Vandaag gefietst in 2009?
-
- Forum-lid
Vandaag een nieuwe route geprobeerd. Het voorbereiden is altijd even wat werk, maar zeker de moeite waard. Ik heb namelijk een hekel aan stoplichten, fietspaden en buitenwijken: het liefst fiets ik alleen kleine weggetjes waar ook nog eens wat natuurschoon te bewonderen is. Het uitzetten van een route begint met topogafische kaarten 1:25.000. Deze geven doorgaans een zeer betrouwbaar beeld van de staat van wegen, hoewel ze niet altijd helemaal up to date zijn. Vervolgens worden met behulp van Google Earth straatnamen opgezocht en een lijstje gemaakt met links/rechts etc. Dat ziet er dan zo uit (het klopt meestal voor zo'n 99%):
700m na HELWIJK 2e R: Oude Heijningse Weg
Einde R, weg volgen L: Potenblokseweg
Na 650m 'einde' L: Slobbegorsedijk
Einde R: Kwartiersedijk
Einde R: Appelaarsedijk
Na brug R en direct R: Sint Antoinedijk
Na 4.3 km (na bocht naar R) L, brug over
Direct L: Oudlandsedijk
Na 300m einde L (=RD): Oudlandsedijk
Na 1.2km L: Goudbloemsedijk
Na 4km L: Lamgatsebrug
1e R: Markdijk
Na spoor L aanhouden: Afgebrande Hoef
Einde R: Hazeldonkse Zandweg
Na 1.6km 1e L: Zuiddijk
In LANGEWEG 2e R: Schoolstraat-Hokkenberg-Markweg
Einde R: Bredeweg
850m na bruggen 1e R: Schuivenoordseweg
Na 2.5km R: Laakdijk
Einde R: Molenstraat
TERHEIDEN
RD Raadhuisstraat-Hoofdstraat
500m na rotonde L: Bergen
Na brug 'einde' L (=RD): Salesdreef-Meerberg-Hoeveneind
Na 3.2km L: Vraggelse Baan-Tilburse Baan
Einde L: Kalbergseweg
etc...
Vanuit Rotterdam door de Hoekse Waard en via Hellegatsplein naar Helwijk. Van daaruit doorgestoken over smalle dijkjes naar de Dintel en langs dit riviertje naar Stampersgat. Langs de Mark, onderlangs Zevenbergen naar Terheiden, waar de geur van wierook nog rond de kerk hing. Dan ging het verder onder Oosterhout langs door de bossen bij Dorst en via de moeren naar de Loonse en Drunense Duinen. Daar even een korte pauze ingelast: koffie met 'Udenhoutse Broeder' (gebak met rozijnen en gemalen amandelen, geserveerd met warme honing/kaneel/suiker). In Noord-Brabant weten ze wel hoe men wielrenners dient te verzorgen, en hoewel het meer een lekkernij is voor koud weer een welkome afwisseling op de appelpunt. Na Giersbergen door de Baardwijkse Overlaat, en bij Heesbeen de brug over de Bergsche Maas over. Dan door het Land van Heusden en Altena richting brug bij Gorinchem, en vervolgens door de Alblasserwaard weer terug naar Rotterdam. Het was een echte eye-opener: tussen de schijnbaar ongebreideld groeiende Brabantse dorpen is nog genoeg natuurschoon over om heerlijk doorheen te fietsen.
Het was, kortom, weer een briljant mooie fietsdag! 216km met een gemiddelde van 31.2km/u (waarom lukt het me nou nooit om een fatsoenlijke D1 rit te doen Oh ja, m'n camera was ik vergeten. Ga zelf maar kijken
700m na HELWIJK 2e R: Oude Heijningse Weg
Einde R, weg volgen L: Potenblokseweg
Na 650m 'einde' L: Slobbegorsedijk
Einde R: Kwartiersedijk
Einde R: Appelaarsedijk
Na brug R en direct R: Sint Antoinedijk
Na 4.3 km (na bocht naar R) L, brug over
Direct L: Oudlandsedijk
Na 300m einde L (=RD): Oudlandsedijk
Na 2.5km R: Laakdijk
Einde R: Molenstraat
TERHEIDEN
RD Raadhuisstraat-Hoofdstraat
500m na rotonde L: Bergen
Na brug 'einde' L (=RD): Salesdreef-Meerberg-Hoeveneind
Na 3.2km L: Vraggelse Baan-Tilburse Baan
Einde L: Kalbergseweg
etc...
Vanuit Rotterdam door de Hoekse Waard en via Hellegatsplein naar Helwijk. Van daaruit doorgestoken over smalle dijkjes naar de Dintel en langs dit riviertje naar Stampersgat. Langs de Mark, onderlangs Zevenbergen naar Terheiden, waar de geur van wierook nog rond de kerk hing. Dan ging het verder onder Oosterhout langs door de bossen bij Dorst en via de moeren naar de Loonse en Drunense Duinen. Daar even een korte pauze ingelast: koffie met 'Udenhoutse Broeder' (gebak met rozijnen en gemalen amandelen, geserveerd met warme honing/kaneel/suiker). In Noord-Brabant weten ze wel hoe men wielrenners dient te verzorgen, en hoewel het meer een lekkernij is voor koud weer een welkome afwisseling op de appelpunt. Na Giersbergen door de Baardwijkse Overlaat, en bij Heesbeen de brug over de Bergsche Maas over. Dan door het Land van Heusden en Altena richting brug bij Gorinchem, en vervolgens door de Alblasserwaard weer terug naar Rotterdam. Het was een echte eye-opener: tussen de schijnbaar ongebreideld groeiende Brabantse dorpen is nog genoeg natuurschoon over om heerlijk doorheen te fietsen.
