Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het niet-fietssport andere leuke sporten onderwerp!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jul 2024 20:40

wasbeer2006 schreef: 29 jul 2024 20:31 Ik zit naar allemaal stofzuigende vrouwen te kijken die over een veld rennen.
Rare sport......
Ik weet niet wat er raar aan is, maar stofzuigen doe ik niet met een slagbeweging. Ik vind het wel heel leuk om naar te kijken.
Net zo als naar turnen, maar goed, in een ver verleden turnde ik ook.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6559
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2024 21:02

JPAR schreef: 29 jul 2024 17:31 Persoonlijk vind ik de Spelen ditmaal niet zo geweldig. Ligt hem dat aan mij of zijn er meer die dat hebben?
Mijn enthousiasme is nog niet heel erg groot. Ik werkte thuis vandaag en had maar 1 overleg en had gerust de tv op de achtergrond aan kunnen hebben. Niet gedaan en in de loop van de middag lekker op de fiets gesprongen.
Normaal gooi ik dan als ik thuis kom gelijk de TV aan maar nu niet en zit lekker een plaatje te draaien terwijl de beentje langzaam weer op aarde komen (beetje hard tegen de wind gefietst).

Persoonlijk vind ik het rommelig. Heel rommelig. Ik ben dol op gezellige rommel maar zo'n OS moet toch een gestructureerd event zijn?
Alleen al die scene over de Seine?
Ook de verslaggeving die ik dit weekend heb gezien/gehoord werd ik niet heel enthousiast over.
Of iemand zit stoned van z'n stoel te glijden of het is koud en passieloos...............
Zo'n beetje alle zenders wel een keer geprobeerd.

M'n lief heb ik 15 (Zomer & Winter) OS spelen meegemaakt en normaal mag ze daar graag naar kijken. Ook daar is de olympische vlam nog niet gaan branden.
Wat ons betreft heeft dat niks met uitblijven van medailles voor oranje te maken want we zijn juist hele neutrale sportliefhebbers. Zo vind ik het mooi dat Remco zijn tijdrijders kwaliteiten heeft weten te verzilveren (ander woord was beter geweest) en hoop ik dat Wout zaterdag op de hoogste tree mag. Of iemand als Derek Gee.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jul 2024 21:28

Remco was mooi, PFP wat mooi, Wout was mooi, Biles (ondanks dat ik niet van haar clinische stijl houd) is mooi: er zijn echt wel momenten die ik in sportief oogpunt de moeite waard vind.

Maar zaterdag hoop ik toch op een VDP a la het WK. Zonder val dan graag ;-)
Dan mag Lotte het bij de dames pakken, iedereen hier op het forum tevreden ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5978
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 29 jul 2024 22:07

Gastheerg schreef: 29 jul 2024 21:02
JPAR schreef: 29 jul 2024 17:31 Persoonlijk vind ik de Spelen ditmaal niet zo geweldig. Ligt hem dat aan mij of zijn er meer die dat hebben?
Mijn enthousiasme is nog niet heel erg groot. Ik werkte thuis vandaag en had maar 1 overleg en had gerust de tv op de achtergrond aan kunnen hebben. Niet gedaan en in de loop van de middag lekker op de fiets gesprongen.
Normaal gooi ik dan als ik thuis kom gelijk de TV aan maar nu niet en zit lekker een plaatje te draaien terwijl de beentje langzaam weer op aarde komen (beetje hard tegen de wind gefietst).

Persoonlijk vind ik het rommelig. Heel rommelig. Ik ben dol op gezellige rommel maar zo'n OS moet toch een gestructureerd event zijn?
Alleen al die scene over de Seine?
Ook de verslaggeving die ik dit weekend heb gezien/gehoord werd ik niet heel enthousiast over.
Of iemand zit stoned van z'n stoel te glijden of het is koud en passieloos...............
Zo'n beetje alle zenders wel een keer geprobeerd.

M'n lief heb ik 15 (Zomer & Winter) OS spelen meegemaakt en normaal mag ze daar graag naar kijken. Ook daar is de olympische vlam nog niet gaan branden.
Wat ons betreft heeft dat niks met uitblijven van medailles voor oranje te maken want we zijn juist hele neutrale sportliefhebbers. Zo vind ik het mooi dat Remco zijn tijdrijders kwaliteiten heeft weten te verzilveren (ander woord was beter geweest) en hoop ik dat Wout zaterdag op de hoogste tree mag. Of iemand als Derek Gee.
Dit heb ik dus ook. Vanmiddag niet de tv aangezet, maar gelezen. Op de één of andere manier pakt het ditmaal niet. Natuurlijk komen er nog hele mooie onderdelen, zoals atletiek en wielrennen, maar ik blijf op mijn honger zitten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 30 jul 2024 07:27

Enige wat ik gezien heb zijn de wielerevenementen zoals de tijdrit en MTB, voor de rest wat flarden OS.
Loop er idd (nog) niet warm voor....

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4989
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 jul 2024 08:08

Vakantie zonder wifi… OS en F1 gaan langs me heen… beetje afkicken is t wel na 3 weken volle bal tour volgen.

Dubbeldekker
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54

Dubbeldekker 30 jul 2024 09:08

JPAR schreef: 29 jul 2024 17:31 Persoonlijk vind ik de Spelen ditmaal niet zo geweldig. Ligt hem dat aan mij of zijn er meer die dat hebben?
Ik heb precies hetzelfde. Vreemd want normaal gesproken kan ik wel genieten van de spelen. Vooral ook van sporten die je normaal nooit op tv ziet.
Maar net als hierboven een aantal keer beschreven: het wil op één of andere manier nog niet deze keer.

Misschien ook wel een beetje sportmoe. Giro, Dauphine , EK voetbal, Tour en nu de OS….
En na alle regen van afgelopen tijd merk ik dat ik echt liever buiten ben. Pak dan nog weleens wat op de (VRT) radio mee maar ook dan is het enthousiasme er nog niet

Knooierd
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 feb 2021 13:20

Knooierd 30 jul 2024 09:15

Bij mij brandt de olymische vlam ook niet echt. Tijdrit afgelopen weekend nog wel even voor gaan zitten maar dat is het dan ook. Normaal kijk ik wel meer sporten die je inderdaad normaal niet op TV ziet.

Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2024 11:00

Knooierd schreef: 30 jul 2024 09:15 Bij mij brandt de olymische vlam ook niet echt. Tijdrit afgelopen weekend nog wel even voor gaan zitten maar dat is het dan ook. Normaal kijk ik wel meer sporten die je inderdaad normaal niet op TV ziet.

Misschien vloeken in de kerk maar gisteravond zag ik een zwemster op TV die het jammer vond dat ze niet door was naar de finale maar ze was wel blij dat ze het het allemaal heel leuk vindt. We hebben het toch wel over topsporters hier. Ik vind het allemaal net een beetje veel de olymische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen". Maar misschien heb ik hier ook wel last van een generatiekloof...
Was dat een zwemster? Ik heb een skateboardster gezien die zoiets zei.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6336
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 jul 2024 11:02

Meedoen is belangrijker dan winnen… maar als je er toch bent kan je maar beter winnen 😁
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2024 11:06

"Meedoen is belangrijker dan winnen" wordt enkel gezegd door diegenen die geen kans hebben om te winnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4590
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 jul 2024 11:59

Als je kijkend naar de uitslagen van het hele jaar niet eens kans maakt op de halve finale, dan mag je gewoon heel blij zijn dat wel te halen. Dit voor Maaike de Waard met het zwemmen.

Plaats reactie