Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 15 jun 2008 22:48

Jan W.F. schreef: [...]

@Buzz, "French-connection"? Volgens mij heeft dat niet met cocaïne maar heroïne te maken, maar misschien zijn er nu al geruchten van mogelijk heroïnegebruik ? ;)
Oeps, haha, kan je nagaan hoe goed ik in die louche handel zit, Jan. Tja, eigenlijk was die foto bedoeld om eens te plaatsen in het Raad de Plaat-topic, met de ultieme vraag: who's the guy next to...?

freek
Forum-lid

freek 16 jun 2008 13:41

GastheerG schreef:
freek schreef:Hij heeft inderdaad niemand vermoord hé...

Misschien moet je je toch eens beter laten informeren hoe Coke gemaakt wordt en ons land binnenkomt. In de coke handel vallen jaarlijks wereldwijd honderden doden! Vermoord omdat ze niet doen wat er gezegd wordt. Overleden door bolletjes die open zijn gegaan. etc etc
Als je gebruikt ben je daar MEDE voor verantwoordelijk! Dus het is WEL een halszaak!

Schandalig hoe dit gebagataliseerd wordt!

De Coca Cola Company huurt in Latijns-Amerika doodseskaders in om vakbondslui onschadelijk te maken (feit). Chiquita besproeit zijn bananenplantages vanuit de lucht met pesticiden, terwijl er arbeiders op aan het werk zijn (feit). Tot vrij recent stelde Nike ook kinderen tewerk in ongezonde productieateliers in de derde wereld (feit). Om nog maar te zwijgen van alle ertsen en mineralen uit o.a. voormalig Belgisch Kongo, die met bloed worden betaald... En ook het aluminium van onze fietsjes wordt vaak geproduceerd in uiterst schadelijke omstandigheden voor mens en omgeving. Quid met verantwoordelijkheid consument?

Ook achter de ekonomische wanhoop die mensen ertoe drijft om als bolletjeskoerier hun leven te riskeren gaan heel wat complexere en bredere mechanismen schuil dan de drugsproblematiek zelf. (Dat fenomeen wordt trouwens enkel en alleen door de illegaliteit van het goedje veroorzaakt: terwijl er zo ééntje - als bliksemafleider - opgepakt wordt lopen er vier hele containers de haven van Antwerpen binnen)

En dit is géén gebagatelliseer; het illustreert enkel de selectieve verontwaardiging t.o.v. illegale drugs (IK ben niet begonnen met de zaak in een breder perspectief te plaatsen: als je dat doet moet je het ook consequent doen en niet zeggen dat wat niet in je kraam past naast de kwestie is en gaan roepen "nu terug naar Boonen aub!": het heeft wel degelijk met elkaar te maken, en de verantwoordelijkheid van de consument is in beide gevallen gelijk).
Alleen worden bij illegale producten wantoestanden alleen maar in de hand gewerkt, juist OMDAT ze illegaal zijn!

PS alle respect & lof voor je milieubewuste woning!

diogenes
Forum-lid

diogenes 16 jun 2008 14:27

En als je heel consequent bent, haal je ook je geld van de bank af. (Maar ik laat het er toch maar op staan) :

http://www.oneworld.nl/index.php?page=4 ... leId=11685

Maar om op Boonen terug te komen: ik denk dat dit soort problemen ook in de hand gewerkt worden door het feit, dat topsporters op een dermate groot voetstuk geplaatst worden door hun fans, dat ze niet meer als "gewone" mensen beschouwd worden. En als je jong bent wanneer dit gebeurt, dan moet je sterk in je schoenen staan om met alle roem om te gaan. Boonen werd tenslotte al heel jong tot "Vlaanderen's Hoop" gekroond, of niet?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

ted038
Forum-lid

ted038 16 jun 2008 15:10

Diogenes schreef:Boonen werd tenslotte al heel jong tot "Vlaanderen's Hoop" gekroond, of niet?

ach, gelukkig hebben de belgen steegmans nog, toch ? en ook Stijn deVolder reed gisteren aardig bergop :)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 jun 2008 15:21