Het was, kortom, weer een briljant mooie fietsdag! 216km met een gemiddelde van 31.2km/u (waarom lukt het me nou nooit om een fatsoenlijke D1 rit te doen Oh ja, m'n camera was ik vergeten. Ga zelf maar kijken
[quote="Thomas1974"]
[/quote]
Thomas je bent in mijn achtertuin geweest :d, trouwens 31,2 gem bij 216km is knap.
Is dat dan solo en moet je dan regelmatig op de routebeschrijving turen?
[/quote]
Thomas je bent in mijn achtertuin geweest :d, trouwens 31,2 gem bij 216km is knap.
Is dat dan solo en moet je dan regelmatig op de routebeschrijving turen?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
-
- Forum-lid
Mooie achtertuin en lekker rustig, ook met dit mooie weer. Als je het niet erg vindt kom ik daar nog eens langs. Dit ritje was inderdaad solo.
Routebeschrijving print ik als kaartje dat in m'n zakken past, die neem ik er af en toe uit, zo om de 2 a 3 regels. Zo'n Garmin zou wel wat zijn denk ik, maar dit functioneert eigenlijk ook prima.
Routebeschrijving print ik als kaartje dat in m'n zakken past, die neem ik er af en toe uit, zo om de 2 a 3 regels. Zo'n Garmin zou wel wat zijn denk ik, maar dit functioneert eigenlijk ook prima.
[quote="simen"]Net terug van een weekend Vogezen.
Lekker zomers weer daar .
Flink op en af zonder buitensporig te worden
En lekker zweten.
Dan weet je weer wat fietsen mooi maakt.
We kunnen er weer even tegen zeg maar.
[/quote]
@simen kun je wat routes laten zien welke je daar gefietst hebt?
Lekker zomers weer daar .
Flink op en af zonder buitensporig te worden
En lekker zweten.
Dan weet je weer wat fietsen mooi maakt.
We kunnen er weer even tegen zeg maar.
[/quote]
@simen kun je wat routes laten zien welke je daar gefietst hebt?
Gisteren Utrecht-Purmerend gefietst. Normaal gesproken rij ik dan langs het Amsterdam-Rijnkanaal, over de Schellingwouderbrug, stukje door A'dam-N en dan via Ilpendam naar P'end (55 km). Vanwege het mooie weer bedacht ik me wat om te rijden: langs de Vecht tot aan Muiden (via Maarssen-Breukelen- Vreeland etc), toen via Muiderberg de Hollandse Brug over, langs de IJmeerdijk om Almere heen, langs de Oostvaarderplassen en een stop-over in Lelystad net voor de Markerwaarddijk. Vervolgens vol goede moed de Markerwaarddijk op tot aan Enkhuizen (kl*tewind tegen, met name op de 2e helft...), en toen via Hoorn en Oosthuizen (de IJsselmeerdijk was dicht) in P'end aangekomen. Alwaar ik door onnodig spoorzoeken m'n gemiddelde verprutste naar 29.9 .... maar over 155 km toch tevreden, ook gezien de overwegend noordelijke wind van gisteren.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
[/quote]
@simen kun je wat routes laten zien welke je daar gefietst hebt? [/quote]
Heb je iets op het oog ? Ga binnenkort ook naar Vogezen en een volledig routeboek uitgewerkt. Als je "startplaats" overeenkomt, kan het wat zijn....
Heb je iets op het oog ? Ga binnenkort ook naar Vogezen en een volledig routeboek uitgewerkt. Als je "startplaats" overeenkomt, kan het wat zijn....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
-
- Forum-lid
Dat ziet er lekker uit Timo. Mooie uitzichten. Op vakantie of ben je die kant op verhuist?
-
- Forum-lid
Inderdaad prachtig landschap, en zeker niet naast de deur.
te minsten niet naast die van mij.
te minsten niet naast die van mij.
Grt. Zapp
Nee, verhuizen niet. Ik woon hier nog tot eind juli in het huis van mijn ouders in de Bourgogne. Op pagina 17 van dit topic staat een serie foto's van mijn vaste trainingsrondje. Vandaag eens de andere kant opgefietst, naar Chateau-Chinon. Steeds wat verder en was meer klimmetjes. Hoogteverschillen zijn behoorlijk. Zelf zit ik op 270 meter maar het loopt naar de Morvan op naar 600 tot 800 meter. De klim van de D798 naar Chateau-Chinon bijvoorbeeld...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
[quote="Rocketboy"]
[/quote]
Heb je iets op het oog ? Ga binnenkort ook naar Vogezen en een volledig routeboek uitgewerkt. Als je "startplaats" overeenkomt, kan het wat zijn.... [/quote]
Ik ga in augustus naar Gerardmer, gps route's zouden erg welkom zijn.
[/quote]
Heb je iets op het oog ? Ga binnenkort ook naar Vogezen en een volledig routeboek uitgewerkt. Als je "startplaats" overeenkomt, kan het wat zijn.... [/quote]
Ik ga in augustus naar Gerardmer, gps route's zouden erg welkom zijn.