Pagina 24 van 64
Geplaatst: 17 mei 2009 16:45
door cubemeister
hulde voor TiesT en nou weer BeOne-en en stoppen met jammeren over Red. gewoon weer babbelen over BeOnes dus!
Geplaatst: 17 mei 2009 17:08
door tiest
CUBEmeister schreef: gewoon weer babbelen over BeOnes dus!
Vooral hier doelde ik op;)
Geplaatst: 17 mei 2009 17:41
door loek
Lijkt me een goeie zaak, want de discussie gaat alleen nog maar over een voorderrailleur. Ik had het over de totaal afstelling van de groep.
Terug naar BeOne ik rij al 2 jaar wedstrijd gemiddeld 4 wedstrijden per week en de overige dagen trainings kilometers met de Rosso geheel naar het zin en zonder de omschreven problemen met de zelfde groep zonder dat ik cassette/ketting en voor bladen heb hoeven vernieuwen en geheel zonder bij geluiden of kettingen die van buigende kettingbladen aflopen.
Dus laat het eens goed monteren dan kan je net zo van je fiets genieten als dat ik dat doe.
Gr Loek.
Geplaatst: 17 mei 2009 18:05
door pjotr
loek schreef:Terug naar BeOne ik rij al 2 jaar wedstrijd gemiddeld 4 wedstrijden per week
Gr Loek.
Dat zijn 208 wedstrijden per jaar.. Chapeau!
Geplaatst: 17 mei 2009 18:07
door amclassic-fan
Je zegt dat je er niet verder over door wilt gaan en vervolgens ga je er gewoon op verder in de rest van je bericht. 4 wedstrijden per week en dan 2 jaar met 1 ketting rijden, lijkt me toch wel erg sterk. Dat zijn namelijk al op z'n minst 10000 km's en dan komen daar de andere km's nog bij. Ik heb nog nooit een ketting gezien die dat kon hebben zonder compleet uitgerekt te raken. Die ketting is naast de voor-derailleur wel het zwakste punt als ik naar de profploegen kijk. De ploegen gebruiken nog al vaak Dura Ace kettingen.
Wat kan je fout doen aan 't monteren van een groep? Alles erop draaien, kabeltjes op de juiste lengte knippen, 4 stelschroeven voor de uiterste afstellen, blokjes recht zetten en dan 4 kabels op de juiste spanning zetten. Klinkt niet echt ingewikkeld.
Geplaatst: 17 mei 2009 18:18
door cubemeister
@ TiesT zoiets dacht ik al, vandaar de hulde!
Geplaatst: 17 mei 2009 23:06
door japiecarbon
@Look: jij klinkt een beetje als de 45 Km/h wagentjes verkoper bij mij om de hoek!!
Geplaatst: 17 mei 2009 23:30
door loek
Pjotr mijn zak japanner rekent anders maar is misschien ook niet van het goede merk.
Ik wil wel even mee rekenen, het weg seizoen loopt voor mij van april t/m september dat is een half jaar dus 26 weken x 4 wedstrijden van +/- 40 km is dus 4160 km met wat trainings km's zeg maar totaal +/- 5.000 km/j. Maak na elke wedstrijd alles brand schoon en als nieuw. Mijn ketting is de KMC 10SL gold.
De slijtage meter geeft nu aan dat hij voor iets meer dan 60% is versleten.
Met een D-A ketting doe ik bijna net zolang.
In principe kun je niets fout doen zo klinkt het als je het zo op op schrijft Moderator, echter jou forum wordt benadert door mensen die daar wel problemen mee hebben of de FM kan het niet oplossen. En nog maals jij hebt het steeds over ketting en voor derailleur, ik niet het zit in het totaal van het opbouwen.
Moderator het ging hier toch om mensen met problemen met Sram Red, nou deze probeer ik te helpen in het licht van de bedoeling van het forum.
De discussie die jij oproept draagt voor deze mensen daar niet toe bij.
Dus wees sportief en begraaf je grieven jegens mij en gebruik je energie om deze mensen ook te helpen.
