale betalingen mogelijk te zijn.
Oftewel, niets naar het buitenland versturen!
Campagnolo Ultra Dork
- ophetkantje
- Forum-lid
Zoals dit?daniel1975 schreef:Nepgeld bebruik ik dan weer bij mijn volgende MP-aankoop
Ach, ik zeg ook maar wat
Het bekende Western Union verhaal...Ernie C. schreef:Ik heb ook al meerdere malen gehoord dat er wel vooraf betaald is en na het verzenden van de spullen, het geld weer van de bankrekening verdwenen is. Dat schijnt voor sommige internationale betalingen mogelijk te zijn.
Tjah, onder rembours verzenden? Betaal je aan de postbode, maak je het pakketje later open: 3 bakstenen...zorba schreef:Het probleem zaait nu ook uit. Vorige week een potentiële koper die eerst de spullen verzonden wilde hebben voordat hij wilde betalen. En dat vanwege de vele oplichters op MP. Je begrijpt dat deze verkoop niet door is gegaan, onder rembours was hem overigens te duur.
Addict R1
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het feedback systeem op Ebay is wat mij betreft toch wel een groot voordeel tov Marktplaats. Je weet voor 99,99% zeker dat je niet wordt opgelicht door iemand met een hoge feedback score. Mocht het wel gebeuren en je hebt betaald met Paypal dan zit je nog veilig. Paypal kiest alleen eigenlijk te veel de kant van de koper, waardoor een koper de verkoper op kan lichten.