Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

stokie
Forum-lid

stokie 12 mei 2011 00:20

je besluit vandaag weer te gaan koersen, daar hoort dus ook juichen bij.
Laten we wel wezen dat weening geen veelwinnaar is, die zich vorig seizoen behoorlijk genaaid voelde door de rabo (NK/niet-selectie Tour)
Op zo'n moment komen dat soort moeilijke periodes ook naar boven en mag je wat mij betreft best blij zijn.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 mei 2011 00:33

Weening hoefde zich op het NK niet genaaid te voelen, daar was hij vooral aan 't naaien ;) Was nu niet echt heel slim gekoerst, was er vanmiddag ook een beetje bang voor toen hij Gadret uit 't wiel reed. Maar hij had er de benen voor vanmiddag :D
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 12 mei 2011 00:38

Wat een onzin dat hij niet zou mogen juichen.
Gisteren is er op gepaste wijze stilgestaan bij die tragische gebeurtenis. Dat is, voor wat de koers betreft nu afgesloten.
Vandaag was een nieuwe etappe. Tuurlijk moet je juichen.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 12 mei 2011 00:39

Timo 2.0 schreef:
havana schreef:Super dubbel van Weening.

Persoonlijk had ik niet gejuicht als ik over de finish zou komen maar wie ben ik.

Het lastige is dan: hoelang doe je dat dan. Mag er morgen ook nog niet gejuicht worden? En overmorgen? Zaterdag dan? Of zondag pas? Maandag wel weer? Of wellicht juichen we na de Giro pas weer? Nee, hoe hard ook, de koers gaat door inclusief de euforie bij een mooie prestatie hoort.

Hoi,

Ik ben idd 'bang' dat dat de realiteit is anders zou je nu de Giro 2011 wel op kunnen doeken. Life goes on idd al zat ik eigenlijk wel te wachten op een of andere vorm van gebaar toen Weening de finish passeerde.

Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 12 mei 2011 00:42

btw, wat was er eigelijk met Tankink aan de hand? Materiaalpech, maar wat precies?

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 12 mei 2011 00:45

MrT schreef:btw, wat was er eigelijk met Tankink aan de hand? Materiaalpech, maar wat precies?

Ketting er af. Moest uitwijken voor een motor. Bron
Gazelle Team TVM \'99

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 12 mei 2011 01:33

Fantastische overwinning waar je zeker goed voor mag juichen!
Wat een gezeur om nu opmerkingen te maken over hoe iemand over de streep mag komen. Tuurlijk is het triets wat er gebeurt is. Dat staat zeker vast! maar een ongeluk misbruiken voor alles wat je niet bevalt aan een ronde is niet op zijn plaats.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 mei 2011 09:54

Ik zeg dat ik niet gejuicht zou hebben, ik zeg niet dat hij niet mag juichen.

Anyway, nieuws: Karl Vannieuwkerke stapt uit de Giro en wordt vervangen door José de Cauwer. Karl trekt het niet meer.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 mei 2011 10:04

Weening heeft zijn eigen blijdschap latenen prevaleren boven de algemene teneur in de giro. Dat is zijn keuze (en ook best begrijpelijk gezien het aantal keren dat hij grote overwinningen haalt). Iemand anders zou het, gezien de situatie, wellicht meer ingetogen 'vieren'. Over de tijd heen gaat het eigen geluk natuurlijk weer de boventoon voeren en verdringen we het ongeluk wat makkelijker. Aan de reacties hier blijkbaar bij één wat sneller dan bij de ander.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 12 mei 2011 10:15

Vanaf de bank is het ook wel makkelijk reageren. Op de fiets na jarenlange onvruchtbare inspanningen, de adrenaline in je lijf, in zo'n grote koers, reageer je waarschijnlijk anders.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 12 mei 2011 10:20

havana schreef: Anyway, nieuws: Karl Vannieuwkerke stapt uit de Giro en wordt vervangen door José de Cauwer. Karl trekt het niet meer.

Schrik zit er zeker te veel in na de val van Slagter i.c.m. voorgeschiedenis?

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 12 mei 2011 10:45

litespeed schreef:Vanaf de bank is het ook wel makkelijk reageren. Op de fiets na jarenlange onvruchtbare inspanningen, de adrenaline in je lijf, in zo'n grote koers, reageer je waarschijnlijk anders.

+1 Helemaal mee eens. Mooie overwinning van Weening en niet gestolen. Hij heeft zich voor 100% moeten geven en dan mag van hij, wat mij betreft, zijn blijdschap tonen. Zeker in "The heat of the moment".

Valpartij van Slagter was op een relatief eenvoudige plek in het parcours. Zag er lelijk uit, en de gevolgen, waaronder een gebroken oogkas is op zijn zachtst gezegd erg vervelend. Laten we wel zijn. Die valpartij van Weylandt was echt vreselijk maar het vallen, ook de ernstige valpartijen, horen bij de alledaagse praktijk van het wielrennen. Iedereen die wielersport op wedstrijdniveau (heeft) beoefend weet dat. Ik sta er niet om te juichen maar je kunt het onmogelijk doen alsof we hier aan het dammen zijn.

Ben er wel mee eens dat ze belachelijke passages zoals die afdaling van de Monte Crosis uit het parcours laten. Een parcours mag best uitdagend zijn maar wat mij betreft hoef je het gevaar niet op te zoeken. De koers is al hard genoeg.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie