Pagina 24 van 78

Geplaatst: 13 dec 2009 17:24
door kuiper
Dat is niet zo een geheim dat deze fietsenwinkel een paar setjes (alleen ACC50/FCC50) heeft afgenomen, ook niet bijzonder nieuws omdat elke fietsenwinkel bij Kuiper Trading kan inkopen en sinds de Bike Motion ook steeds meer gebeurd.
Onder de prijs zal wel los lopen gezien de marges zijn daar toe niet naar gemaakt, daarnaast is dat ook niet de bedoeling.

Geplaatst: 13 dec 2009 20:58
door jummeltje
Vos neemt over het algemeen met minder marge genoegen dan een ander. En als ie de wieltjes niet lekker goedkoop kan krijgen dan had ie ze vast niet genomen.
Ben benieuwd of de andere leden van het forum nu gaan inzien dat vos misschien toch
wel gewoon zijn spullen haalt, nu een bekende van hen ook aan vos verkoopt

Geplaatst: 13 dec 2009 21:03
door nieuweling
'k vind die stickers van kuiper trading trouwens prachtig (:

Geplaatst: 13 dec 2009 21:13
door stokie
Vos neemt echt geen wielen af als hij er niets op kan verdienen. Vos is onderdeel van de markt en dat is precies zoals de markt werkt. Vos is inderdaad iemand die genoegen neemt met minder marge, maar doordat hij zo veel verkoopt, verdient hij toch veel.

Geplaatst: 13 dec 2009 22:08
door peter30
Ik vind de hele ophef over de kuiper wielen hier op het forum nogal overdreven. Er wordt net gedaan of we het hier hebben over high-end wielen. Ik waag te betwijfelen of iedereen genoegen zou nemen met de naven die erin zitten wanneer ze een normale alu wielset zouden kopen voor hetzelfde bedrag.

Kuiper is natuurlijk al lang blij dat hij een retailer heeft gevonden die zijn wielen wil verkopen. Als leverancier van dit soort onderdelen maakt het je niets uit welke het is en wat voor reputatie hij heeft.

Persoonlijk zou ik gaan voor een setje Miche SWR carbon, misschien iets duurder maar ook van veel betere kwaliteit naven.

Geplaatst: 13 dec 2009 22:23
door de zwarten
Ieder zijn gedacht, maar vergelijk je geen appelen met peren?
Er zijn verschillende soorten Kuiper wielen, en die zijn alle toch net iets anders. Zo is ook de Miche een wat aparte wielset, met zijn hoge 50mm achtervelg en lagere 38mm voorvelg.
Ik gebruik die Kuiper wielen enkel in droog weer, dus de duurzaamheid van de naven speelt al een stuk minder. Waar ik wel wat van kan zeggen is dat ze superlicht lopen, en strak aanvoelen. Voor die prijs kan je gewoon ook geen buil vallen, en dat is ook de reden waarom velen enthousiast zijn, omdat ze niet meer kunnen of willen geven aan een carbon wielset.

Geplaatst: 15 dec 2009 22:45
door gaisdergerman
Welke ventielverlengers gebruiken de kuiper rijders die met de clincher versie rijden? Ik ga ook een setje bestellen :-).

Geplaatst: 15 dec 2009 22:48
door kuiper
Je zou Vittoria of Continental ventielverlengers kunnen gebruiken, deze vind ik zelf prettiger in gebruik als een open-ventielverlenger. Daarnaast voor het gebruiksgemak kun je ook evt. bij een bestelling ook Vredestein binnenbanden met 80mm ventiellengte.


Afbeelding

Geplaatst: 17 dec 2009 11:44
door gustav
Ik heb de wielen van KUIPER eens van dichtbij bekeken op de bikemotion in vond ze er erg gelikt uitzien! Bij de clincherwielen ziet te verlijming naar de velgrand er ook netjes en afgewerkt uit, dit laat bij andere wielen uit china wel eens de wensen over.
De vormen (jah hoe moet ik het noemen; relief/bulten?) op de velg vind ik erg gaaf! (zag ik bij andere merken op de beurs ook wel eens terug in de wielen)
Mooi concept is er ook bedacht dat je je eigen bestickering kunt krijgen!

Ik vond het ook een pluspunt van de onderneming dat er gelijk vriendelijk personeel op de stand klaar stond om je van informatie te voorzien, zonder opdringerig te zijn. (sommige stands leek het gelijk een kruisverhoor, andere stond je een kwartier te wachten voor je aan iemand een vraag kon stellen)

Maar datzelfde vond ik ook van FFWD, erg vriendelijk en technisch onderlegd personeel dan een hoop kon uitleggen over de wielen.
(die ik ook errug mooi en gelikt vond, tegen een goede prijs!)

Dat in tegenstelling tot de stand van COLE, daat stond een of andere flapdrol niet echt bepaald veel van de wielentechnologie af wist. Ik vroeg of COLE in de toekomst ook tubeless-ready clincher-racewielen gaat maken/leveren net als Shimano, Fulcrum, Mavic waarvan de 1e 2 daar in de toekomst zelfs volledig op overgaan.
Toen zei hij dat er helemaal geen tubeless racewielen bestaan en ook nooit hebben bestaan, ik was volgens hem in de war met MTB wielen,...
Dus ik zei dat ik zelf al wel eens tubeless racewielen getest had icm Hutchinson Fusion tubeless banden. Nou, dat kon volgens meneer toch echt niet, ik vergiste me. Toen liep hij weg omdat hij 'te druk was' om langer te praten.
En dat vertegenwoordigd te merk dan op een grote beurs!!!

Maar 1 vraag ben ik vergeten te stellen bij kuiper trading:
Misschien kan iemand hier deze beantwoorden?

Zijn deze wielen ook ERTO en UCI goedgekeurd?
dus de crashtest waar ze aan moeten voldoen om in de PROTOUR gebruikt te mogen worden??

(De test waar veel Lightweight wielen niet kunnen voldoen, dus waarom de prof-versie 300gr zwaarder schijnen te zijn dan de consumentenversie 1200 ipv 900 :p)

Groeten!

Geplaatst: 17 dec 2009 11:59
door wroosmalen
Waarom zou een renner uit de protour op deze wielen willen rijden?

Geplaatst: 17 dec 2009 12:11
door gustav
wroosmalen schreef:Waarom zou een renner uit de protour op deze wielen willen rijden?


Geen idee, en de meeste renners uit de PROtour hebben ook niet zo veel te willen.
Ze moeten gewoon rijden met waar ze door gesponsord worden.

Geplaatst: 17 dec 2009 21:14
door nimp
Daar gaat het eigenlijk ook helemaal niet over, de vrager wil weten hoe het met de sterkte van de wielen zit, en gebruikt de Protour test als een soort van referentie.