BMC
Shark,
Hoe zit het met de 2010 versie van de SLX01? Even slecht (of even goed) als de 2009 versie? In de magazinetest kwam de slx01 er meestal met een goede of zeer goede score vanaf vanwege het comfort en de stijfheid.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de RM01 en de SLR01 van 2011 erg mooi vind, jammer dat ze qua stijfheid weer niet uit de verf komen in de Tour/Roadbike testen. Qua comfort en gewicht scoren ze erg goed.
Hoe zit het met de 2010 versie van de SLX01? Even slecht (of even goed) als de 2009 versie? In de magazinetest kwam de slx01 er meestal met een goede of zeer goede score vanaf vanwege het comfort en de stijfheid.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de RM01 en de SLR01 van 2011 erg mooi vind, jammer dat ze qua stijfheid weer niet uit de verf komen in de Tour/Roadbike testen. Qua comfort en gewicht scoren ze erg goed.
pas op! paaltje!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wat ze zoals vanouds geschikt maakt voor kleinere/lichtere rijders. De produktie methode van BMC heeft zo zijn beperkingen maar elk nadeel heeft weer een voordeel.
XLR8R schreef:Shark,
Hoe zit het met de 2010 versie van de SLX01? Even slecht (of even goed) als de 2009 versie? In de magazinetest kwam de slx01 er meestal met een goede of zeer goede score vanaf vanwege het comfort en de stijfheid.
Verschil zit hem volgens mij (alleen?) in de veel lichtere voorvork. SLX frame zelf is redelijk zwaar en best geschikt voor zware rijders (althans ik heb ze in mijn kennissenkring).
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Ik ben met mijn 1.77 niet de grootste rijder maar mijn 93kg maken me niet de lichste.
Na een bezoekje bij de plaatselijke BMC dealer overweeg ik de aanschaf van een roadracer SL01 of racemachine RM01.
Na het lezen van dit topic begin ik toch echt te twijfelen.
Wellicht kunnen de ervaringsdeskundigen in de topic mijn twijfel wegnemen?
Na een bezoekje bij de plaatselijke BMC dealer overweeg ik de aanschaf van een roadracer SL01 of racemachine RM01.
Na het lezen van dit topic begin ik toch echt te twijfelen.
Wellicht kunnen de ervaringsdeskundigen in de topic mijn twijfel wegnemen?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Tja, het licht er een beetje aan wat je met de fiets wil gaan doen.
Als je met de handjes boven op het stuur tourt, en dat altijd doet: geen probleem.
Wil je echter ook wel eens onderin de beugel hangend, megahard afdalen en als een dwaas een bocht in kleunen: niet doen.
Je 93 kg is echt op/over het randje voor een BMC qua stijfheid in laatst genoemd voorbeeld.
Zo'n beetje in alle tests komt er wel naar voren dat bij welke BMC dan ook met name de torsiestijfheid matig is.
Dit wordt in de magazines dan omschreven als: " Voor ervaren stuurmannen" of "Voelt op hoge snelheid wat fladderend aan".....Wat ze eigenlijk bedoelen is: Is eigenlijk niet stijf genoeg.
Er zijn veel fietsen die EN mooi zijn EN goedkoper (of net zo duur) als een BMC, die veel betere eigenschappen hebben.
Als je eens iets anders dan standaard wil zou je voor een Look, Time of iets dergelijks kunnen gaan.
Succes!
Als je met de handjes boven op het stuur tourt, en dat altijd doet: geen probleem.
Wil je echter ook wel eens onderin de beugel hangend, megahard afdalen en als een dwaas een bocht in kleunen: niet doen.
Je 93 kg is echt op/over het randje voor een BMC qua stijfheid in laatst genoemd voorbeeld.
Zo'n beetje in alle tests komt er wel naar voren dat bij welke BMC dan ook met name de torsiestijfheid matig is.
Dit wordt in de magazines dan omschreven als: " Voor ervaren stuurmannen" of "Voelt op hoge snelheid wat fladderend aan".....Wat ze eigenlijk bedoelen is: Is eigenlijk niet stijf genoeg.
Er zijn veel fietsen die EN mooi zijn EN goedkoper (of net zo duur) als een BMC, die veel betere eigenschappen hebben.
Als je eens iets anders dan standaard wil zou je voor een Look, Time of iets dergelijks kunnen gaan.
Succes!
Gang is alles!!
Composite, bedankt voor de tip.
Ik hang regelmatig in de beugels, en fiets met een groep die zeker wel van doorfietsen houd.
Baal er wel van want ik vind het echt een mooie fietsen.
Ik hang regelmatig in de beugels, en fiets met een groep die zeker wel van doorfietsen houd.
Baal er wel van want ik vind het echt een mooie fietsen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Ben zelf 2.03 en weeg 90 kg. Ik heb een Promachine in 61 en merk dat vooral de vork niet stijf is. Die is echter van Easton, de EC90SLX. Ik begreep dat de vork van BMC zelf een stuk stijver is. Natuurlijk zijn er stijvere fietsen maar moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik rijdt zelf een SLT01 (een van de laatste echt stijve BMC's) en het frame werd 100% beter van het verwijderen van de slx en het monteren van een Addict vork (veel strakker/stijver)
Mijn nieuwe bike, een Promachine SLC01
Specs:
Promachine SLC01 frame maat 53
Easton EC90 SLX voorvork
Easton EC70 zadelpen
Profile Design Cobra carbon stuurpen
Profile Design Cobra carbon stuur
Selle Italia SL zadel
Sram Force carbon shifters
Sram Force remmen
Sram Force achterderailleur
Sram Force voorderailleur
Easton EC90 crankset 53-39t
Sram Force cassette 11-23t
KMC X10SL ketting
Easton Tempest 2 carbon tubewielen
Vittoria Corsa CR tubes
Elite bidonhouders
Specs:
Promachine SLC01 frame maat 53
Easton EC90 SLX voorvork
Easton EC70 zadelpen
Profile Design Cobra carbon stuurpen
Profile Design Cobra carbon stuur
Selle Italia SL zadel
Sram Force carbon shifters
Sram Force remmen
Sram Force achterderailleur
Sram Force voorderailleur
Easton EC90 crankset 53-39t
Sram Force cassette 11-23t
KMC X10SL ketting
Easton Tempest 2 carbon tubewielen
Vittoria Corsa CR tubes
Elite bidonhouders