Orbea
-
- Forum-lid
OEF, Supermooi!
Ride bikes, not tanks!
Wie met een Orbea Orca Aero Disc zou zo vriendelijk willen zijn om de ruimte tussen de chainstay op te meten?
Ik heb mijn oog laten vallen op een Orca Aero maar heb wel als eis dat er 30mm bandjes op moeten kunnen. Er zou dus 34mm of meer ruimte aanwezig moeten zijn.
De bedoeling is om met brede velgen van 22mm intern te gaan rijden. Er komen dan 28mm bandjes op die wat breder zullen vallen.
Alternatief is een Sensa. Maar de Orbea is wel wat bijzonders en knapper.
Alvast bedankt
Ik heb mijn oog laten vallen op een Orca Aero maar heb wel als eis dat er 30mm bandjes op moeten kunnen. Er zou dus 34mm of meer ruimte aanwezig moeten zijn.
De bedoeling is om met brede velgen van 22mm intern te gaan rijden. Er komen dan 28mm bandjes op die wat breder zullen vallen.
Alternatief is een Sensa. Maar de Orbea is wel wat bijzonders en knapper.
Alvast bedankt
Vandaag bij de lokale Orbea dealer op visite geweest. Daar de ruimte voor het achterwiel van een Orca Aero Disc opgemeten. Een brede band kan er prima tussen. Ik denk dat de 28mm die Orbea zelf aanhoudt meer voor de hoogte geldt.
Dus met een brede velg past een 28mm band prima en een 30mm gaat ook nog wel passen.
Ik heb een 3-tal metingen gedaan. Meten met het wiel er nog in is vrij lastig. Maar kwam uit tussen de 38-40mm. Meer dan genoeg ruimte.
Ik moet zeggen dat op het oog de Orca Aero er heel doordacht uitziet. Ik wacht nog even de 2020 Sensa collectie af voordat ik er één bestel. De Orbea heeft wel een streepje voor. Heb in ieder geval een mooie deal kunnen maken waar we allebei mee kunnen leven.
Nu nog de vraag, wordt het een Ultegra of 105.
Ohja, het wordt een 2020 grijs/zwart/rode.
Dus met een brede velg past een 28mm band prima en een 30mm gaat ook nog wel passen.
Ik heb een 3-tal metingen gedaan. Meten met het wiel er nog in is vrij lastig. Maar kwam uit tussen de 38-40mm. Meer dan genoeg ruimte.
Ik moet zeggen dat op het oog de Orca Aero er heel doordacht uitziet. Ik wacht nog even de 2020 Sensa collectie af voordat ik er één bestel. De Orbea heeft wel een streepje voor. Heb in ieder geval een mooie deal kunnen maken waar we allebei mee kunnen leven.
Nu nog de vraag, wordt het een Ultegra of 105.
Ohja, het wordt een 2020 grijs/zwart/rode.
-
- Forum-lid
Orbea vs Sensa, voor die keus hoef je toch niet te wachten op de 2020 updates van Sensa? Kan je een indicatie geven van de prijs/korting die je dealer je geeft tov de adviesprijzen?
Als je dit zo ziet, dan wil je toch meteen bestellen?
Als je dit zo ziet, dan wil je toch meteen bestellen?
Ik heb mijn lbs beloofd te wachten. Op 26 augustus krijgen de dealers de nieuwe collectie te zien. Je weet niet met wat voor een kleuren ze gaan komen. Wil later geen spijt krijgen, hoewel dat moeilijk gaat worden met zo'n plaatje van een fiets.
Korting zonder inruil is 'markt conform' dus zo'n beetje 10%. Iets meer in dit geval.
Overigens ben ik niet zo'n uitknijper. Ik koop een fiets waar ik ben geholpen en ben van mening dat je allebei met een goed gevoel mekaar de hand moet kunnen schudden.
Korting zonder inruil is 'markt conform' dus zo'n beetje 10%. Iets meer in dit geval.
Overigens ben ik niet zo'n uitknijper. Ik koop een fiets waar ik ben geholpen en ben van mening dat je allebei met een goed gevoel mekaar de hand moet kunnen schudden.