Volgens mijn heeft Boonen's coke gerbuik niets te maken met zijn beroemdheid in Belgie. Het is gewoon niet zo'n slimme vent. Niet iedereen in deze wereld is begiftogd met een hoog IQ en navenante daden. Als Boonen niet hard kon fietsen, was hij waarschijnlijk ook wel de fout in gegaan. Dan had hij in een Golfje te hard gereden, een te jong meisje gehad en een snuif in een lokale disco genomen.
Live fast; die young. mijn blog

lior63
Forum-lid

lior63 16 jun 2008 15:33

Op de site van ons aller lijfblad staat het volgende:

"In Parijs zit maandag Frans de Cock, directeur van Quick-Step, tegenover de top van de Tour de France."

Ik neem aan dat de top van de Tour de France echt zal schrikken als ze een de Cock met CeeOoCeeKaa voor zich krijgen. Wie weet ontdekt hij wel dat zij de verkopers waren van die coke. ;)

Er is in de psychologie een bepaalde handlingsvolgorde bij mensen die gepakt worden. Het komt uit begin jaren 60 maar is nog altijd actueel, of het nu Bill Clinton, Richard Nixon, Floyd Landis of Tom Boonen is.

1 Ontkennen - of als dat evident onmogelijk is, het boetekleed aantrekken en verontschuldigen
2 Zeggen dat dit de eerste keer was
3 Er op wijzen dat anderen dit ook doen
4 bagataliseren
5 Rehabiliteren

Het grappige is dat het bij niemand geloofwaardig overkomt.

diogenes
Forum-lid

diogenes 16 jun 2008 15:39

Misschien moet Boonen eens bij Dr Phil langs?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

lior63
Forum-lid

lior63 16 jun 2008 15:45

Of bij Bill Clinton, die is ook niet slecht terecht gekomen.
Floyd Landis lijkt mij geen goede adviseur.
Degene die het nog het beste deed was de Teflon-president Ronald Reagan. Zo genoemd omdat alle beschuldigingen van hem af gleden.
Als Boonen nu zijn verhaal uitgebreid doet bij Ophra Winfrey met tranen en knuffel van Ophra dan is het weer helemaal goed.

Grapje grapje grapje maar mijn zoontje van 12 zit verbijsterd op de bank en gelooft helemaal niets meer. Zo maak je de sport wel kapot, zowel als fan, als ook als potentieel wielrenner, en heb je er als sponsor ook geen zin meer in en ga je korfbal sponsoren

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 16 jun 2008 15:46

Boonen blijft mooi sportmens
wie heeft niet eens iets doms heeft gedaan ?

Voor mij blijft hij toprenner en ik vind dat hij in de tour moet starten
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

diogenes
Forum-lid

diogenes 16 jun 2008 15:48

Dit was toch wel de mooiste op dat gebied:

http://www.bbc.co.uk/mediaselector/chec ... =1&nbram=1

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

lior63
Forum-lid

lior63 16 jun 2008 15:53

Ja, die was ik vergeten, Geweldig

Er was toen ook die affaire met the PTL-church. Dat betekende Praise The Lord, maar na een enorme belastingfraude veranderde dat in Pass The Loot (geef de buit even door)

Ik zie Boonen of Clinton dat toch niet na doen.

@Drummie
Er is ook al de discussie geweest over Schumacher. Het is en blijft moeilijk. Maar zolang de wielersport een clean imago wil hebben zijn dit soort uitwassen ongewenst en kan ik mij voorstellen dat hij niet mag starten.

Er is geen discussie over zijn prestaties tot nu toe, en ik geloof ook niet dat cocaine zijn prestaties zullen verbeteren, maar het zal zijn imago wel verslechteren en dat is slecht voor de sport, juist omdat hij zo'n voorbeeldfunctie heeft.

diogenes
Forum-lid

diogenes 16 jun 2008 16:00

er is een video van Clinton die lachend naar een begrafenis gaat en direct een huilgezicht opzet als hij een camera ziet. Dat gebeurt in een fractie van een seconde.

http://www.youtube.com/watch?v=63h8070OOA4

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie