Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsen 2010

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 04 sep 2009 19:38

Klopt, Z5, monoque
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 sep 2009 19:53

colnagofreak schreef:Kleine voorspelling, als er hier een verdeler in Nederland komt wordt Parlee de nieuwe Cervelo op dit forum. ;)


Denk dat klopt, echter Parlee is zeer behulpzaam met het zoeken na de juiste maat die bij jou past. En van horen zeggen is er een verdeler in nederland alleen dat is niet zo bekend, ben zelf alweer de naam vergeten :-)

Heb hem zelf in london besteld ging perfect, goed contact en levering ging perfect. In het huidige tijdperk van ishops zou het ook geen belemmering moeten zijn om zo iets in het buitenland te bestellen.
YFood !!!

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 04 sep 2009 20:20

Verdeler is er niet in nederland Peza trading heeft er wel over gedacht maar om een of andere reden is daar niets van gekomen.
Zou wel mooi zijn mocht een fietsspeciaalzaak het merk willen opnemen in hun assortiment ga je ze zeker meer tegenkomen op de weg.
Zelf ben ik afgehaakt vanwege het aankopen UK had het hier gekund was er een Z1/Z2 gekomen,wie weet misschien in de toekomst zo'n duur frameset koop ik liever van man tot man en service heb ik ook liever in de buurt.
I live to ride,I ride Passoni

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 04 sep 2009 20:25

Ben toch bang veel verdelers het niet zien zitten om van enkele handen vol frames per jaar te moeten leven. Want laten we eerlijk zijn, ze zijn heel mooi, maar ook heel duur.

Het valt gewoon niet mee om daar voldoende voorraad van aan te houden in alle maten. En als je maatwerk bestelt en je moet er toch op wachten, waarom dan niet net zo makkelijk in de UK of Duitsland kopen. Maar als er wellicht wat goedkopere modellen bijkomen wordt het de moeite waard.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 04 sep 2009 20:28

roger schreef:Verdeler is er niet in nederland Peza trading heeft er wel over gedacht maar om een of andere reden is daar niets van gekomen.


Het jammere is alleen wel dat Pezza Trading failliet is (net gehoord bij de locale fm)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 04 sep 2009 20:37

arjan916 schreef:
roger schreef:Verdeler is er niet in nederland Peza trading heeft er wel over gedacht maar om een of andere reden is daar niets van gekomen.


Het jammere is alleen wel dat Pezza Trading failliet is (net gehoord bij de locale fm)


Zeg toch ook dat ze er aan gedacht hebben , Peza is overgedragen naar Tehava per 1sept.

http://www.fiets.nl/news.asp?NewsId=2628&NewsCatId=2
I live to ride,I ride Passoni

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 sep 2009 20:58

jsparie schreef:Ben toch bang veel verdelers het niet zien zitten om van enkele handen vol frames per jaar te moeten leven. Want laten we eerlijk zijn, ze zijn heel mooi, maar ook heel duur.


De Z4 en de nieuwe Z5 zijn betaalbare frame's, hoeveel Pina's zoals Prince en in 2010 Dogma's worden er niet verkocht. En dan praat je ook over 4000 euro.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 04 sep 2009 21:10

Ben het eens met Colnagofreak, z4 en z5 zijn in de prijsklasse van andere topframes.

Daarbij in deze moderne tijd vindt ik imho dat het geen belemmering moet zijn om een frame te bestellen uit de UK. Bij eventuele problemen stuur je hem na de UK en wordt het vandaar afgehandeld. Koop je hem hier in NL is het enige voordeel dat je hem lokaal kunt brengen. En bij een merk als Parlee hoef je je helemaal geen zorgen te maken, perfecte service en communicatie!

Pfffffffff wat een heerlijke plaatjes hierboven vooral de zwarte, jammer van de nieuwe decals misschien effe aan wennen :-)
YFood !!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 sep 2009 21:35

Ik wil de pret niet bederven, maar Parlee is op dit moment nu natuurlijk nog een erg exclusief merk, maar als fabrikant moet je ook gewoon fietsen verkopen.

Vorig jaar kwam de "betaalbare" Z4 op de markt en nu in 2010 de Z5.

Persoonlijk vind ik deze frame's niet echt vernieuwend en maakt Parlee handig gebruik van de eigen reputatie en exclusiviteit, die ze opgebouwd hebben met de Z1-Z3.

De Z4 en Z5 hebben geen toegevoegde waarde, alleen voor de consument, ze zijn betaalbaar.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 04 sep 2009 21:36

csteenbe schreef:Ben het eens met Colnagofreak, z4 en z5 zijn in de prijsklasse van andere topframes.

Pfffffffff wat een heerlijke plaatjes hierboven vooral de zwarte, jammer van de nieuwe decals misschien effe aan wennen :-)

Dat went snel vind ik! Ziet er iets minder klassiek doch strakker uit!
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

Plaats reactie