Pagina 229 van 320

Geplaatst: 31 mei 2010 15:41
door gustav
Amclassic-fan schreef: Maar goed de regel is 80 cm en niet 75 cm. De enige voorwaarde waar je aan moet voldoen is de hoek die je bovenarm met je onderarm maakt. En als je boven de pak 'm beet 1m80 bent en je zadel op 5 cm achter je bracket hebt staan is die hoek echt wel prima in orde.


De regel is (in mijn geval) toch wel 75 cm??

Geplaatst: 31 mei 2010 15:50
door amclassic-fan
1.3.023 For individual time trials and time trials for teams of up to four riders on the road, and for the individual and team pursuits, kilometre and 500m time trials and record attempts on the track, an extension may be added to the steering system. The distance between the vertical line passing through the bottom bracket axle and the extremity of the handlebar may not exceed 75 cm, with the other limits set in article 1.3.022 (B,C,D) remaining unchanged. A support for the elbows or forearms is permitted (see diagram “Structure (1)”).

For individual road time trials and time trials for teams of up to four riders, controls or levers fixed to the handlebar extension may extend beyond the 75 cm limit as long as they do not constitute a change of use, particularly that of providing an alternative hand position beyond the 75 cm mark.
En in de praktijk:
http://www.usacycling.org/forms/uci/UCI ... ations.pdf

Geplaatst: 31 mei 2010 16:36
door stokie
Gustav schreef:
Amclassic-fan schreef: Maar goed de regel is 80 cm en niet 75 cm. De enige voorwaarde waar je aan moet voldoen is de hoek die je bovenarm met je onderarm maakt. En als je boven de pak 'm beet 1m80 bent en je zadel op 5 cm achter je bracket hebt staan is die hoek echt wel prima in orde.


De regel is (in mijn geval) toch wel 75 cm??


Ben je kleiner dan 1.80? --> ja, dan moet het binnen de 75cm blijven
---> nee, dan krijg je 5 cm respijt

Geplaatst: 31 mei 2010 17:13
door joeptimmermans
Je lengte an sich is niet het criterium. Het gaat om de hoek van je elleboog:
1.3.023 Voor de tijdrit(ten) op de weg en de volgende baanwedstrijden: individuele en ploegenachtervolging, 1000 m en 500 m, mag een vast opzetstuur in een horizontale positie gemonteerd worden. De afstand tussen de verticale lijn door de bracketlas (PP) en het uiteinde van het stuur (AA) mag niet meer dan 75 cm zijn, de andere afmetingen gesteld in art. 1.3.022 (B,C,D) blijven gelijk. Een voorarmsteun of elleboogsteun is toegestaan (zie afbeelding “Structuur1B”).
Voor de tijdrit(ten) op de weg, mogen de bedieningsonderdelen aan het stuur de afstand van 75 cm overschrijden, voor zover dat geen oneigenlijk gebruik inhoudt, dat wil zeggen een verleggen van het steunpunt van de handen
buiten de 75 cm-zone.
Voor de baan- en wegwedstrijd(en), zoals beschreven in de eerste alinea, mag de afstand van 75 cm vergroot worden tot 80 cm indien dat om morfologische redenen noodzakelijk is; onder morfologische redenen dient te
worden verstaan hetgeen de grootte of lengte van de lichaamsdelen van de renner betreft. Een renner, die meent om deze redenen een afstand tussen 75 en 80 cm nodig te hebben, dient het college van commissarissen hierover
in te lichten op het moment van tonen van zijn licentie. In dat geval kan het college van commissarissen de volgende test toepassen: nagaan of de hoek tussen arm en onderarm niet groter is dan 120°, wanneer de renner in beweging is.
http://www.knwu.nl/mysite/modules/SFIL0 ... 00212).pdf

Pagina 89 en verder

Geplaatst: 31 mei 2010 17:42
door amclassic-fan
Die 1m80 was maar een getalletje wat ik verzon, renners die (veel) kleiner zijn komen niet snel in de problemen met deze regels.

Geplaatst: 01 jun 2010 00:14
door stokie
volgens mij is die 1.80 echt een richtlijn.. althans, ik dacht dat ergens gehoord of gelezen te hebben

Geplaatst: 01 jun 2010 13:07
door Mr_T
Mannen,

Ik heb ergens anders al een post gezet mbt een opzetstuur. Maar het antwoord op de volgende vraag krijg ik denk ik het snelste hier:

Is de Sonic CSX UCI goedgekeurd?

(als ik rekening houd met de 75cm regel, uiteraard)

Geplaatst: 01 jun 2010 14:58
door joeptimmermans
Lijkt me wel. Hij lijkt qua uiterlijk op een T2+ en die is ook legaal. Zie geen reden waarom hij zou worden afgekeurd. Hij voldoet aan de 3:1 regel en alles.

opbouwen cervelo p2 2009

Geplaatst: 10 jun 2010 16:07
door vincentvis
Beste forumleden,

Dit weekend wil ik een cervelo p2 2009 frame aanschaffen (rood/grijs). Dit moet mijn eerste tijdritfiets worden. De overige onderdelen moet ik nog uitzoeken en aanschaffen. Zijn er zaken waar ik speciaal op moet letten? M.b.t. het stuur bijvoorbeeld, ik heb hier geen verstand van. Ik zat zelf te denken aan de ultegra 2010 groep en 3T Mistral of Aura stuur (verschil?). En welke shifters en remgrepen kan ik dan het best nemen (liefst zwart)?

Groeten,
Vincent

Geplaatst: 10 jun 2010 19:02
door pinarelloridley
Ik zal hier ook maar even mijn nieuwe tijdritfiets plaatsen.

De nieuwe tijdritfiets is binnen! Er komt nog een ander stuur op, maar die volgt later. Ja, de gele achtung stickers gaan er nog af:)

Afbeelding



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst: 10 jun 2010 23:39
door nieuweling
wat een beest..

Geplaatst: 11 jun 2010 01:35
door gustav
errug mooi fietsje hoor!!

veel rijplezier er mee!