Grappige is dat ik zelf ervaar dat dat op een dag juist ook weer minder wordt en dat ratio steeds vaker wint van emo. Chorus ipv SR en nu mijn Shamals op z'n eind lopen twijfel ik tussen Shamal/DTSwiss Oxic of toch de onvolprezen Zonda's.....robbebopper schreef:.
Maar ik heb gemerkt dat je, eenmaal besmet met het virus, op een bepaald moment nooit meer klaar bent met je spullen. .
Rose (voorheen Red Bull)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Amen, +1 .robbebopper schreef:Hier zitten inderdaad relatief veel fanatiekelingen op materiaalgebied. Dat heeft veel voordelen. Je kunt zelf veel repareren en oplossen, en weet wat je moet aanschaffen om met goed materiaal rond te rijden. Keerzijde is wel dat je niet heel snel meer tevreden bent, en dat je soms dingen gaat doen omdat "men" zegt dat dat verstandig is.
Sinds ik lid ben van het forum is mijn bestedingspatroon grondig gewijzigd
Voorheen fietste ik gewoon rond op een Gazelle van 12 jaar oud, met een groep (nog nooit van dat woord gehoord) waarvan ik nu nog steeds niet weet welk merk dat was.
Jaren lang met plezier gefietst. Als er iets kapot ging liet ik een vakman alles repareren. Ongetwijfeld ook af en toe een kabeltje hier en daar.
Maar ik heb gemerkt dat je, eenmaal besmet met het virus, op een bepaald moment nooit meer klaar bent met je spullen. Met kabels heb ik dat punt gelukkig nog niet bereikt.
Ik ben het sleutelen, onderzoeken en simpelweg kopen van kleine dingetjes bijna net zo leuk gaan vinden als het fietsen. Op een regenachtige dag hoef ik me in ieder geval niet meer te vervelen en ben ik nog steeds met mijn hobby bezig .
@Daniel, dat je geen SR nodig hebt heeft misschien ook wel iets met de wijsheid door de jaren heen te maken . Zelf heb ik nog geen last van dat luxe probleem, maar heb ik dankzij fora wel geleerd dat je ook prima met dikke banden, Rival/105 en Chinees carbon of stalen onderdelen uit de voeten kan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik overweeg een Xeon team CGF te gaan kopen en heb een paar vragen aan de bezitters van een Team-CGF en/of mensen die een fiets met Sram Force rijden.
Het is voor mij een fiets naast een gewone racer. Ik zoek een tikkie meer comfort in zitpositie, hoef geen schijfremmen. Het lijkt me aardig om eens een fiets met Sram Force te hebben omdat het crankstel er goed uitzien en het allemaal ook goed werkt. Ben overigens ook wel tevreden met Ultegra 6800, maar Force zie er wat mooier uit.
Bij de uitvoeringen met een Sram-force groep is de directmount achterrem van Tektro. Zijn er mensen die deze voor een andere hebben vervangen om betere remkracht te krijgen? Is het mogelijk en heeft het zin om bv een achterrem van Shimano uit de 6800 of 5800 serie te laten monteren? Of is er eigenlijk niet zo veel aan te merken op de Tektro T541R?
Op dit moment wordt de fiets geleverd met de DTSwiss spline 23 wielen. Dat lijken gewaardeerde wielen te zijn voor deze fiets. Misschien is te overwegen om Zonda's te kiezen? Iemand met ervaring met beide wielen?
Verdere aanpassingen die ik overweeg zijn het zadel (bv naar een Fizik Arione), cassette (naar een 12/25 van Shimano icm een 34/50 crank) en banden (Vredestein fortezza Senso, zit ook op mijn andere fiets). Alternatief zou nog een overstap naar Schwalbe One zijn.
Graag jullie tips.
Gr
Hans
Het is voor mij een fiets naast een gewone racer. Ik zoek een tikkie meer comfort in zitpositie, hoef geen schijfremmen. Het lijkt me aardig om eens een fiets met Sram Force te hebben omdat het crankstel er goed uitzien en het allemaal ook goed werkt. Ben overigens ook wel tevreden met Ultegra 6800, maar Force zie er wat mooier uit.
Bij de uitvoeringen met een Sram-force groep is de directmount achterrem van Tektro. Zijn er mensen die deze voor een andere hebben vervangen om betere remkracht te krijgen? Is het mogelijk en heeft het zin om bv een achterrem van Shimano uit de 6800 of 5800 serie te laten monteren? Of is er eigenlijk niet zo veel aan te merken op de Tektro T541R?
