Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 08 feb 2010 20:10

Daar heb je wel gelijk in. laatste off topic
Afbeelding

Gisteren best vorderingen gemaakt met schoonmaken en beetje monteren:

Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 08 feb 2010 21:04

@ Timo. Als teken van respect voor de Ierse gastheren werden ze klaverblad groen gespoten? Hoewel dat weer niet echt donker is..

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 08 feb 2010 21:09

Duidelijk een echte kennersvraag en duidelijk dat ik dat niet ben!
Maar wel leuk om te zoeken.

Dit is het meest terug in de tijd wat ik kon vinden, nog ver voor Jeroen zijn klaverblad groen.

"British racing green, officially known as deep brunswick green is the international motor racing colour of Great Britain.
The dark green colour was used for the uniforms of the cavalrymen of Braunschweig, Germany, and later by British riflemen in the late eighteenth century. The current British Royal Family traces its origin to the House of Hanover, also known as the House of Brunswick, Hanover Line, and Brunswick Green therefore acquired British national symbolism."
FacebookS3RSSite

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 feb 2010 21:12

.Jeroen. schreef:@ Timo. Als teken van respect voor de Ierse gastheren werden ze klaverblad groen gespoten?

Nou, de Britten hadden in 1901 een wedstrijd gewonnen waarbij die nationale kleuren gebruikt werden en (als een soort songfestival) was de regel dat die wedstrijd dan het jaar daarop bij de winnaar werd georganiseerd. Maar in Engeland was motorsport op dat moment verboden dus week men uit naar Ierland en omdat de Britten hun nationale kleuren niet konden gebruiken (rood was al Italiaans, wit Duits en blauw Frans) koos men inderdaad voor het Ierse groen. Probleem was echter dat dit door veel Engelsen als een ongelukskleur werd gezien dus die kozen er in de jaren daarna voor om een zo donker mogelijke, bijna zwarte tint groen te gebruiken (en de Schotten namen koppig een blauw/witte racecombi).

En nu kunnen we weer naar dat blauw dat niets met autosport, Fransen of Schotten te maken heeft: dat van GIOS Torino ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tjeu
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010 15:16

tjeu 08 feb 2010 22:03

Ja, al dat gedoe over auto's...
Gaan met die banaan!

Afbeelding

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 09 feb 2010 20:50

@ciclista: om ook nog maar even op je vraag terug te komen na alle autoperikelen ;)

De Gios Evolution is zeker geen doorsneeframe! De buizen zijn van Columbus SLX welke vanaf halverwege de jaren '80 werden gebruikt als de topbuizen voor wedstrijdframes (later werd de SLX opgevolgd door de TSX-buizen). Als ik het goed heb was het bovendien het eerste Gios-frame met verwisselbare achterpatten...

Edit: niet dus, bij nader bekijken van de foto van je fiets zie ik dat deze geen verwisselbare achterpatten heeft! Kennelijk is dit dus echt pas ingevoerd bij de Compact Pro-frames (what's in a name).

Ik zou overigens een blauw Gios-frame nooit in een andere kleur spuiten. Andersom dan weer wel; ik heb vorig jaar een wit Professional-frame dus blauw laten spuiten :p
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 14 feb 2010 17:49

Afbeelding

Best opgeschoten, alleen nog een stuurlintje, dan is ie klaar voor een proefrit.

Er zit trouwens een stickertje op voor de buizenset: Mannesman Oria CSS52.

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 19 feb 2010 21:54

stuurlintje:
Afbeelding

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 19 feb 2010 22:55

Moet je eigenlijk weer een ander zadel bij kiezen...

By the way: mooie afgemonteerde Titanio inmiddels op giostorino.it (al vind ik de voorvork minder geslaagd)!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

tjesis
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 nov 2009 12:37

tjesis 24 feb 2010 17:20

Ik ben op zoek naar de Gios bottle B-type.
Dit is volgens mij een bidon speciaal bedoeld voor het meenemen van gereedschap en dergelijke..

Iemand enig idee of deze nog verkrijgbaar zijn en waar?
Ik heb Gios een mailtje gestuurd maar tot op heden (nog) geen antwoord.

[img=http://www.gios.it/images/accessory.ash ... ry=bottleB]
Bianchi 928 C2C, Chorus 11s, Kuiper 50mm

Plaats reactie