Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 18 apr 2025 22:26

bakboord1 schreef: 18 apr 2025 21:15
koeroeur schreef: 18 apr 2025 21:03
bakboord1 schreef: 18 apr 2025 20:33 Op dit forum worden liefjes van, mogelijke scheve schaatsen, horloges van renners, auto's van renners en wat zo meer besproken.
Nooit is daarbij afgevraagd of dat op dit forum hoort of niet.
Maar owee als er iets is waar je moeite mee hebt dan ineens zijn zaken off-topic.
"Hij deed het ook meester!" ;)
Waar was je eerder toen de gereformeerden erbij werden gehaald als whataboutism?
Jouw reactie is heel selectief en kinderachtig en dat weet je.
Je blijft maar doorgaan hé?
Denk dat je heel goed weet dat ik wegblijf van zulke topics. Weet ik weer waarom.

Als we echt eens over godsdiensten en het ongelooflijke misbruik ervan willen praten, graag, maar niet op het fietsforum.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 19 apr 2025 09:42

Vanaf hier graag weer over Remco en zijn prestaties op de fiets, danku!
Afbeelding | Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 19 apr 2025 11:53

Ik heb geen religie nodig, want ik geloof in Wout, die als mens de zoon van Poulidor aan het worden is. Hij draagt de nederlaag met verve, en verzucht "Waar is mijn sprint gebleven."

Maar uhh, deze draad gaat over Evenepoel. Hem gaat het voor de wind, al klimt hij uit een dal. Zijn schouder zat hem niet in de weg. Dokkerend over de kasseien, soeverein over zoevend asfalt dat bergop loopt. De laatste 2,5km op kop gedrongen, desalniettemin met een vlijmscherpe sprint. Morgen in het Limburgse heuvelland wacht er een andere godenzoon: Tadej Pogacar. Ik verheug me erop.

O ja. Wellicht had ik kunnen schrijven "Sprint, o sprint, waarom heeft u mij verlaten?"

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 19 apr 2025 12:47

Ernie C. schreef: 18 apr 2025 21:06 Remco postte inderdaad iets over geloof op de socials.

Daar kun je dan best iets van vinden zonder discussie over welk geloof het beste is o.i.d.
Op school hebben we geleerd dat er maar één waar geloof is.

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 19 apr 2025 13:01

Beetje enge school dan.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 apr 2025 13:10

Edwin schreef: 19 apr 2025 09:42 Vanaf hier graag weer over Remco en zijn prestaties op de fiets, danku!
Beter. Maar het moet mij toch van het hart dat geloof en wielrennen niet los van elkaar gezien kan worden.
De wielersport heeft als een van de weinige sporten een beschermheilige: Madonna del Ghisallo
Dan barst het van de kerkjes en kapelletjes waarin wielrenners worden geëerd om de mooiste maar te noemen kerkje van Madonna del Ghisallo.
Het zijn er echter veel en veel meer. Leuk item voor het blad ;-)

Veel koersen worden er bij de start nog steeds met een zegen van meneer pastoor op weg gestuurd.

Niet het juiste topic maar ik heb wel een lijstje ;)

EN VET ONTOPIC: ik moet nog even wennen dat de Brabantse Pijl niet meer op woensdag is. Zelf paar keer de toeversie gereden. Toch wel leuk die omgeving tussen Ardennen en de Vlaamse heuvels.
Gister niet live gezien want ik liep te dolen in het Mastbos. Iets te mooi weer om binnen te zitten.
Vanmorgen de finale even zitten kijken. Knappe overwinningen van Evenepoel en na zo'n stevig ongeval is dit wel een lekkere opsteker.
Schrijf hem maar op voor zondag. Kan zomaar eens een leuke Amstel Gold worden.
Pocagar zal toch iets minder fris zijn. Van Aert is goed maar niet super als twee jaar terug en Pidcock blijft een beetje een vraagteken.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 19 apr 2025 13:14

Klein_Verzet schreef: 19 apr 2025 11:53 .......

O ja. Wellicht had ik kunnen schrijven "Sprint, o sprint, waarom heeft u mij verlaten?"
3 jaar geleden was Wout nog wel een "topsprinter", toch verloor hij op dezelfde aankomst in dezelfde koers de sprint. Toen van Pidcock.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 19 apr 2025 14:29

Toen ik dat Moslin verhaal hoorde dacht ik. Oooooh waarom zeg je dat, dat levert gewoon veel gezeik op en weer een tweestrijd bij de volgers en fans en een grote schare fans die geen fan meer is.

Nou dit topic is weer het bewijs.

Maargoed mooi gereden en ik had hem al staan voor de heuvel klassiekers.
Het verbaasd me eigenlijk totaal niet.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 19 apr 2025 17:24

Klein_Verzet schreef: 19 apr 2025 11:53 ….
Geweldig! Een mooie reverentie aan “ Eli, Eli, lama azavtani”
De laatste woorden van Jezus toen hij aan het kruis stierf. (Vader, vader waarom heeft u mij verlaten)

Mooie paasgedachte ook. Ik ben totaal niet gelovig, noch agnostisch, eerder atheïstisch.
Maar ik hecht wel aan traditie en geschiedenis.
Bovendien ontkom je als kunsthistoricus niet aan de religieuze symboliek.

Leuke analogie Klein_Verzet!!
Adversity is the Catalyst of Change

Orbea
Forum-lid

Orbea 28 apr 2025 08:24

senior schreef: 18 apr 2025 15:43 Quote "Mijn dochter zou ik daarom niet graag alleen in haar wielrenoutfit door een Islamtische wijk laten fietsen gezien dit verschil."

Ik zou mijn dochter ook niet graag alleen in een wieleroutfit door een grefo-dorp in de biblebelt zien fietsen op een zondag. Maar hé, laat vooral merken een hekel te hebben aan moslims.
Ik durf mijn dochter alleen door een gereformeerd dorp te laten fietsen en ja ook in fietskleding. En mijn dochter is nooit uitgemaakt voor k....rh..r door een gereformeerde. En die hekel daar hebben ze het zelf naargemaakt en niet alleen in Nederland maar door heel Europa.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2025 08:39

Ja, daar heeft Remco (of toch alleen zijn meisje?) het zelf naar gemaakt...
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 28 apr 2025 21:44

Het is zijn vrouw. Toch ietsje van het neiuws gemist?

Plaats reactie