Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 22 feb 2019 10:15

De reacties kijk ik niet eens naar, maar hoe die wielrenners achteloos breeduit blijven rijden is natuurlijk wel kenmerkend. Logisch dat daar irritatie van komt. Prima dat je naast elkaar rijdt maar op zo'n weg moet je gewoon inschikken als er verkeer komt (en daar moeten de achterste rijders ook gewoon bewust mee bezig zijn om dat naar voren te communiceren).

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 22 feb 2019 11:01

Om deze reden fiets ik dus nooit in groepen.

i-mac

i-mac 22 feb 2019 12:15

RVV schreef: 22 feb 2019 11:01 Om deze reden fiets ik dus nooit in groepen.
Het hangt er grotendeels vanaf welke afspraken er gemaakt worden vooraf. Als je steevast met 2 naast elkaar fietst (waar er uiteraard ruimte voor is), dan heb je bijna nooit problemen. Bij een vaste groep lukt het meestal wel. Maar zodra er links of rechts iemand bij komt, merk ik dat er zijn die graag een praatje komen maken met andere duo's. En dan rijden ze met 3 naast elkaar, met alle gevolgen vandoen.

Ik plaats me bij onze vaste rit op woensdag steevast achteraan. Ik hou het achteropkomende verkeer in de gaten (Varia radar), en geef ze een teken als ze voorbij kunnen of niet. Dat wordt meestal wel gewaardeerd.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 22 feb 2019 12:40

Het is ook geen “veroordeling” over zo’n groep hoor. Ik ben er van overtuigd dat bijna alle deelnemers in zo’n groep met de juiste intenties fietst. Maar zoals je in dit filmpje ziet (wat ik overigens een stupide film vind) is zo’n groep heel erg overheersend op de weg. Zelfs als iedereen keurig netjes blijft fietsen en ruimte maakt voor auto’s, tegenliggers etc. Roept zo’n grote groep veel agressie op bij haastige automobilisten. Ouderen op een e bike zullen snel geïntimideerd zijn. Uiteraard allemaal onterecht, zeker als de groep gewoon netjes fietst en ruimte geeft. Maar het feit blijft dat je als “geheel” op de weg al met 10-0 achter staat. Als ik als solist al zie hoeveel agressie ik mee maak op de weg. Dan is het rijden in een groep al helemaal erg. En dan moet je al helemaal geen “alphamannetjes” groep hebben. Die gaan voor 36 gemiddeld en stoppen nergens voor, bang dat ze er individueel af wapperen.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 22 feb 2019 13:06

i-mac schreef: 22 feb 2019 12:15 die graag een praatje komen maken
Een praatje maken?? Doe dat op het terras of thuis na afloop. Of spreek af in een café....

i-mac

i-mac 22 feb 2019 14:01

afrit13 schreef: 22 feb 2019 13:06
i-mac schreef: 22 feb 2019 12:15 die graag een praatje komen maken
Een praatje maken?? Doe dat op het terras of thuis na afloop. Of spreek af in een café....
Ik ga de boodschap doorgeven :winkthumb:

Ik ben daar ook geen voorstander van hé, maar wie ben ik om iemand terecht te wijzen?
Natuurlijk spreken we zulke mensen aan, maar dat is niet altijd gemakkelijk . Als we, zoals woensdag jl, met 44 renners op pad zijn, kan je niet zomaar een deel van de groep voorbij steken daarvoor. Want dan doe je net hetzelfde.

Ja, 44 is veel. Maar om heel eerlijk te zijn, we hebben op de 3 uur durende rit niet één keer een vervelende opmerking gehad. Voor landbouwvoertuigen gaan we zelfs volledig op één lijn. Nogmaals, het is maar hoe je afspraken maakt.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 22 feb 2019 14:06

Ik ben net terug van een ritje met 3 andere hardrijders en 4 of 5 vind ik wel het maximum om flink door te jakkeren, met meer loopt het snel uit de hand.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 22 feb 2019 14:19

Met meer dan 2 loopt het al uit de hand is mijn ervaring.

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 22 feb 2019 16:49

i-mac schreef: 22 feb 2019 14:01 Voor landbouwvoertuigen gaan we zelfs volledig op één lijn.
Afbeelding

i-mac

i-mac 22 feb 2019 17:20

:lol:

Seriph
Forum-lid

Seriph 04 mar 2019 17:53

Ik merk in de groep waarin ik fiets dat het toch wel heel makkelijk is net iets meer op de weg te kruipen. We rijden twee aan twee maar sommige mensen steken graag hun wiel tussen die van de twee voorgangers waardoor de buitenste man ernaast komt te rijden. Of de buitenste man voelt zich wat beknelt in het zicht naar voren en gaat een klein beetje meer naar links rijden. Op zo een weg gaat dat gewoon niet.

Sulla
Forum-lid

Sulla 10 mar 2019 09:02

Seriph schreef: 04 mar 2019 17:53 Ik merk in de groep waarin ik fiets dat het toch wel heel makkelijk is net iets meer op de weg te kruipen. We rijden twee aan twee maar sommige mensen steken graag hun wiel tussen die van de twee voorgangers waardoor de buitenste man ernaast komt te rijden. Of de buitenste man voelt zich wat beknelt in het zicht naar voren en gaat een klein beetje meer naar links rijden. Op zo een weg gaat dat gewoon niet.
Dat doen (vooral) de heren automobilisten in de file dus ook, waardoor ze het leven van de motorrijder weer heel lastig maken

Plaats reactie