Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
30 jan 2008 08:24
Jouke Buissink schreef:Schitterende fiets! Enige minpuntje is de hoeveelheid spacers. lijkt wel een centimeter of 5. Bij deze vork mag je toch ook maar max 2 cm spacers hebben?
Stuurbuis wordt uiteraard nog afgezaagd, ik ga nog 1 a 1.5 cm zakken dan blijft er 2.5 a 2 cm aan spacers over. Max 2 cm spacers klopt niet helemaal zie hier de instructies:
WolfSLForkInstallation.pdf
Wat de tacx tao carbon bidonhouders betreft, ze bevallen uitstekend bidons zitten erg goed vast.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
30 jan 2008 08:32
8 cm klopt wel.
De bovenkant van de balhoofdset is 2 cm. De stuurpen is 4 cm. Blijft er max 2 cm voor spacers over.
Eenmaal in gelijmd is het niet verstandig deze nog op maat te maken.
Dit is dus hoe het niet moet !
"Generally this equates to a maximum of three 10mm spacers"
Warning: DO NOT EXCEED 80mm
of stack height (refer to diagram).
Het gaat er om dat die alu insert van 125 mm dus tot tussen de lagers valt om stevigheid te geven.
Nu zul je als je hard aan je stuur trekt de hefboomwerking bij je lagers veroorzaken en daar zit nu geen versteviging.
Los daarvan heb je een prachtige fiets en hopelijk wordt dit nog juist op gelost, dan ben je helemaal de koning.
Gefeliciteerd !
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
30 jan 2008 08:36
SpEric schreef:8 cm klopt wel.
De bovenkant van de balhoofdset is 2 cm. De stuurpen is 4 cm. Blijft er max 2 cm voor spacers over.
Eenmaal in gelijmd is het niet verstandig deze nog op maat te maken.
De bus is in ieder geval nog niet gelijmd, ik laat hem volgende week afzagen en dan wordt de bus ook ingelijmd.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
30 jan 2008 08:41
Das helemaal niet goed want dan kan je buis scheuren.. Die is niet gemaakt om een expanderdruk aan te kunnen, of de druk van de stuurpen.
Gelijk wat aan laten doen hoor..
-
ilko
- Forum-lid
ilko
30 jan 2008 08:55
Blijf het wel een lastig verhaal vinden met die vorken. Zeker bij de overstap vanaf een ander merk is het niet vreemd dat je nog even wil proberen. Dat kan dus niet zonder insert (begrijpelijk), maar je kunt ook niet meer terug als hij ingelijmd is...
Hmm zo slecht is Easton dan nog niet. Heb vorige week een EC90 van twee jaar oud overgezet en meteen nog maar 1,5 cm ingekort, geen centje pijn.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
30 jan 2008 08:57
Ik heb een paar reserve vorken voor deze gevallen, zodat men dus wel kan testen en proberen, alvorens de SL er in te zetten..
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
30 jan 2008 09:05
SpEric schreef:Das helemaal niet goed want dan kan je buis scheuren.. Die is niet gemaakt om een expanderdruk aan te kunnen, of de druk van de stuurpen.
Gelijk wat aan laten doen hoor..
Ik weet niet precies hoe Serpenti het gedaan heeft hij heeft het er wel over gehad en ik heb hem nog bezig gezien maar op dat gebied ben ik zelf niet zo technisch. Hij heeft nog iets van kuota gebruikt om het balhoofd vast te zetten geloof ik, daarna is die bus er weer ingegaan maar ik weet zeker dat hij niet gelijmd is. Toch vanmiddag maar even bellen voor de zekerheid. Bedankt Eric !!
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
30 jan 2008 16:24
Als ik zag hoe slap de voorvork van Cervelootje is dan buigt deze spacertoren al bij een beetje zijwind. Het stuur staat nu ook bijna net zo hoog als 't zadel, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Dan had je namelijk een RS moeten kopen met doorgetrokken balhoofdbuis.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
21st-century
- Forum-lid
21st-century
30 jan 2008 16:28
Amclassic-fan schreef:Als ik zag hoe slap de voorvork van Cervelootje is dan buigt deze spacertoren al bij een beetje zijwind. Het stuur staat nu ook bijna net zo hoog als 't zadel, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Dan had je namelijk een RS moeten kopen met doorgetrokken balhoofdbuis.
Vrijdag wordt alles aangepast, dan zijn de torenhoge spacers verdwenen.
-
chrisgr
- Forum-lid
chrisgr
30 jan 2008 21:28
Ik lees overal dat de R3's volop geleverd worden, ik ben ook nog altijd in blije verwachting van een nieuwe, in garantie van mijn drie maand oude fiets. Ik hoop eveneens dat hij een van de volgende dagen toekomt, ik wacht er al ruim vier maanden op.
geen signatuur
-
henkv
- Forum-lid
-
Contact
henkv
30 jan 2008 22:06
21th, let goed op met die bidonhouders. Ik heb zelf maatje 54 SLC met Taxc bidonhouders maar zeer veel grote (in de lengte) bidons passen niet meer. Krijg ze gewoon niet tussen het frame. Dat zal bij jou 51er nog lastiger zijn. Eventueel zijn er van die houders die je van de zijkant kunt vullen. Die gebruik ik ook op de VTT omdat daar met al die dempers helemaal geen plaats meer is.
-
bikebaron
- Forum-lid
bikebaron
30 jan 2008 22:08
chrisgr schreef:Ik lees overal dat de R3's volop geleverd worden, ik ben ook nog altijd in blije verwachting van een nieuwe, in garantie van mijn drie maand oude fiets. Ik hoop eveneens dat hij een van de volgende dagen toekomt, ik wacht er al ruim vier maanden op.
Dat heb ik ook meegemaakt. Na 5 maanden ben ik er zelf maar achteraan gegegaan en toen was het frame ineens binnen een week bij de fm.