Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010
[quote="mao"]@ GastheerG
Van veel slapen komt het er toch niet van lijkt me, ik was dan ook van plan om zaterdag nacht in de auto maar en tukje te doen, of zou je dit afraden?
ps hoeveel is de steilste stuk in %
thanks
[/quote]
Ik begin er ook meer en meer over na te denken om ofwel de zaterdag naar Cambronne te rijden en dan in de auto te slapen, ofwel om de zaterdagnacht rond 1u30 te vertrekking vanuit Belgie naar Cambronne.
Probleem is dat ik geen volgers heb zoals Gastheer en dan achteraf dus nog eens van Roubaix terug naar Cambronne moet om de auto terug op te pikken ...
Van veel slapen komt het er toch niet van lijkt me, ik was dan ook van plan om zaterdag nacht in de auto maar en tukje te doen, of zou je dit afraden?
ps hoeveel is de steilste stuk in %
thanks
[/quote]
Ik begin er ook meer en meer over na te denken om ofwel de zaterdag naar Cambronne te rijden en dan in de auto te slapen, ofwel om de zaterdagnacht rond 1u30 te vertrekking vanuit Belgie naar Cambronne.
Probleem is dat ik geen volgers heb zoals Gastheer en dan achteraf dus nog eens van Roubaix terug naar Cambronne moet om de auto terug op te pikken ...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Tot 16 mei heb je de mogelijkheid om te reserveren voor een bus. Die brengt je dan van Roubaix naar de start. Dat lijkt me een betere optie dan dat je na afloop zelf nog moet zien hoe je terugkomt bij je auto.
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten.
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten.
[quote="GastheerG"]het is nergens echt steil maar in totaal rij je toch een keer of 25 de van Brienenoord op! En dat weegt toch door
[/quote]
Wow....dus we hebben naast de tour ook parijs-roubaix in onze stad dit jaar?
Ok ok, erg flauw.
Volgend jaar meneer G, samen met de studentes op een Campa afgemonteerde fiets Parijs-Roubaix!
En de outfit passen we dan gewoon even aan naar 2011!
Zorg ik ervoor dat er ergens een heerlijke appelpunt op ons wacht. (het belang hiervan vandaag van Andromeda geleerd!)
[/quote]
Wow....dus we hebben naast de tour ook parijs-roubaix in onze stad dit jaar?
Ok ok, erg flauw.
Volgend jaar meneer G, samen met de studentes op een Campa afgemonteerde fiets Parijs-Roubaix!
En de outfit passen we dan gewoon even aan naar 2011!
Zorg ik ervoor dat er ergens een heerlijke appelpunt op ons wacht. (het belang hiervan vandaag van Andromeda geleerd!)
[quote="Bottecchia"]
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten. [/quote]
In de Randstad (waar ik voornamelijk fiets) gebruik ik een 42 als binnenblad, past beter bij mijn gem. snelheid (+/-30) aan een 34 binnenblad heb je niet zoveel op het vlakke. ps Cassette achter 13/26 met een 12 ipv13, het grote voordeel is dat ik dan een mooi oplopende tandjes heb met een 18
Met ander woorden ik hoef niet te sleutelen.
GastheerG & Bottecchia Thanks voor de input
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten. [/quote]
In de Randstad (waar ik voornamelijk fiets) gebruik ik een 42 als binnenblad, past beter bij mijn gem. snelheid (+/-30) aan een 34 binnenblad heb je niet zoveel op het vlakke. ps Cassette achter 13/26 met een 12 ipv13, het grote voordeel is dat ik dan een mooi oplopende tandjes heb met een 18
Met ander woorden ik hoef niet te sleutelen.
GastheerG & Bottecchia Thanks voor de input
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="mao"][quote="Bottecchia"]
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten. [/quote]
In de Randstad (waar ik voornamelijk fiets) gebruik ik een 42 als binnen blad, past beter bij mijn gem. snelheid (+/-30) aan een 34 binnenblad heb je niet zoveel op het vlakke. ps Cassette achter 13/26 met een 12 ipv13, het grote voordeel is dat ik dan een mooi oplopende tandjes heb met een 18
Met ander woorden ik hoe niet te sleutelen.
GastheerG & Bottecchia Thanks voor de input[/quote]
Het is gewoon een kwestie van temporijden, dan merk je niets van golvend landschap. Vorige keer volgens mij ook gewoon op de 42 x 15 of 16 gedaan.
Als je dan op een gegeven moment achter je niets meer hoort, rijd je hard genoeg. Tenminste, dat vond ik, maar ik reed dan ook voorin de waaiert.
Ik gok dit jaar op de 12 - 23 (acht tandjes achter) en voor de standaard 52/42.
