Ervaring met staal
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik zal niet gauw een stalen/titanium fiets aanschaffen, maar deze vind ik erg geslaagd. (behalve de kabelgeleiding van het stuur naar de onderbuis).
Fietsje van Spoon Customs. Engelse marketing, WE MAKE RAD BIKES.
INSPIRED BY OUR LANDSCAPE. MADE FOR YOURS zegt Spoon.
Tig gelast in Italië van Columbus Spirit HSS. Zo'n fiets kun je net zo goed of zelfs beter in Vlaanderen (Jaegher) of NL (Blacksmith) laten maken. En in alle kleuren van de regenboog spuiten kunnen ze in de lage landen ook.
INSPIRED BY OUR LANDSCAPE. MADE FOR YOURS zegt Spoon.
Tig gelast in Italië van Columbus Spirit HSS. Zo'n fiets kun je net zo goed of zelfs beter in Vlaanderen (Jaegher) of NL (Blacksmith) laten maken. En in alle kleuren van de regenboog spuiten kunnen ze in de lage landen ook.
Zoals op pagina 237 al gemeld heb ik een stalen (Columbus) frame van Standert gekocht, de Triebwerk Mach 3 in maat L (58).
Standert zit in Berlijn, dus ipv het frame te laten opsturen leek het me wel leuk om het op te gaan halen, en zo geschiedde;
De winkel, stalen en scandium frame's Berlijn is mooi
Standert zit in Berlijn, dus ipv het frame te laten opsturen leek het me wel leuk om het op te gaan halen, en zo geschiedde;
De winkel, stalen en scandium frame's Berlijn is mooi
Laatst gewijzigd door Leim 17 op 04 dec 2019 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
En het frame zelf.
Inmiddels is de opbouw ook gestart, al wacht ik nog op een paar onderdelen.
Uiteindelijk gekozen voor Fizik R1 stuur, stuurpen en R3 zadelpen.
Doel is < 7,5kg
Een paar lassen / stukjes hiervan vind ik iets minder fraai, maar voor de rest ben ik er super blij mee!Inmiddels is de opbouw ook gestart, al wacht ik nog op een paar onderdelen.
Uiteindelijk gekozen voor Fizik R1 stuur, stuurpen en R3 zadelpen.
Doel is < 7,5kg
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
@apexrider; dankjewel! openingen in het frame zijn inderdaad voor electronisch schakelen.
@hagi; Thanks! De 7,5 kg gaat inderdaad lastig worden, is ook geen doel op zich (en is maar net hoe je weegt - vaak zonder pedalen en bidonhouders door de grote fabrikanten). Foto's volgen zodra Standert klaar is!
@ernie c; haha, yes! een witte kerst!
@hagi; Thanks! De 7,5 kg gaat inderdaad lastig worden, is ook geen doel op zich (en is maar net hoe je weegt - vaak zonder pedalen en bidonhouders door de grote fabrikanten). Foto's volgen zodra Standert klaar is!
@ernie c; haha, yes! een witte kerst!
Retro? Lijkt me toch redelijk modern ...
Tip: touwtje oid tussen voorwiel en onderbuis om te voorkomen dat het stuur tegen de bovenbuis klapt (totdat de kabels zijn gemonteerd).
Tip: touwtje oid tussen voorwiel en onderbuis om te voorkomen dat het stuur tegen de bovenbuis klapt (totdat de kabels zijn gemonteerd).