Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
smartfella
- Forum-lid
smartfella
31 jan 2011 01:27
fdegrove schreef:Hoi,
Wil je per se op goedkoop spul trainen dan kan dat (Ritchey Race Slick zijn hun geld wel waard) maar is dat echte een goede philosophie?
Waarom jezelf straffen tijdens je trainingstijd? Is trainen niet al lastig genoeg?
Ciao,
Kan je die "Ritchey Race Slick" ergens goedkoop online kopen? In België, Nederland of Duitsland?
Of kent u soms een winkel in België waar deze (goedkoop) te verkrijgen zijn?
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
31 jan 2011 01:37
Hoi,
Het is al enkele jaren geleden dat ik ze nog ergens goedkoop online heb aangetroffen.
Een zeer goed alternatief (veel betere tube maar wat minder lekbestendig) is de Schwalbe Milano (eigenlijk dezelfde tube als de oude Swallow) die je voor een zeer goede prijs vind bij Kompressor-bike in Luxemburg.
Wil je enkele van mijn Ritcheys dan mail of pm je me maar. Ik heb er nog wel enkele die nog niet of nauwelijks zijn gebruikt.
Ik geef je dan wel even de pro en contras mee.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
staph
- Forum-lid
staph
04 feb 2011 21:09
goedenavond,
Iemand bekend met FMB-tubes? Zijn deze qua rijeigenschappen (grip e.d.) gelijk aan Veloflex Carbon?
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
05 feb 2011 00:23
Hoi,
Gelijk zou ik niet zeggen.
Sommigen zweren erbij anderen dan weer niet.
Van mijn standpunt gezien vind ik ze te duur en niet consistent genoeg qua productie.
Wat tekenend is, vind ik, is dat de franse renners ze niet massaal adopteren. Dat alleen zegt al veel.
Dat gezegd zie ook Nederland niet massaal om Dugast (Richard Nieuwenhuys) nek vallen....
Enfin, toch niet als het om weg tubes gaat. Zelfde verhaal voor FMB misschien?
Ciao,
-
chrisn
- Forum-lid
chrisn
05 feb 2011 19:49
Het zijn dus vittoria tubes geworden dito lijm.
Dat repareren van een lekke tube: Laat ook maar, een vittoria tube kostte me 37,50 bij Hopmans en als ik er twee per jaar lek zou rijden heb ik al een rampenjaar.
De velgen heb ik inmiddels voorgesmeerd. Het valt me op dat de lijm bijzonder snel droogt en waar ik een beetje bang voor ben is het volgende: Tegen de tijd dat ik straks (met het daadwerkelijke plakken dus) de hele velg rond ben met lijm en ik de tube in mijn hand heb, is de lijm alweer behoorlijk droog. Gevoelsmatig al snel té droog om die tube erop te plakken, of valt dat mee? (Moet ik als een razende raket die velg insmeren en nog sneller die tube erop leggen? Krijg ik nog wel tijd om hem helemaal recht te leggen en 'uit te lijnen'?)
Oh...nog even dit: Ik heb een aantal keer in dit topic gelezen dat de vittoria tubes geen uitneembare ventielen heeft: Dat dacht ik ook toen ik ze afgelopen week voor het eerst in mijn handen had. Toch zijn ze er wel degelijk uit te draaien, ze zitten echter flink vast en je moet erg voorzichtig zijn. Het vastdraaien van andere ventielen vind ik 'enger'. Ik wil de tube niet slopen en toch moet hij er echt stevig in i.v.m. ontsnappen van lucht. Tips?
m.v.g. Chris
-
csteenbe
- Forum-lid
csteenbe
05 feb 2011 20:36
Je hoeft niet als een razende tekeer gaan bij de laatste stap, als de tubes voldoende van te voren zijn opgerekt zul je bij het uitlijnen voldoende speling hebben.
YFood !!!
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
05 feb 2011 20:42
Bovendien is het een contaclijm, hij hoeft niet helemaal nat te zijn om te plakken maar plakt ook prima als hij iets is in gedroogd, wat ook maakt dat je onderweg een voogelijmde tube kan wisselen
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
06 feb 2011 03:20
Hoi,
Dat repareren van een lekke tube: Laat ook maar, een vittoria tube kostte me 37,50 bij Hopmans en als ik er twee per jaar lek zou rijden heb ik al een rampenjaar.
Toch zou ik lekke tubes niet zo maar weg gooien.
Ooit kom het inzicht dat wat in eerste instantie veloren lijkt toch nog bruikbaar is.
Ciao,
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
06 feb 2011 18:02
Mooie lekke tubes mag je ook in een enveloppe naar mij toe sturen hoor
scheelt mij weer die 37,50 per tube
-
vantuyl780
- Forum-lid
vantuyl780
09 feb 2011 16:17
hoi,
ik ben nog een leek op tube gebied, nu heb ik een tube wielsetje gekocht voor de veldfiets nu zit er op het voorwiel een lekke wegtube hoe krijg ik deze het makkelijkst van de velg af??
Alvast bedankt voor de reacties
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
09 feb 2011 21:00
(ik ben ook nog een tube-nieuweling, maar zo doe ik het:)
Als ze goed geplakt is, heb je ergens een stukje waar er minder of geen lijm is gebruikt. Dat gebruik je om er een plastic bandenlichter tussen te duwen. Zogauw je de bandenlichter helemaal onder de tube hebt gekregen, kan je daarmee de tube oprekken en ze zo stukje voor stukje loskrijgen van de velg.
Is de tube overal evenveel gelijmd, dan is het beetje zoeken en wrikken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
casper1990
- Forum-lid
casper1990
09 feb 2011 21:03
een platte schroevendraaier krijg je er overal tussen, als die er eenmaal onderdoor is kan je er ook makkelijk mee wrikken