Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 mei 2009 16:25

Mijn enige bedenking die ik nog kan maken is devolgende.
Ik heb de Pina geometrie nog eens goed bekeken, en je hebt hier gezegd dat je de grootste maat hebt gekocht. Als je dan nog zoveel spacers nodig hebt, was je bij enkele andere populaire merken niet beter af. Trek, Cannondale, Colnago, Cervelo, Look,... hebben allemaal balhoofdbuizen rond de 20-21cm voor een 58.5 bovenbuis (daarrond).

Dus met geen Pinarello te kopen was je er nog niet zo snel uit, en misschien was custom wel de enige echt passende keuze geweest. Maar als je dus én een fiets recht van de fabriek wou kopen, én nog kans wilt maken om hem (als standaard framemaat) door te verkopen, en graag een mooie fiets hebt, tja, dan is het niet anders.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mei 2009 17:09

de zwarten schreef:Mijn enige bedenking die ik nog kan maken is devolgende.
Ik heb de Pina geometrie nog eens goed bekeken, en je hebt hier gezegd dat je de grootste maat hebt gekocht. Als je dan nog zoveel spacers nodig hebt, was je bij enkele andere populaire merken niet beter af. Trek, Cannondale, Colnago, Cervelo, Look,... hebben allemaal balhoofdbuizen rond de 20-21cm voor een 58.5 bovenbuis (daarrond).

Dus met geen Pinarello te kopen was je er nog niet zo snel uit, en misschien was custom wel de enige echt passende keuze geweest. Maar als je dus én een fiets recht van de fabriek wou kopen, én nog kans wilt maken om hem (als standaard framemaat) door te verkopen, en graag een mooie fiets hebt, tja, dan is het niet anders.

Specialized Roubaix om er maar eentje te noemen.

Die fiets op de foto 2 pagina's terug ziet er alleen helemaal niet uit als een 59,5. Frame ziet er meer uit als een 56 of misschien 57,5. Ik kan me niet voorstellen dat die balhoofdbuis 22 cm is op de foto.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 28 mei 2009 19:57

Na het lezen van de nieuwste Fiets kan ik het toch niet nalaten om de de leden van de spacerpolitie even te wijzen op de foto op pagina 30. Die Stijn De Volder...speelt met zijn leven! ;-)
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

tiest
Forum-lid HC

tiest 28 mei 2009 20:11

Dat doet ie inderdaad. Hij heeft geen helm op:O

En Stijn moet een roubaixSL2 nemen.

hoorn
Forum-lid

hoorn 28 mei 2009 22:19

devoorzitter schreef:Na het lezen van de nieuwste Fiets kan ik het toch niet nalaten om de de leden van de spacerpolitie even te wijzen op de foto op pagina 30. Die Stijn De Volder...speelt met zijn leven! ;-)

+1
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2009 23:08

TiesT schreef:Dat doet ie inderdaad. Hij heeft geen helm op:O

+1 Stomme konijnen bij QS begrijpen 't schijnbaar nog steeds niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomasso
Forum-lid

tomasso 29 mei 2009 15:29

In dit verband ook aardig om de foto van de Rabo teamfiets te zien die op Ebay geveild gaat worden - zie bericht op fiets.nl - ook daar een behoorlijk aantal spacers te zien. Plus extreem lange zadelpen. Helemaal een gedrocht van een fiets op deze manier.

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 29 mei 2009 16:06

Zonder spacertoren word je blijkbaar niet meer serieus genomen als prof...
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 29 mei 2009 16:06

Tomasso schreef:In dit verband ook aardig om de foto van de Rabo teamfiets te zien die op Ebay geveild gaat worden - zie bericht op fiets.nl - ook daar een behoorlijk aantal spacers te zien. Plus extreem lange zadelpen. Helemaal een gedrocht van een fiets op deze manier.

Ja, zo ziet het er inderdaag niet uit....
Maar het zou lullig zijn als de koper een fiets koopt waar de vorkbuis en zadelpen al tever zijn ingekort he ;)

fietsernl
Forum-lid

fietsernl 30 mei 2009 00:10

Qua lengte zit ik dus ongeveer gelijk aan Devolder, nu mijn fiets goed is afgesteld.

tiest
Forum-lid HC

tiest 30 mei 2009 00:55

En? ga je daar harder van fietsen? Mijn afstelling zal ook ong gelijk zijn. Maar door mn -tijdelijke- roubaix balhoofdbuis heb ik geen spacers;).

saasers
Forum-lid

saasers 04 jun 2009 12:37

hallo,

ik weet niet of deze link plaatsen toegelaten is maar zowel de topicstarter als ikzelf kunnen wat hulp gebruiken bij het volgende.

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=31124

Plaats reactie