Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

charite
Forum-lid

charite 05 jul 2010 11:43

Zo, doel was uitrijden ;) Missie geslaagd. Niet de snelste maar zeker wel als 1 van de fitste over de meet. Alles onder omslagpunt gereden,alleen die kl&te hitte op de Alpe was een beetje lastig, hoorde iemand vertellen dat het 44 graden was.
Wat heb ik mensen zien lijden onderweg.
Eerlijk is eerlijk, door al de trainings uren die ik erin heb gestoken was het me erg mee gevallen.
Resultaat is Brons, volgend jaar Goud, ;) (misschien)

Verder RedAlert nog ontmoet, ook altijd leuk weer iemand van het fourm tegen te komen.

Iemand die weet hoe het met het meisje is afgelopen welke frontaal geschept was door twee motoren? Ze bleek geen teken van leven meer te geven.

Groet,

Peter

redalert
Forum-lid

redalert 05 jul 2010 11:57

Gefeliciteerd Peter.

Ik heb hem ook uitgereden, maar volgend jaar zoek ik weer een andere uitdaging. Toen ik rond een uur of 5 weer naar beneden reed was het slachtveld de Alpe op inderdaad niet te overzien. Wat een hoopjes ellende af en toe.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2010 12:10

Nederlanders en thermometers blijft toch ook een hilarische combinatie, bovenop Alpe d'Huez is het nagenoeg nooit 30 graden. In het dal kan het wel boven de 30 graden komen, maar 40 ga je op die hoogte daar echt al niet halen. Natuurlijk is 30 graden erg warm met klimmen, met goed 20 graden en een fel zonnetje loopt het al in straaltjes van je af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

redalert
Forum-lid

redalert 05 jul 2010 12:27

Niets is waar tot het tegendeel bewezen is, AM, vandaar hier het ietwat dunne bewijs. Mijn Polar gaf ook 44 graden aan "in de zon". En dat is waar je rijdt in de middag op Huez. Er is dan namelijk helemaal géén schaduw meer.

[quote="Amclassic-fan"]Nederlanders en thermometers blijft toch ook een hilarische combinatie, bovenop Alpe d'Huez is het nagenoeg nooit 30 graden. In het dal kan het wel boven de 30 graden komen, maar 40 ga je op die hoogte daar echt al niet halen.[/quote]

charite
Forum-lid

charite 05 jul 2010 12:31

Een mede lotgenoot gaf aan dat zijn horloge 44 graden aangaf. Voor wat het waard is. Dus ongeveer 0,75 meter boven het asfalt. Hoe heet het was interesserde me (toen) niet, het was me al warm genoeg. Wel een leuk idee van de organisatie om sproeiers over de weg te spannen en zo een regen douche te veroorzaken :)

Het was zo warm, dat ikzelf een keer onder een watervalletje ben gaan staan om af te koelen en ben toen aan het laatste stuk begonnen, ik kon na het afkoelenk weer 10 km gaan rijden op omslagpunt. In iedergeval..........het was heet!

Cheers,

Peter

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2010 12:37

Als je die Polar hier in Nederland gewoon in de achtertuin in de zon had gelegd was die ook naar 44 graden gegaan, misschien zelfs wel over de 50... En toch was het echt maar tussen de 30 en 35 graden. Je kan met zo'n horloge model geen temperatuur meten in de zon, waarom denk je dat ze van het KNMI van die grote kasten hebben staan? Als de zon niet schijnt werken die geintegreerde thermometers overigens heel behoorlijk en zitten ze nooit ver van de werkelijke temperatuur.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

charite
Forum-lid

charite 05 jul 2010 12:40

Mh, dat is natuurlijk zo, niet bij stil gestaan. Bij temp meter in de tuin geeft vaak ook 45 graden aan (in de zon) dus die 44 graden was inderdaad onzin.

Thanks voor de reactie.

Peter

sto3mp3n
Forum-lid

sto3mp3n 05 jul 2010 12:42

Ben ook een dagje terug van La Marmotte. Mijn eerste keer en had 7u42, dus niet slecht. Moet er toch nog is over denken of ik hem 'ooit' nog is doe, want het is wel beulenwerk!! Voor't zelfde geld val je gewoon dood van je fiets!
Maar wat ik wou vragen; onderweg stonden op sommige plaatsen fotografen. Ben al een tijdje aan't zoeken naar die foto's maar kan ze nergens vinden. Weet iemand van jullie waar je die sites kan vinden. Zou wel een mooi souvenier zijn.

P.S. Proficiat aan alle finishers van deze extreem warme zelfmartelingstocht! :-)

_pino_
Forum-lid

_pino_ 05 jul 2010 13:02

Terug van een week training en koers en zojuist de Garmin bestanden eens uitgelezen, prettige meevallers daar het verval over de gehele week en over de dag van La Marmotte zelf toch minder groot was dan gedacht, zal de zon wel zijn geweest, nu wachten op de gecorrigeerde uitslag, welke voor het opmaken van de persoonlijke eindbalans en het gevoel dat ik mee naar huis heb genomen niet al te veel meer zal uitmaken, alhoewel we momenteel met drie teamgenoten op een zakdoek zitten en ik weet dat er zeker nog wel een addertje onder het gras zit, het toch wel lekker zal zijn om de definitieve uitslag te krijgen.

gandalf
Forum-lid

gandalf 05 jul 2010 13:24

Vanaf morgen on-line:
Photo Breton
It is not a lie if you believe it...

mondrius
Forum-lid

mondrius 05 jul 2010 13:32

Na een paar keer de Dolomieten Marathon te hebben gefietst, dit jaar gekozen voor een nieuwe uitdaging en heb voor het eerst aan de Marmotte mee gedaan. Niet gehaald....
Op de Calibier ging het al niet lekker, daar had ik al echt moeite om boven te komen en moest ik al 1x afstappen met kramp. Gelijk op de Alpe d'Huez was het vervolgens ook al ongelooflijk afzien, na de 4e bocht heb ik met behoorlijke duizeligheid en hoofdpijn langs de kant van de weg gestaan. Achteraf ben ik wel gelukkig dat ik zo verstandig was om m'n toch flinke trots weg te slikken en om hier niet verder te klimmen. Ik snap er alleen niks van, hitte, vocht tekort?
Maargoed, voor volgend jaar heb ik nu zeker al een mooi doel!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

2bs
Forum-lid

2bs 05 jul 2010 15:25

voor mijn eerste deelname ben ik best tevreden, zeker gezien mijn lekke tube...

Belangrijkste vaststelling was dat er geen 'supermensen' aan de start stonden, zelfs niet als je Micula Dematteis heet.

Volgend jaar probeer ik misschien wel eens te focussen op het hooggebergte en een weekje of twee later pieken... ;-)

Plaats reactie