Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

raydox
Forum-lid

raydox 28 jan 2008 20:50

merci marnik

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 28 jan 2008 20:55

andromeda schreef:De decals zullen het een stuk rustiger maken. Ik heb zelfs alles verwijderd van mijn Bontragers, de fiets ziet er nu wel bijna stealth uit maar ik vindt dat wel fraai.

Kaal zonder decals....... (geintje Zorro!!)
Niets is wat het lijkt..

21st-century
Forum-lid

21st-century 28 jan 2008 22:07

De R3 SL is echt spectaculair mooi geworden. Ik heb hem vandaag afgehaald bij mijn FM. Voorlopig weegt hij precies 7.177 gram. Foto`s volgen binnenkort ik ga morgen eerst een stukje fietsen. Ben echt heeeeel erg blij met deze fiets :D
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 29 jan 2008 00:02

FOTO!!FOTO!!
reclame

21st-century
Forum-lid

21st-century 29 jan 2008 20:34

Toch even heel snel een foto gemaakt voordat ik ging fietsen. Als hij helemaal af is maak ik fatsoenlijke foto`s. Wat een verademing om weer lekker buiten te fietsen. Wat de R3 SL betreft, echt een droomfiets !! wat echt direct opvalt is het enorme comfort, echt niet normaal hoe lekker deze fiets rijdt. Uiteraard voelt hij erg licht aan en de fiets wil echt vooruit. Ook nog wat korte hellingen opgevlogen (want zo voelt het echt aan op de R3 SL) Het was mijn eerste ritje vandaag dus hoe de fiets zich verder gedraagt dat kan ik nog niet beoordelen. Ben wel erg benieuwd naar het gevoel als je echt gaat klimmen met deze fiets.

Zoals ik al eerder aangaf de zadelpen wordt nog vervangen door een FSA K-Force, deze tijdelijke pen is van Prorace (gemini) Zitpositie ben ik nog aan het uittesten zodra ik er zeker van ben laat ik de de buis afzagen. Ik zat eigenlijk prima op de fiets maar kan nog wel een centimeter zakken denk ik.
Eerste keer wit stuurlint is iets minder goed bevallen, nieuwe handschoenen gaven helaas behoorlijk af dus stuurlint was gelijk vies (zwart) en het is er gelijk niet meer helemaal af te krijgen (zelfs niet met JIF tegenwoordig CIF)
Verder echt super tevreden met de R3 SL ook het uiterlijk vind ik ongeloofelijk mooi je kunt er echt naar blijven kijken.

Afbeelding
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

raydox
Forum-lid

raydox 29 jan 2008 21:21

@ 21st neem eens wit stuurlint van fizikk (wit) dat is pas stuurlint :) goed afwasbaar

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 29 jan 2008 21:27

21st-century schreef:Toch even heel snel een foto gemaakt voordat ik ging fietsen. Als hij helemaal af is maak ik fatsoenlijke foto`s. Wat een verademing om weer lekker buiten te fietsen. Wat de R3 SL betreft, echt een droomfiets !! wat echt direct opvalt is het enorme comfort, echt niet normaal hoe lekker deze fiets rijdt. Uiteraard voelt hij erg licht aan en de fiets wil echt vooruit. Ook nog wat korte hellingen opgevlogen (want zo voelt het echt aan op de R3 SL) Het was mijn eerste ritje vandaag dus hoe de fiets zich verder gedraagt dat kan ik nog niet beoordelen. Ben wel erg benieuwd naar het gevoel als je echt gaat klimmen met deze fiets.

Zoals ik al eerder aangaf de zadelpen wordt nog vervangen door een FSA K-Force, deze tijdelijke pen is van Prorace (gemini) Zitpositie ben ik nog aan het uittesten zodra ik er zeker van ben laat ik de de buis afzagen. Ik zat eigenlijk prima op de fiets maar kan nog wel een centimeter zakken denk ik.
Eerste keer wit stuurlint is iets minder goed bevallen, nieuwe handschoenen gaven helaas behoorlijk af dus stuurlint was gelijk vies (zwart) en het is er gelijk niet meer helemaal af te krijgen (zelfs niet met JIF tegenwoordig CIF)
Verder echt super tevreden met de R3 SL ook het uiterlijk vind ik ongeloofelijk mooi je kunt er echt naar blijven kijken.

Afbeelding

super VET man, echt een super mooien fiets, niets op aan te merken behalve wat je zelf al aan gaf, veel plezier er mee

O ja nog een paar zipp carbon biddon houders er op en geen Tacx!
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

21st-century
Forum-lid

21st-century 29 jan 2008 22:24

raydox schreef:@ 21st neem eens wit stuurlint van fizikk (wit) dat is pas stuurlint :) goed afwasbaar

Bedankt voor de tip !! Wat er nu op zit is echter ook prima afwasbaar. Is geen kurk maar carbon look. Het ziet er nu intussen wel weer wat beter uit maar helemaal schoon krijg ik het niet. Handschoenen gaven gewoon enorm af, voortaan eerst maar ff wassen als ik nieuwe handschoenen heb aangeschaft.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 29 jan 2008 22:48

Prachtfiets! Je zult geen spijt van deze R3sl krijgen, geloof me!

Wat stuurlint betreft; ik rijd al het hele jaar(vanaf mei) met een zo'n wit "carbon" stuurlint van bbb of pro. Ben er erg blij mee. Is zeer goed afwasbaar en koste maar 7,95!

Tav de bidonhouders. Ik zou geen zipps nemen. Niet stevig genoeg voor 750ml bidons. Ik heb er vorig jaar 1 gebruikt. Mijn vriendin kreeg hem bij haar soloist team omdat ze zolang heeft moeten wachten. Ik heb hem vervolgens op mijn R3 gemonteerd. In de eerste de beste tocht in de ardennen(Sean Kelly) verloor ik mijn bidon op een slecht stukje weg! Dit is vervolgens nog een paar keer voorgekomen!! Ik zou voor de tacx gaan.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 29 jan 2008 23:21

Lang verwacht....toch gekomen, zij het een andere :D Ik vind het een schitterende fiets geworden, 21th-century. Nieuwe foto's mag natuurlijk altijd!

Mooi om je enthousiasme na een niet al te gelukkige wachttijd en levering te lezen!!!!!
Groet,
Mike

joukebuissink
Forum-lid

joukebuissink 30 jan 2008 00:24

Schitterende fiets! Enige minpuntje is de hoeveelheid spacers. lijkt wel een centimeter of 5. Bij deze vork mag je toch ook maar max 2 cm spacers hebben?

remon@
Forum-lid

remon@ 30 jan 2008 00:55

Schitterende fietsen die Cervélo's. Heeft iemand een idee of er een dealer in de buurt van Vlaardingen is waar ik woon.

Gr. Rémon@

Plaats reactie