Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Grappig topic (wel ff de titel goed spellen). Lijkt wel een beetje hierop...:
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
(genoeg stommigheden en klusonhandigheden hier trouwens. Gelukkig nog nooit iets definitief gesloopt.)
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
(genoeg stommigheden en klusonhandigheden hier trouwens. Gelukkig nog nooit iets definitief gesloopt.)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 29 mei 2017 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Enkele jaren geleden titanium schroefjes van een dure 3T ARX Team stem zo strak aangedraaid dat ze knapten en niet meer uit de stuurpen gehaald konden worden. Zelf had ik niet het gevoeld dat ik ze te strak aandraaide, daarna dus snel een momentsleutel gekocht en dit probleem niet meer meegemaakt.....
Jammer, het topic "nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag" had ik nog niet gezien. Dat geeft dit topic natuurlijk geen bestaansrecht. Misschien kan de moderator dit topic verwijderen en de geposte items daar aan toevoegen.
bepe schreef: ↑29 mei 2017 22:04 Ik dacht ter lering en vermaak voor anderen een topic te beginnen met eigen stomiteiten tijdens montage. Kan een ander weer vooruit helpen. Ik zal een eerste duit in het zakje doen door mijn stomiteit van vandaag toe te lichten.....het zou leuk zijn als er meerdere volgen en wellicht ontstaat zo een mooi dossier.
Stomiteit is op zich al een stommitijd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat heb ik maar aangepast want normaal let ik behoorlijk op de spelling. Dit deed ik nog consequent fout ook.
Was juist heel trots dat ondanks herhaalde tegenslag ik nog steeds niets gesloopt heb! Alleen een knokkel.
Wat is er mis:
Wil de trapas en crank vervangen (van campa dubbel naar stronglight compact). Leuk joh, rechter SPD pedaal ismet geen mogelijkheid los te krijgen. Goed, dacht ik: even laten zitten en ik haal de hele crank toch eraf en trek die Campa mirage trapas er wel 'even' uit. Uur later: geen enkele beweging in te krijgen...gestopt voordat ik de inkepingen helemaal sloop.
Heel teleurstellend, na veel studie en voorwerk een aanschaf van gereedschap moet ik toch naar de FM...begin langzaam spijt te krijgen dat ik niet gewoon een moderne fiets heb gekocht!
Wat is er mis:
Wil de trapas en crank vervangen (van campa dubbel naar stronglight compact). Leuk joh, rechter SPD pedaal ismet geen mogelijkheid los te krijgen. Goed, dacht ik: even laten zitten en ik haal de hele crank toch eraf en trek die Campa mirage trapas er wel 'even' uit. Uur later: geen enkele beweging in te krijgen...gestopt voordat ik de inkepingen helemaal sloop.
Heel teleurstellend, na veel studie en voorwerk een aanschaf van gereedschap moet ik toch naar de FM...begin langzaam spijt te krijgen dat ik niet gewoon een moderne fiets heb gekocht!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Voor de verandering maar eens gesleuteld op 2e pinksterdag ipv 240 km op de fiets, okeeee.....
Ivm tikkend pedaal (Time RXS met speling) wilde ik pedalen vervangen. Rechter geen probleem, toen de linker.....2 gebroken inbussen, 1 rondgedraaide en een gewokkelde nog steeds muurvast. Maar een nachtje marineren in de kruipolie.....tenzij jullie nog tips hebben om hem los te krijgen....
Toen maar lichtelijk chagerijnig begonnen aan voorwiel (Easton EC90SLX met M1 naaf waar beetje speling op zat......bormoer los, stelmoer beetje vaster totdat speling eruit was, borgmoer weer vast....nog meer speling (vind het persoonlijk geen topsysteem). Dus weer opnieuw, borgmoer vast en tegelijk stelmoer tegenhouden met steeksleutel....bijna. En hier stopt het, borgmoer en stelmoer zijn met elkaar vergroeid, niet meer van elkaar los te krijgen. Met iets meer kracht zelfs de borgmoer van binnen rondgedraaid (alu is echt zacht), dus fiets maar aan de kant gezet. Morgen weer een dag, nieuwe onderdelen wiel bestellen en zien of ik pedaal loskrijg. Volgend jaar maar weer 11 steden langs....
Ivm tikkend pedaal (Time RXS met speling) wilde ik pedalen vervangen. Rechter geen probleem, toen de linker.....2 gebroken inbussen, 1 rondgedraaide en een gewokkelde nog steeds muurvast. Maar een nachtje marineren in de kruipolie.....tenzij jullie nog tips hebben om hem los te krijgen....
Toen maar lichtelijk chagerijnig begonnen aan voorwiel (Easton EC90SLX met M1 naaf waar beetje speling op zat......bormoer los, stelmoer beetje vaster totdat speling eruit was, borgmoer weer vast....nog meer speling (vind het persoonlijk geen topsysteem). Dus weer opnieuw, borgmoer vast en tegelijk stelmoer tegenhouden met steeksleutel....bijna. En hier stopt het, borgmoer en stelmoer zijn met elkaar vergroeid, niet meer van elkaar los te krijgen. Met iets meer kracht zelfs de borgmoer van binnen rondgedraaid (alu is echt zacht), dus fiets maar aan de kant gezet. Morgen weer een dag, nieuwe onderdelen wiel bestellen en zien of ik pedaal loskrijg. Volgend jaar maar weer 11 steden langs....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik neem aan dat je weet dat de ene trapper linkse en de andere rechtse draad heeft???