De grote wielren quiz!
Wie vloog in de afdaling van welke berg tijdens een vreselijk onweer uit de bocht, sloeg tegen het wegdek en werd, toen hij wilde opkrabbelen, door Joop Zoetemelk aangereden?
Wie en welke berg dus.
Oeps: vergeten en essentieel: hij was in het geel....
Wie en welke berg dus.
Oeps: vergeten en essentieel: hij was in het geel....
Terug van efkes weggeweest. Het zit Boonen tot nu toe niet mee maar Jef Patat doet het goed.
De Tour van 1971. Ocana in de vorm van zijn leven. Merckx leek kwetsbaar, Zoetemelk en Ocana deden hem pijn. Nota bene Zoetemelk knalt in de afdaling van de Col de la Menthe over de gevallen Ocana. Naar het ZH, het viel mee maar de Tour was over voor Luis.
Jouw beurt Jef.
De Tour van 1971. Ocana in de vorm van zijn leven. Merckx leek kwetsbaar, Zoetemelk en Ocana deden hem pijn. Nota bene Zoetemelk knalt in de afdaling van de Col de la Menthe over de gevallen Ocana. Naar het ZH, het viel mee maar de Tour was over voor Luis.
Jouw beurt Jef.
-
- Forum-lid
Die Jef neemt z'n tijd. Eentje tussendoor dan, welke wielerkoers had de meeste toeschouwers en wat was hun naam en adres?
[quote="Remmiedepemmie"]Die Jef neemt z'n tijd. Eentje tussendoor dan, welke wielerkoers had de meeste toeschouwers en wat was hun naam en adres?
[/quote]
Dat was toch de Ronde van Burkino Fasso? Namen en adressen kan ik zo niet direct opkomen....
[/quote]
Dat was toch de Ronde van Burkino Fasso? Namen en adressen kan ik zo niet direct opkomen....
In afwachting van Jef Patat maar een tussenvraagje?
Over twee wielrenners die nadien op een heel andere manier in het nieuws kwamen. Meer passend bij Albert Verlinden of de Revu...
De een was de eerste vertegenwoordiger van zijn land in de Tour en ontsnapte 500 meter voor de aankomst uit het peleton wat een landgenoot ertoe zette achter hem aan te gaan. Hierdoor werd ene Beppe wereldkampioen.
De ander onderscheidde zich door zijn eetgewoonten en werd in twee grote ronden bergkoning.
Wie zijn deze twee wielrenners en waarmee kwamen ze na hun wielercarriere om toch wel opvallende reden in het nieuws?
Over twee wielrenners die nadien op een heel andere manier in het nieuws kwamen. Meer passend bij Albert Verlinden of de Revu...
De een was de eerste vertegenwoordiger van zijn land in de Tour en ontsnapte 500 meter voor de aankomst uit het peleton wat een landgenoot ertoe zette achter hem aan te gaan. Hierdoor werd ene Beppe wereldkampioen.
De ander onderscheidde zich door zijn eetgewoonten en werd in twee grote ronden bergkoning.
Wie zijn deze twee wielrenners en waarmee kwamen ze na hun wielercarriere om toch wel opvallende reden in het nieuws?
Een van die renners is de Schot Robert Millar die als renner vegetariër was en na zijn wielercarrièr in het nieuws kwam omdat hij nu een zij is; zich dus heeft laten ombouwen tot vrouw. Was bergkoning in de giro en de tour.
De andere lijkt me inderdaad Sean Kelly en heb ook iets opvallends over hem gelezen, maar dat ben ik even kwijt.
De andere lijkt me inderdaad Sean Kelly en heb ook iets opvallends over hem gelezen, maar dat ben ik even kwijt.
Gios Titanio, Chorus, DT Swiss RR 511, 240S.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Batavus Professional Team 1987 Dura Ace.
Roberta Millar is goed. Sean Kelly niet (althans ik weet niks van de goede man waar Albert Verlinde aandacht aan zou besteden).
De ander is geen Ier, wel Angelsaksisch.
De ander is geen Ier, wel Angelsaksisch.
Die ander zou ook vegetarier zijn (geweest) toen hij nog in het profpeleton fietste...