Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 25 jan 2017 09:11

tinoh schreef:Mijn nieuwe trek Domane is binnen! Blij mee.
Afbeelding
Ik ben ook aan het kijken naar een Domane. Of een SLR frameset of de SL6 Pro.

Hele mooie fiets, maar wat een enorm balhoofd. Ik snap dat balhoofd hoger is vanwege de comfort geometrie, maar holy fuck, mooi vind ik het niet.

Is het toevallig de hoek van deze foto of is het balhoofd echt zo hoog bij een maat 60?

bandana
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mar 2007 16:35

bandana 25 jan 2017 09:36

Nog even geduld...en het balhoofd is binnenkort langer dan de zitbuis...zoiets is goed voor de categorie mensen die dermate stram en stijf geworden zijn, dat ze de veters van hun schoenen niet meer zelfstandig kunnen binden...en dat noemt men een "comfortfiets" of opa fiets...wat een lelijk gedrocht zeg!... :lol:

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 25 jan 2017 10:24

Balhoofdbuis is 22cm bij maat 60. Liever een hogere balhoofdbuis dan nog meer spacers onder het stuur vind ik

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 25 jan 2017 12:23

bandana schreef:Nog even geduld...en het balhoofd is binnenkort langer dan de zitbuis...zoiets is goed voor de categorie mensen die dermate stram en stijf geworden zijn, dat ze de veters van hun schoenen niet meer zelfstandig kunnen binden...en dat noemt men een "comfortfiets" of opa fiets...wat een lelijk gedrocht zeg!... :lol:
Tja als ik moet kiezen tussen niet meer wielrennen of wielrennen op een opa fiets dan kies ik voor de opa fiets.
Balhoofd is inderdaad hoog, maar ja nu ik boven de 40 ben kies ik liever voor pijnvrij rondfietsen. Dit is mijn 2e domane en wat een wereld van verschil maakt deze geometrie voor mij.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8929
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jan 2017 12:28

bandana schreef:Nog even geduld...en het balhoofd is binnenkort langer dan de zitbuis...zoiets is goed voor de categorie mensen die dermate stram en stijf geworden zijn, dat ze de veters van hun schoenen niet meer zelfstandig kunnen binden...en dat noemt men een "comfortfiets" of opa fiets...wat een lelijk gedrocht zeg!... :lol:
Er zijn ook mensen met lange benen en kort bovenlijf en ja misschien niet meer zo lenig als jou.
Beetje meer respect voor de medemens beste man.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

sob
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:24

sob 25 jan 2017 13:53

@ tinoh; Mooie racer,het gaat erom of jij er goed op zit en hem mooi vind,dat is het belangrijkste.
@bandana: Gefeliciteerd! je hebt nu al de domste post van 2017 gezet.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2017 15:37

bandana schreef:Nog even geduld...en het balhoofd is binnenkort langer dan de zitbuis...zoiets is goed voor de categorie mensen die dermate stram en stijf geworden zijn, dat ze de veters van hun schoenen niet meer zelfstandig kunnen binden...en dat noemt men een "comfortfiets" of opa fiets...wat een lelijk gedrocht zeg!... :lol:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken lul je er maar wat op los.
Wat een gebrek aan inzicht en kennis heb jij zeg. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 25 jan 2017 16:16

tinoh schreef:
bandana schreef:Nog even geduld...en het balhoofd is binnenkort langer dan de zitbuis...zoiets is goed voor de categorie mensen die dermate stram en stijf geworden zijn, dat ze de veters van hun schoenen niet meer zelfstandig kunnen binden...en dat noemt men een "comfortfiets" of opa fiets...wat een lelijk gedrocht zeg!... :lol:
Tja als ik moet kiezen tussen niet meer wielrennen of wielrennen op een opa fiets dan kies ik voor de opa fiets.
Balhoofd is inderdaad hoog, maar ja nu ik boven de 40 ben kies ik liever voor pijnvrij rondfietsen. Dit is mijn 2e domane en wat een wereld van verschil maakt deze geometrie voor mij.
Ik zou, als ik jou was, niet eens de moeite nemen om te reageren op zo'n onzinnige post van bandana.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Domane. Niet omdat ik stram en stijf ben geworden, maar omdat ik lange benen en een kort bovenlijf heb. Zoals jij zegt, om zonder spacers te kunnen fietsen. Ik vind het een prachtige fiets, maar het balhoofd op deze foto vind ik echt heel hoog. Ik weet dat deze 22 cm is (heb nu 19.5) maar het verschil lijkt groter dan 2.5 cm.

Wat zijn jouw 'maten'? Hier 187cm en binnenbeen 94cm.

Los daarvan, geniet van je nieuwe fiets!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 jan 2017 17:17

wouterp schreef:..... Wat zijn je argumenten geweest om toch voor de SLR 6 te kiezen?
De kleur :-)

De sl6 is mij te "blinkend" en de witte letters vind ik ook niet mooi.
De sl5 in blauw met groene letters is ook niet mijn ding.

en de slr6 vond ik wel mooi.

PS: Eerst voor de geometrie van de Domane gekozen en dan pas de kleur he.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 25 jan 2017 17:30

DarklyDreaming schreef:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een Domane. Niet omdat ik stram en stijf ben geworden, maar omdat ik lange benen en een kort bovenlijf heb. Zoals jij zegt, om zonder spacers te kunnen fietsen. Ik vind het een prachtige fiets, maar het balhoofd op deze foto vind ik echt heel hoog. Ik weet dat deze 22 cm is (heb nu 19.5) maar het verschil lijkt groter dan 2.5 cm.

Wat zijn jouw 'maten'? Hier 187cm en binnenbeen 94cm.

Los daarvan, geniet van je nieuwe fiets!
Dank je!
Mijn maten zijn 1.92 en een bbl van 95.
Ik heb het nog even nagemeten maar balhoofd is inderdaad 22 cm en niet langer ;) :roll: Kan zijn dat de foto vertekend door lage standpunt.
Het is 22 cm tot en met eerste zwart/grijze stuk
Afbeelding
Daarboven nog 1,5 cm balhoofd? en spacers.




Verstuurd vanaf mijn JY-S3 met Tapatalk
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

bikerke
Forum-lid
Berichten: 643
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 25 jan 2017 19:08

Mijn domane is ook een maatje 60, en mijn roubaix was een 58.
De domane is 9mm korter en 1cm hoger dan de domane.
Voor iemand van 1,80m die een bbl van 90cm heeft en ook ver in de 40 is telt elke cm.

DuSte1977
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2016 16:32

DuSte1977 25 jan 2017 22:55

Prachtige fiets! heb net dezelfde in bestelling staan. Zou wel pas eind februari geleverd worden :( In het echt is ie zoveel mooier dan op foto.

Plaats reactie