Op dit moment wordt de fiets geleverd met de DTSwiss spline 23 wielen. Dat lijken gewaardeerde wielen te zijn voor deze fiets. Misschien is te overwegen om Zonda's te kiezen? Iemand met ervaring met beide wielen?
Verdere aanpassingen die ik overweeg zijn het zadel (bv naar een Fizik Arione), cassette (naar een 12/25 van Shimano icm een 34/50 crank) en banden (Vredestein fortezza Senso, zit ook op mijn andere fiets). Alternatief zou nog een overstap naar Schwalbe One zijn.
Graag jullie tips.
Gr
Hans
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb de X-lite crs met Sram force. Nauwelijks zwaarder dan de Team. Heeft dezelfde geo, met iets ander carbon geloof ik. Wat mij betreft een heerlijke fiets. En Rose monteert zijn fietsen standaard fraai af.
Ik heb ook een X-Lite CRS met Ultegra. Het enige verschil tussen de CRS en de Team is het iets lagere framegewicht (door type carbon en minimale lak). Ik ben zeer tevreden van de X-Lite, het is een zeer sportief model, geen comfort-endurance racer. Hij is niet Spartaans (ik heb al regelmatig en zonder klachten ritten van +200km mee gereden), maar over de kasseien moet je er niet mee gaan rijden. Ik kan moeilijk vergelijken met andere carbon racers, maar de stijfheid is dik in orde wat mij betreft. In België en Nederland zie je ze weinig rijden, in Duitsland kom je ze heel veel tegen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Vanmiddag in de bikestore een nieuwe fiets besteld. Het is de Rose Xeon team CGF 3000 geworden. Nu de nieuwe ultegra op de markt komt, zijn er aantrekkelijke kortingen voor fietsen met de ultegra 6800 variant.
Het is een zwart-rode geworden. Met een 52/36 crankstel, een 11-28 cassette, de medium achterderrailleur en rood/zwart/witte elite custom race bidonhouders. Verder nog Keo 2 max carbon pedalen.
Verwachting is dat de fiets in 2-3 weken wordt geleverd. Foto's komen wel na aflevering.
Het is een zwart-rode geworden. Met een 52/36 crankstel, een 11-28 cassette, de medium achterderrailleur en rood/zwart/witte elite custom race bidonhouders. Verder nog Keo 2 max carbon pedalen.
Verwachting is dat de fiets in 2-3 weken wordt geleverd. Foto's komen wel na aflevering.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Het is een happy new bike day!
Twee weken geleden besteld, vandaag kon ik mijn nieuwe fiets al ophalen in de Bikestore in Bocholt, hierbij een foto.
Het is een Xeon-CGF-3000, dus de ultegra (6800) versie in rood-zwart (met wat witte accenten). Framemaat is 59. Wielen zijn DT Swiss R23 spline met conti GP4000 S2 banden in 25 mm. Het stuur is een Ritchey streem II en heeft een breedte van 42 cm, de stuurpen is een Ritchey WCS 220 van 10 cm. De cranks zijn 175 mm. Het is een compact 52/36 en als cassette is een 11-28 gemonteerd en de fiets heeft de achterderailleur met lange (6800 GS) kooi.
Het zadel is een Selle Italia Flite geworden, de zadelpen is een Rose Carbonflex. Als pedalen heb ik Look keo 2 max carbon gekozen.. De bidonhouders zijn de Elite custom race in rood-zwart-wit.
Ik heb er nog niet echt een stuk mee kunnen rijden, eerst maar eens even de instellingen goed krijgen.
Twee weken geleden besteld, vandaag kon ik mijn nieuwe fiets al ophalen in de Bikestore in Bocholt, hierbij een foto.
Het is een Xeon-CGF-3000, dus de ultegra (6800) versie in rood-zwart (met wat witte accenten). Framemaat is 59. Wielen zijn DT Swiss R23 spline met conti GP4000 S2 banden in 25 mm. Het stuur is een Ritchey streem II en heeft een breedte van 42 cm, de stuurpen is een Ritchey WCS 220 van 10 cm. De cranks zijn 175 mm. Het is een compact 52/36 en als cassette is een 11-28 gemonteerd en de fiets heeft de achterderailleur met lange (6800 GS) kooi.
Het zadel is een Selle Italia Flite geworden, de zadelpen is een Rose Carbonflex. Als pedalen heb ik Look keo 2 max carbon gekozen.. De bidonhouders zijn de Elite custom race in rood-zwart-wit.
Ik heb er nog niet echt een stuk mee kunnen rijden, eerst maar eens even de instellingen goed krijgen.