Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 07 nov 2008 18:10

Rikkert schreef:@martinevibes: je schrijft dat je alleen onder in de beugels rijdt.... dat kan toch ook met je remmen op de normale plek? Dat doet nl. vrijwel iedere fietser. Profs rijden ook veel onder in de beugel maar ik heb er nog nooit een gezien met zijn shifters op half zeven. En als je met je handen bovenop rijdt, kun je toch ook niet bij je shifters. Maar goed, ieder zijn meug..


Eigenlijk zeg je het zelf al!!!
Omdat ik veel onderin zit is het voor mij het makkelijkst om daar ook de STI's onder handbereik te hebben.
Zoals ik al eerder zei krijg ik er onderweg ook veel commentaar op.....
Ik denk wel dat het onveiliger is.
Als je opeens een noodstop moet maken kan je beter hoog zitten , op je pedalen gaan staan en naar achteren leunen .

Ok....
heb zojuist de oude spd pedaaltjes van mijn ATB op de racefiets gezet.
Afbeelding
Allemaal leuk en wel maar nu kan ik mijn nieuwe schoenen ook niet meer gebruiken , fijn fijn fijn!!
Wie heeft er nog belang bij een stel splinternieuwe scott road limited edition maat 44??
Ik zal daarvoor ff een topic in V&A aanmaken.
Voorlopig gaat het weer even stil wezen want het geld is weer op , eerst de spullen die van mijn fiets zijn gekomen proberen te verkopen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 nov 2008 23:10

martinovibes schreef:.........Het geld groeit me de laatste tijd ook niet meer op de rug
.......


Begrijp me niet verkeerd, je heb een hele mooie fiets gebouwd.
Maar had het niet allemaal goedkoper geweest als je gewoon met een kaal frame was begonnen?
Eerst had je dat akkefietje met de Giant, die een hoop geld koste.
Krijg je als compensatie een volledig afgemonteerde nieuwe fiets die je vervolgens compleet verbouwt.
Voor het geld wat je nu hebt uitgegeven kon je misschien een nog mooiere fiets bouwen.
Maar zoals ik al zei; deze ziet er ook goed uit.

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 12 nov 2008 23:11

lekker fietsweer trouwens zeg! Mischien morgen beter? Mijn bulls voelt echt met de dag beter! In het begin nog een klein beetje finetunen. Maar zit nu echt lekker op mijn fiets. Ben zeer tevreden over de bulls desert falcon. Dus kom maar op met die zomer! Of ben ik nu een beetje erg vroeg?

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 12 nov 2008 23:38

@ martinovibes: Je kan toch adapters kopen voor spd plaatjes of raceschoenen.

edit: je kan wel apparte wegplaatjes kopen, denk dat die dan ook werken met dat 3 gaats systeem. Lijkt me iig de moeite waard om het even na te vragen bij je fm.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 12 nov 2008 23:46

@duotone: kan me je gevoel goed inleven hoor! Wilt em gewoon de sporen geven.
Vrees dat mijn fiets de komende dagen ook niet uit de Tacx zal komen ;)

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 13 nov 2008 10:02

jaapie91 schreef:@ martinovibes: Je kan toch adapters kopen voor spd plaatjes of raceschoenen.


Bij o.a. B2B te koop:
Shimano - SM-SH85 SPD-R/SPD Adapter

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 13 nov 2008 21:01

@sirbas ik heb paar jaar geleden ook zo'n tacx gekregen, maar hij trilt nogal een beetje maakt veel geluid is dat normaal bij die dingen of loopt die van jou lekker soepel? Heb hem eigenlijk bijna nooit gebruikt. Denk dat de buren er gek van worden. Is het eigenlijk slecht voor je fiets of naven? Mischien nog maar eens van zolder halen op een regenachtig avondje.

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 13 nov 2008 21:59

Heb zelf de Satori. Aangeschaft omdat ie geluidsarm zou zijn. Moet zeggen dat ie toch nog best een flink geluid produceert. Ook hoor je alle haperingen aan de derailleurs/kettinglijn die je als je buiten op de weg rijdt niet meekrijgt. Omdat mijn huis houten vloeren heeft klinkt het ook best door vermoed ik (lage brom). Maar ja heb toch oordoppen in (MP3) dus heb nog geen klachten gehoord. ;)
En slecht voor je fiets? Daar is al veel over gezegd in andere topics, maar hele volksstammen maken hun winterkilometers op een Tacx dus dat zal wel meevallen denk ik. Gebruik wel mijn oude achterwiel nu in de Tacx met een trainerbandje, dus als de naven al zouden slijten is dat slechts mijn afgedankte wieltje...

Gebruikersavatar
duotone
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 sep 2008 20:49

Gebruikersavatar duotone 14 nov 2008 01:41

oké ja ik had ook zo'n brom inderdaad en ook wat onbalans zelfs toen ik hem nieuw had. Een oud wiel ja ik heb alleen nog maar een mtb gehad dus heb nog geen oud wiel. Kan natuurlijk ook gewoon weer mijn mtb op de tacx zetten. Ga het nog wel een keer proberen als het weer zo slecht is, en ik mijn fiets drang niet kan onderdrukken. Hoe bevallen jouw wielen trouwens? Mooi zijn ze wel in iedergeval.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 14 nov 2008 15:53

De nieuwe Bulls site met de collectie voor 2009 is eindelijk in de lucht:

http://bulls.server39.mindwerk.net/nl/modelle/road.html

Kijk en geniet!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 15 nov 2008 00:50

duotone schreef: Hoe bevallen jouw wielen trouwens? Mooi zijn ze wel in iedergeval.


Wielen bevallen erg goed. Echt een wereld van verschil. Klinkt corny, maar ik had niet gedacht dat het zo'n verschil zou maken.
De Racing 3's voelen veel directer aan, veel minder sponzig dan de Shimano's. Het WHR-500 achterwiel draai ik nu lekker op de Tacx, dus die maakt dat de investering zich weer gedeeltelijk terugbetaalt.
En de looks zijn inderdaad niet verkeerd, die steek ik mooi in m'n zak ;)
Ben erg tevreden met mijn huidige setup!

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 25 nov 2008 20:44

Theo V schreef:
martinovibes schreef:.........Het geld groeit me de laatste tijd ook niet meer op de rug
.......


Begrijp me niet verkeerd, je heb een hele mooie fiets gebouwd.
Maar had het niet allemaal goedkoper geweest als je gewoon met een kaal frame was begonnen?
Eerst had je dat akkefietje met de Giant, die een hoop geld koste.
Krijg je als compensatie een volledig afgemonteerde nieuwe fiets die je vervolgens compleet verbouwt.
Voor het geld wat je nu hebt uitgegeven kon je misschien een nog mooiere fiets bouwen.
Maar zoals ik al zei; deze ziet er ook goed uit.


ha Theo

Ja , je hebt gewoon helemaal gelijk.
Ik zit inmiddels ver boven de 2000 die ik in gedachte had wat , was allemaal niet echt de bedoeling he maar ja.......
Aan de andere kant.het begint er nu uit te zien zoals ik het in gedachte had ,en......het fietst echt super!

Met kerstmis is de fiets 100% klaar.
de SRAM shifters gaan ook weer de deur uit , die heb ik voor zo'n belachelijk bedrag te pakken gekregen dat ik daar geen verlies op kan draaien .
Ga er Campa record opzetten ( voor , achter shifters remmen )

Wat betreft de schoenplaatjes , de adaptors ga ik achteraan !!!!!
Heel erg bedankt voor de tips mensen !

Plaats reactie