Pagina 24 van 81
Geplaatst: 17 jan 2010 11:06
door colnagofreak
Ik snap al die opwinding niet, Parlee stickers eraf en je heb een "no-name" frame wat heel veel dure onderdelen.
Geplaatst: 17 jan 2010 11:22
door timo2.0
colnagofreak schreef:Ik snap al die opwinding niet, Parlee stickers eraf en je heb een "no-name" frame
Noem eens een no-name die er zo uitziet?
Geplaatst: 17 jan 2010 12:04
door colnagofreak
colnagofreak schreef:Ik snap al die opwinding niet, Parlee stickers eraf en je heb een "no-name" frame wat heel veel dure onderdelen.
Dat zal niet mee vallen, ik geef toe een misschien wat overtrokken reactie van mijn zijde, maar Parlee is natuurlijk vooral heel exclusief!
Maar of het frame nu echt zo bijzonder is? in mijn ogen in ieder geval niet.
De eerste Parlee die Casran hier ooit op het forum heeft gezet blijft een pareltje, maar over de prijs/kwaliteits verhouding van Parlee heb ik zo mijn bedenkingen.
Misschien moet dit maar gewoon zo blijven!
Exclusief en bestemd voor de liefhebbers!
Geplaatst: 17 jan 2010 12:23
door tiest
colnagofreak schreef:maar over de prijs/kwaliteits verhouding van Parlee heb ik zo mijn bedenkingen.
Gellukig is een prince dat wel
Geplaatst: 17 jan 2010 12:29
door stockie
Kurvenmeister schreef:maurice schreef:Zijn de shifters niet wat te laag gemonteerd zodat dit erger lijkt dan het is?
Nee, denk het niet. Zie de rare hoek van het stuur. Als je die lijn doortrekt, kom je boven de bovenbuis uit. Normaal monteer je een stuur (als je de lijn vanaf het uiteinde doortrekt) op ongeveer 7/8 van de zitbuis (bij een normaal klassiek frame). Dus ik denk dat de shifters vrij normaal tot zelfs hoog staan, maar het stuur te ver gekanteld is en dat het beeld vertekend.
Edit: 2nd look: helemaal niet normaal, gewoon hoog tov de positie op een normaal stuur.
Overigens wel een mooi licht fietsje natuurlijk
Dit is de grootste zever die ik ooit heb gehoord in verband met de stand van de shifters. Als je 'ontspannen' zit met de handen op de shifters moeten je polsen en armen zo goed mogelijk in een rechte lijn liggen. Dit zorgt voor minder spanningen in voorarmen (en zo ook in de nek). Daarom staan in het profpeloton bijvoorbeeld de shifters redelijk hoog gemonteerd, veel ontspannender rijden. Vroeger had men die kennis nog niet van de biomechanica (of hield men er alleszins toch geen rekening mee) en werden de shifters veel lager gemonteerd. Hier stapt men nu dus (stilaan) van af.
On topic: ik vind dat deze Parlee ondanks zijn 'weightweenieess' er toch nog erg knap uitziet. De gele letters en de AX-lightness op de wielen zijn minder subtiel, maar voor de rest een redelijk ingetogen resultaat.
Geplaatst: 17 jan 2010 12:53
door colnagofreak
TiesT schreef:
Gellukig is een prince dat wel
Nee, ook niet en ook allang niet meer exclusief!
Geplaatst: 17 jan 2010 12:58
door amclassic-fan
@Stockie, wat heeft de hoek van de pols tov de onderarm hier mee te maken? Het stuur is gewoon vreemd gemonteerd. Wat Kurvenmeister stelde klopt gewoon. De shifters zitten op een normale plaats op 't stuur gemonteerd, alleen 't stuur is helemaal naar beneden gekanteld.
Ik vind deze Parlee niet echt geweldig. Ik heb 't niet echt op fietsen die compleet met 1 merk opgetuigd moeten worden. Dat soort fietsen zijn leuk voor de fabrikant op een beurs, maar waarom nu per sé alles van Ax moet komen?
Geplaatst: 17 jan 2010 13:00
door stockie
De shifters staan normaal gemonteerd, maar de verklaring van de 7/8e van de zitbuis en heel die nest... dat klopt toch voor geen meter hoor
Geplaatst: 17 jan 2010 13:08
door amclassic-fan
Omhoog kantelen van 't stuur zodat het uiteinde niet horizontaal staat geeft gewoon precies 't zelfde effect als waar jij 't over hebt.
Geplaatst: 17 jan 2010 13:08
door timo2.0
Amclassic-fan schreef:Ik vind deze Parlee niet echt geweldig. Ik heb 't niet echt op fietsen die compleet met 1 merk opgetuigd moeten worden. Dat soort fietsen zijn leuk voor de fabrikant op een beurs, maar waarom nu per sé alles van Ax moet komen?
Er zijn anders nog wat AX spulletjes niet gebruikt, zoals hun stuurpen. Overigens ben ik juist een groot liefhebber van een fiets die zo min mogelijk verschillende merken "gebruikt". Bij mijn huidige project kom ik op vijf fabrikanten voor het totaalplaatje (Bianchi, Campagnolo, Pro, Fizik, Vittoria) en baal eigenlijk dat het niet met nog minder kan
Bovenstaande Parlee daar twijfel ik over. Naar mijn smaak is hij net door de grens gezakt waar vorm en functionaliteit opgeofferd worden voor gewichtsbesparing.
Geplaatst: 17 jan 2010 14:01
door composite
@Zapperdeflap: ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik van 1heidsworst hou...ik lees dat in elk geval nergens.
Waar ik wel van houd zijn mooie fietsen, en de verminkte Parlee is daar duidelijk geen voorbeeld van.
Het is heel simpel, ik zal het voor je proberen uit te leggen:
Wansmaak: Jensen, Opel Astra's/Golfjes etc met spoilers en de radio te hard aan, Geert Wilders, Nep Tieten, te veel zichtbaar bortshaar, goud, je kind Priscilla noemen....noem maar op!
Smaak: (effe on topic maar weer) een mooie Parlee Z1, Campa Super Record, evt een Vumaquad of Clavicula erop, stuur met mooie, ronde bocht...klassiek ogende parts.
Evt Hyperon's of Lightweight Gen 3's
Kortom meer een ingetogen geheel dan dat hok van een paar posts terug...
Kennelijk valt jouw smaak meer onder wat ik onder wansmaak versta Zapperdeflap..
Geplaatst: 17 jan 2010 14:16
door zapperdeflap
Composite schreef:Wansmaak: Jensen, Opel Astra's/Golfjes etc met spoilers en de radio te hard aan, Geert Wilders, Nep Tieten, te veel zichtbaar bortshaar, goud, je kind Priscilla noemen....noem maar op!
Smaak: (effe on topic maar weer) een mooie Parlee Z1, Campa Super Record, evt een Vumaquad of Clavicula erop, stuur met mooie, ronde bocht...klassiek ogende parts.
Evt Hyperon's of Lightweight Gen 3's
Helemaal met je eens,
maar waarom vind je deze dan niet mooi, kijk ik verkeerd?
Dit is toch een knappe fiets, geen eenheids worst dus.
Wat die eenheids worst beteft,
dat was 'n vraag jij houd toch ondertussen niet van eenheids worst,