ULTREMO R
colnagofreak wrote:
fizik wrote:
Ultremo's bevallen mij prima. Het zijn geen kilometervreters, maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel. Ook zelden lekke banden. Fijn spul, de volgende keer vast weer.
Geen kilometervreters,maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel.
geen kilometervreter ???????
Gevalletje of een nul teveel of geen Ultremo R??
Ik denk het laatste, heb zelf ook Ultremo's (zonderR) er al 4000 km op liggen, slechts 2 x snakebite door duitse fietspaden. Zijn nu aan vervanging toe, nieuwe worden toch Conti 4000
fizik wrote:
Ultremo's bevallen mij prima. Het zijn geen kilometervreters, maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel. Ook zelden lekke banden. Fijn spul, de volgende keer vast weer.
Geen kilometervreters,maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel.
geen kilometervreter ???????
Gevalletje of een nul teveel of geen Ultremo R??
Ik denk het laatste, heb zelf ook Ultremo's (zonderR) er al 4000 km op liggen, slechts 2 x snakebite door duitse fietspaden. Zijn nu aan vervanging toe, nieuwe worden toch Conti 4000
Verschil oude met nieuwe ultremo? In de oude had ik een dikke bobbel i.v.m. productiefout.....nu in de nieuwe vandaag 3 dikke bobbels!!!! Fijne garantie
Ik heb inmiddels alweer een mail inclusief foto's naar schwalbe gestuurd. Hoef geen nieuwe meer. Probleem is duidelijk niet opgelost.
Ik heb inmiddels alweer een mail inclusief foto's naar schwalbe gestuurd. Hoef geen nieuwe meer. Probleem is duidelijk niet opgelost.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Hoi,
Eis verdomme wat terug omdat je al die tijd als proefkonijn je leven hebt gewaagd.
Wees toch geen arm schaapje.
Ze hebben bij Schwalbe echt wel leuke bandjes maar met die Ultremo reeks hebben ze toch verslikt.
Ciao,
Selespeed schreef:Verschil oude met nieuwe ultremo? In de oude had ik een dikke bobbel i.v.m. productiefout.....nu in de nieuwe vandaag 3 dikke bobbels!!!! Fijne garantie
Ik heb inmiddels alweer een mail inclusief foto's naar schwalbe gestuurd. Hoef geen nieuwe meer. Probleem is duidelijk niet opgelost.
Eis verdomme wat terug omdat je al die tijd als proefkonijn je leven hebt gewaagd.
Wees toch geen arm schaapje.
Ze hebben bij Schwalbe echt wel leuke bandjes maar met die Ultremo reeks hebben ze toch verslikt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Pieter-Paul schreef:Woensdag koers gehad, waarbij er iemand vies op zijn bek ging door een klappende Ultremo.... Daar wordt je dus echt niet vrolijk van die banden zijn levensgevaarlijk!
Klant van me is met 60 km/h in de afdaling onderuit gegaan, gevolg is niet mis, sleutelbeenbreuk, gekneusde ribben..fiets kapot.
Ik verkoop ze al even niet meer, en in dit geval had hij ze zelf al bij z'n wielen...
Voorlopig conti, of verdenstein.. geen ultremo .
SpEric schreef: Klant van me is met 60 km/h in de afdaling onderuit gegaan, gevolg is niet mis, sleutelbeenbreuk, gekneusde ribben..fiets kapot.
Als je klant kan aantonen dat die valpartij door een kapotte band agv een productiefout in de Ultremo kwam, is Schwalbe volgens mij dus de 'pinuet'.
Kun je ons een beetje op de hoogte houden hiervan, als je het nog meekrijgt van je klant?. Zal helaas waarschijnlijk niet het laatste geval zijn ...
hmm, verschillende ervaringen dus. Ik heb net als FW en Robbebopper nu ongeveer 300Km met nieuwe ultremo's gereden en ze zien er nog als nieuw uit. Geen sneetjes oid en dat heb ik (met andere banden) wel eens anders mee gemaakt.
Wil ze over 2 weken ook meenemen naar het Zwarte Woud maar twijfel na de verhalen hier wel. Misschien voorlopig maar alleen hier in de polder gebruiken.
@SpEric was afgelopen zaterdag voor het eerst in je winkel. Mooie spulletjes heb je staan.
Wil ze over 2 weken ook meenemen naar het Zwarte Woud maar twijfel na de verhalen hier wel. Misschien voorlopig maar alleen hier in de polder gebruiken.
@SpEric was afgelopen zaterdag voor het eerst in je winkel. Mooie spulletjes heb je staan.
anglo dutch heeft al mijn ultremo's 'opgevraagd' en sturen ze voor nader onderzoek door naar schwalbe duitsland. gisteren dus alles in een schoenendoos gepropt en verzonden (ongefrankeerd). als tijdelijke vervanging krijg ik durano's (incl binnenbanden). ik zie wel. ben al blij niet onderuit te zijn gegaan als ik dat zo lees. afgelopen zondag o.a. nog 2x de braque de michel naar beneden gekomen. en volgende week zit ik in italië, bormio. moet er niet aan denken als daar wat gebeurd zou zijn in een afdaling.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Vraag me af waarom je tijdelijk andere banden krijgt?
Overigens rijd ik nu al een km of 800 op de nieuwe banden en nog geen centje pijn. Ze zien er zelfs nog redelijk als nieuw uit.
Overigens rijd ik nu al een km of 800 op de nieuwe banden en nog geen centje pijn. Ze zien er zelfs nog redelijk als nieuw uit.
FW schreef:Vraag me af waarom je tijdelijk andere banden krijgt?
Overigens rijd ik nu al een km of 800 op de nieuwe banden en nog geen centje pijn. Ze zien er zelfs nog redelijk als nieuw uit.
daar heb ik ook naar gevraagd. omdat ze me wel weer vertrouwen willen geven in schwalbe maar ff geen ultremo meer voor mij heb ik aangegeven. vandaar durano. in afwachting van de onderzoeksresultaten. hierna kijken ze hoe ze het verder goed kunnen gaan afhandelen.
al 800 km? ik heb op alle ultremo R's geen 500 km gehaald. het kleinste scheurtje werd direct een dikke bobbel.
ik vraag me wel eens vaker af (zie ook ander topic m.b.t. lekrijden) hoeveel hoogtemeters jullie tijdens ritten maken. misschien namelijk dat het wat met klimmen en uit het zadel klimmen te maken kan hebben. dat er op een of andere manier i.v.m. meer klimmen meer wrijving ontstaat? 1500 hoogtemeters of meer heb ik de meeste ritten wel. afgelopen zondag een dikke 2000.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Tja, of je nu klimt of hard aanzet bij bochten, komt qua wrijving redelijk op hetzelfde neer lijkt me. Mijn vorige ultremo's waren idd binnen 400km al bijna versleten en vol inkepingen. Ik rij over allerlei wegen en ook vaak zat met scherpe kleine steentjes (daar gan ze het snelst van kapot lijkt me) maar ik kan echt helemaal niets zien aan de huidige ultremo's. Ik rij wel met iets minder druk in de banden maar dat is verwaarloosbaar (8,5 ipv 9)
klopt als een bus FW, zal niet verschil uitmaken. en als, het mag simpelweg niet zo snel gaan scheuren/bobbelen.
vandaag wel de 2 nieuwe durano's ontvangen. ik heb echt wel de indruk dat ze er werk van maken.
vandaag wel de 2 nieuwe durano's ontvangen. ik heb echt wel de indruk dat ze er werk van maken.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3