Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 mar 2007 16:51

Quoten: Origineel geplaatst door Cesar_ op 31 Maart 2007

In Zofingen en dergelijke wedstrijden mag je inderdaad wel een dergelijke fiets hebben als je voorin mee wilt doen, als ik kijk op wat voor fietsen bv. de broertjes Vansteelant rijden...Ennuh, over die Lamborghini benen; wat trappen die mannen eigenlijk aan watt weg in een lange afstand wedstrijd met wat voor gemiddelde snelheid?


Ja, Joerie Vansteelant rijdt ook op een Kalibur, en mailde me dat hij dit jaar op de korte afstand op Kuota KOM zal rijden.Wat wattages betreft weet ik het niet... 'k zal dat eens vragen. Koen reed Zofingen met SRM vorig jaar; Benny gebruikt op training PowerTap. Op training gaat Koen alvast hard, vandaar dat een vriend me zei "well, he has also a Lamborghini engine".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 31 mar 2007 19:52

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 31 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Cesar_ op 31 Maart 2007 In Zofingen en dergelijke wedstrijden mag je inderdaad wel een dergelijke fiets hebben als je voorin mee wilt doen, als ik kijk op wat voor fietsen bv. de broertjes Vansteelant rijden...

Ennuh, over die Lamborghini benen; wat trappen die mannen eigenlijk aan watt weg in een lange afstand wedstrijd met wat voor gemiddelde snelheid?
Ja, Joerie Vansteelant rijdt ook op een Kalibur, en mailde me dat hij dit jaar op de korte afstand op Kuota KOM zal rijden.
Wat wattages betreft weet ik het niet... 'k zal dat eens vragen. Koen reed Zofingen met SRM vorig jaar; Benny gebruikt op training PowerTap. Op training gaat Koen alvast hard, vandaar dat een vriend me zei "well, he has also a Lamborghini engine".


Dat zou mooi zijn zeg, net zoals Boonen. Maar dat zit er niet in voor hem las ik net op zijn website, eigenlijk schandalig dat iemand die op zulk niveau sport niet eens full prof kan zijn!! Maar ik ben benieuwd naar de wattages, dan weet ik hoe ver ik nog te gaan heb ;) .

Kan je me trouwens nog een keer terugmailen over die clip-on? (Deda dan wel Oval) Dan komt ook mijn Cervelo weer een beetje verder in de buurt van een TT fiets en kan ik hem misschien een keer hier gaan plaatsen ;) .

Grtz

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 mar 2007 21:05

Quoten: Origineel geplaatst door Cesar_ op 31 Maart 2007

1. Dat zou mooi zijn zeg, net zoals Boonen. Maar dat zit er niet in voor hem las ik net op zijn website, eigenlijk schandalig dat iemand die op zulk niveau sport niet eens full prof kan zijn!! Maar ik ben benieuwd naar de wattages, dan weet ik hoe ver ik nog te gaan heb ;) . 2. Kan je me trouwens nog een keer terugmailen over die clip-on? (Deda dan wel Oval) Dan komt ook mijn Cervelo weer een beetje verder in de buurt van een TT fiets en kan ik hem misschien een keer hier gaan plaatsen ;) .


1. Ik heb hem gevraagd wat de wattages zijn, en hij dacht dat hij over de volledig bike-afstand in Zofingen zo'n 270 watt had (echt veel vind ik, zeker met die afdalingen bij); bij een kortere wedstrijd met 60km fietsen wist hij zich 330 of zo te herinneren.En ja, er schort in Vlaanderen iets aan het topsportbeleid... niets nieuw onder de zon.
2. Doe ik!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 02 apr 2007 21:49

hier een bericht van CASRAN op ww's.. sorry voor het schenden van de copyrights maar hier staat wat het frame wordt van onze vriend.Just had my Kalibur '07 frame come in last week, nice paintscheme, new version with new fork, internal cable routing and some smaller improvements.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 02 apr 2007 22:28

hier een bericht van CASRAN op ww's.. sorry voor het schenden van de copyrights maar hier staat wat het frame wordt van onze vriend.Just had my Kalibur '07 frame come in last week, nice paintscheme, new version with new fork, internal cable routing and some smaller improvements.
nu met foto: wat 'n fiets.. absurt, en toch wel een schokkende vooruitgang in vergelijk met de litespeed, die ook al zeker niet onaardig was. kan niet wachten de volledige fiets klaar te zien:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 apr 2007 00:27

Hé lancev7, niets tegen m'n Litespeed hoor: dat is een knalharde tijdracer die schitterend rijdt... meteen ook de reden waarom ik hem niet weg doe en er liever 2 tijdritfietsen op na houd dan hem te moeten missen.
Maar goed. ndertussen ben ik aan een nieuwe TT build bezig idd (onderstaande is voorlopig: uiteraard moet zadel nog waterpas, stuurpen omgedraaid, stuur ingekort, enz.).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 apr 2007 20:34

@ pieter (casran) hey mooie fiets ps is dat een walser tt stuurtje ? o ja wat is nu de prijs van dat kader

mvg matt

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 apr 2007 21:17

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 April 2007

@ pieter (casran) hey mooie fiets ps is dat een walser tt stuurtje ? o ja wat is nu de prijs van dat kader mvg matt


Dat is een Walser tijdritstuur ja.
De juiste publieksprijzen van Kuota fietsen en framesets staan op www.kuota.be  Deze versie van de Kalibur is nog niet leverbaar, maar zal aan dezelfde prijsstelling komen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 apr 2007 21:47

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 April 2007@ pieter (casran) hey mooie fiets ps is dat een walser tt stuurtje ? o ja wat is nu de prijs van dat kader

mvg matt Dat is een Walser tijdritstuur ja.De juiste publieksprijzen van Kuota fietsen en framesets staan op www.kuota.be Deze versie van de Kalibur is nog niet leverbaar, maar zal aan dezelfde prijsstelling komen.




ga je dan toch niet met oval rijden omdat je een walser tt stuurtje er nu hebt opstaan

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 apr 2007 22:11

Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 03 April 2007

ga je dan toch niet met oval rijden omdat je een walser tt stuurtje er nu hebt opstaan

Ik heb een Oval tijdritstuur, remmen en vork op mijn Litespeed tijdritfiets, en Oval op mijn Kuota Khan wegfiets... en komt binnenkort op een andere fiets ook.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2007 22:17

Wat ik me afvroeg, welke tekst staat er bij het bracket? (is niet goed te lezen).
Mooi kader trouwens.....

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 05 apr 2007 19:20

beste tt fans

ik heb net de tijdrit van de 3daagse de panne bekenen en wat ik me afvroeg, of jullie het ook hadden opgemerkt dat leifhoste met een andere tt frame reed is dit nu een proto type van ridley of is het een frame dat gewoon overspoten is ?.

je kon het goed zien aan de zadelpen bij leif die was heel breed dus geen standaard 27.8 of zo

Plaats reactie