Laatst nog een nieuw frame afgemonteerd met Red (zal de naam van het frame niet noemen geen BeOne) derailleur oog zit niet goed vast en is krom, veel vookoment euvel bij nieuwe frames van diverse merken. De meeste FM kijken daar niet naar het gevolg is klachten over Sram Red.
Het merk verdiend dit niet, en die FM die het niet goed kan krijgen verdiend ook geen pluim.
Gr Loek.
Geplaatst: 17 mei 2009 23:36
door japiecarbon
Niet in je eigen straatje lullen, het aflopen van de ketting gebeurt echt niet door verkeerd gemonteerde remmen hoor.
Dit ligt alleen maar aan crank of voor der.
Geplaatst: 18 mei 2009 00:07
door pjotr
[quote="loek"]Pjotr mijn zak japanner rekent anders maar is misschien ook niet van het goede merk.
[quote]
Ik ging ook uit 52 weken in en jaar;). Wat betreft de kwestie voorderailleur crank vind ik dat je een beetje teveel praat voor eigen parochie. Dempster heeft 2 mensen er naar laten kijken die beide genoeg verstand hebben van het afstellen van derailleurs. Plus dat ik niet alle details te herhalen die hier werden aagehaald. Als ik dan ook zie dat vele profs ook problemen hebben (gehad) met dezelfde onderdelen is bij mij 1+1=2!
Geplaatst: 18 mei 2009 01:41
door amclassic-fan
Loek, het enige wat ik duidelijk maak is dat jij vooral voor eigen parochie aan 't preken bent, je bent andere FM's die je niet kent zwart aan 't maken en andere onwaarheden aan het verkondigen. Dan heb je aan mij de verkeerde, want daar ga ik gewoon tegen in.
Je bent 1e aan het verkondigen dat Sram Red zo'n perfecte groep is en dat er niets aan mankeert. Is 't al wat vreemd dat je 1e beweert al 2 jaar met een complete groep te rijden en daarna blijkt dat je wel een andere ketting gestoken hebt. Als ik aanstip dat bijna alle profs met een andere voor-derailleur rijden, ga je mij verwijten dat ik 't alleen over voor-derailleurs heb... Vreemd he als het gaat om een ketting die er af blijft lopen? Misschien is de voor-derailleur wel het probleem bij de vraagsteller, wel vreemd dat jij daar niet aan dacht als proffesioneel fietsenmaker. Lijkt me een stuk logischer dan dat de derailleur verkeerd afgesteld is door meerdere mensen met verstand van zaken.
Btw, ik heb ook gewoon een naam en dat is niet Moderator, maar Mark of desnoods Amclassic-fan.
Geplaatst: 18 mei 2009 12:41
door loek
Fijn Mark dat je met je eigen naam uit de kast kom, goed voorbeeld doet misschien goed volgen.
Er zijn FM en race specialisten, het verschil is dat de meeste klachten bij de FM niet op gelost worden omdat de racefiets voor hun maar een bij product is.
De race specialist moet veel meer investeren in speciaal gereedschap om aan de hogerstaande techniek van de frames en groepen te kunnen voldoen.
Sommige importeurs komen ook kijken of je het speciale gereedschap in huis hebt alvorens je dealer kan worden van de producten die zij leveren, goede zaak.
De goud kleurige ketting zit er op van af het begin samen met goukleurige bladboutjes en goud kleurige ceramisch gelagerde derrailleur wieltjes.
Deze hele discussie ontstond door opmerkingen over veel bijgeluiden van de Red groep, dat jij en enkele andere het zijn gaan toespitsen op de voor bladen en voor derr. is voor jullie rekening.
Ik blijf aanbieden om de mensen met problemen met de Red groep vrijblijvend bij me langs te komen om het probleem te verhelpen zoals ik al bij meerdere heb gedaan.
Speciaal voor Dempster wil ik graag de uitdaging aangaan om te zien of ik zijn specifieke probleem kan oplossen en bied hem om tegen een zeer gereduseerde prijs een nieuw Red krankstel te leveren.
Byzonderheden hierover niet via het forum maar via mijn mail adres.
Loek@care4bikes.nl
Gr. Loek.