@Mao: Ik weet het niet precies maar veel meer dan 6 of 7 procent zal het echt niet zijn. Het is wat golvend landschap. Niet iets om je druk te maken over je beschikbare verzetten. [/quote]
In de Randstad (waar ik voornamelijk fiets) gebruik ik een 42 als binnen blad, past beter bij mijn gem. snelheid (+/-30) aan een 34 binnenblad heb je niet zoveel op het vlakke. ps Cassette achter 13/26 met een 12 ipv13, het grote voordeel is dat ik dan een mooi oplopende tandjes heb met een 18
Met ander woorden ik hoe niet te sleutelen.
GastheerG & Bottecchia Thanks voor de input[/quote]
Het is gewoon een kwestie van temporijden, dan merk je niets van golvend landschap. Vorige keer volgens mij ook gewoon op de 42 x 15 of 16 gedaan.
Als je dan op een gegeven moment achter je niets meer hoort, rijd je hard genoeg. Tenminste, dat vond ik, maar ik reed dan ook voorin de waaiert.
Ik gok dit jaar op de 12 - 23 (acht tandjes achter) en voor de standaard 52/42.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="depeet"]heb deze fotos verleden jaar gaan nemen...
Probeeer mn best te doen met de blog...zitten nog een paar leuke topics aan te komen...bvb interview met een ou-winnaar en een top10 rijder...more to follow...
volg jouw blog ook van nabij...[/quote]
Ziet er goed uit depeet!
Nieuwe tussenstand:
Mise à jour du : 01 février 2010
Nombre d'inscrits : 194
Een ware invasie van Britten, is er soms ergens in 'vive la France' een memorial van D-Day of iets dergelijks???
Probeeer mn best te doen met de blog...zitten nog een paar leuke topics aan te komen...bvb interview met een ou-winnaar en een top10 rijder...more to follow...
volg jouw blog ook van nabij...[/quote]
Ziet er goed uit depeet!
Nieuwe tussenstand:
Mise à jour du : 01 février 2010
Nombre d'inscrits : 194
Een ware invasie van Britten, is er soms ergens in 'vive la France' een memorial van D-Day of iets dergelijks???
[quote="GastheerG"]Antw 1 zowel de organisatie ALS de politie staat te controleren.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="Felipe07"][quote="GastheerG"]Antw 1 zowel de organisatie ALS de politie staat te controleren.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.[/quote]
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie[/quote]
Mooi, dan kan vanaf nu iedere aandachtige lezer er niet meer omheen!
Zo'n hesje is ook wel makkelijk onder je kleding of in je rugzakken op te bergen als het licht is geworden.
Zoals het nu lijkt, maak ik geen gebruik van een volgwagen.
Pech = weg uit de koers, eh toertocht!
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.[/quote]
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie[/quote]
Mooi, dan kan vanaf nu iedere aandachtige lezer er niet meer omheen!
Zo'n hesje is ook wel makkelijk onder je kleding of in je rugzakken op te bergen als het licht is geworden.
Zoals het nu lijkt, maak ik geen gebruik van een volgwagen.
Pech = weg uit de koers, eh toertocht!
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
[quote="Walter G"][quote="Felipe07"][quote="GastheerG"]Antw 1 zowel de organisatie ALS de politie staat te controleren.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.[/quote]
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie[/quote]
Mooi, dan kan vanaf nu iedere aandachtige lezer er niet meer omheen!
Zo'n hesje is ook wel makkelijk onder je kleding of in je rugzakken op te bergen als het licht is geworden.
[/quote]
Mag aannemen dat de meesten met de auto gaan, sinds 1 juli 2008 is het in Frankrijk verplicht om een reflecterend vestje in de auto te hebben.
Dus als het goed is heb je die dan al bij je.
Om niet iedereen op dure kosten te jagen, bij IKEA hebben ze een vestje voor 2.99
(wel lid worden IKEA family, is gratis en ook koffie gratis) die voldoen aan de Europese norm EN-471 Klasse 2.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
Na 90 km gooi ik dan alles in de auto. De regel geld ook als als het mist. Dus als je laat start en het mist moet je officieel ook een vestje aan. Maar ik heb geen idee of ze gaan controleren.
Boete is 35 euro en kan je toch een hele berg binnenbandjes voor kopen.[/quote]
De tip ivm het fluovestje is nu ook opgenomen op de website van de organisatie[/quote]
Mooi, dan kan vanaf nu iedere aandachtige lezer er niet meer omheen!
Zo'n hesje is ook wel makkelijk onder je kleding of in je rugzakken op te bergen als het licht is geworden.
[/quote]
Mag aannemen dat de meesten met de auto gaan, sinds 1 juli 2008 is het in Frankrijk verplicht om een reflecterend vestje in de auto te hebben.
Dus als het goed is heb je die dan al bij je.
Om niet iedereen op dure kosten te jagen, bij IKEA hebben ze een vestje voor 2.99
(wel lid worden IKEA family, is gratis en ook koffie gratis) die voldoen aan de Europese norm EN-471 Klasse 2.