colnagofreak schreef:fdegrove, volgens mij ben jij zo'n beetje de corima expert hier!
Wat weet jij over de kwaliteit van de corima naven, levensduur en afdichting?
Ik heb gehoord dat er eigenlijk standaard al wat speling op zit, en dat dit niet is af te stellen! fabel?
Hoi,
Mijn ervaring met de Corima naven is gewoon uitstekend te noemen.
De Japanse Ezo lagers die men gebruikt zijn gewoon bij de beste industrieele lagers die er zijn en bovendien ingevet met marine vet.
Wel duurt het zeg maar vijhonderd km voor ze goed ingelopen zijn en dat verschil merk je goed, ze lopen dan echt fantastisch.
Er kan alleen maar speling opkomen als de borgmoer los komt te zitten, anders niet.
Met een eenvoudig setje conussleutels is dat zo geklonken.
Ook een enorm pluspunt is dat je elk onderdeeltje apart kan krijgen via de webwinkel van de fabrikant, van moeren tot losse bodys enz.
Goed om weten is ook dat je de lagers in de body kan vervangen mocht dat nodig blijken maar dan dien die je wel naar Corima te versturen.
Zelf krijg je het niet geopend.
Ook als je bv ceramische lagers in je body zou willen even versturen met de vraag de body voor je te openen en klaar is kees.
Apart is ook het inhaaksysteem van de spaken waardoor je steeds gewone J-spaken kan gebruiken en door dat systeem hoef je de spaak niet door een klein naafgaatje te murwen. Handig dus.
De velgen kunnen vaak ook worden hersteld maar dat doet dan een franse firma voor hen.
Algemeen bij Corima fabriekswielen is mijn raad de borgmoeren te controleren op speling en steeds de juiste vulring(en) op de body te plaatsen. Die laatste worden meegeleverd evenals een spaaksleutel, remblokjes en wielhoezen als ik het goed heb.
Ciao,