Bij Kassa, Radar en dat soort programma's komen vaak mensen die zelf gewoon (heel) dom zijn geweest.
"Ik kocht een iPod via Marktplaats en moest $ 20.000 betalen via Western Union. De verkoper zou hiervan $ 19.900 terugstorten, zodat ik dus een iPod voor $ 100 zou kopen. Maar nu heeft de verkoper niks meer laten horen"
Dat soort verhalen. Rechtsbijstand is dan inderdaad een beter idee. Maar voor je dat doet moet je er natuurlijk eerst ZELF uit proberen te komen.
Hoe Tevreden over je FM ???
Laten we idd het VOS-topic er niet bij betrekken, al moet ik wel zeggen, Ik bedoel, door dit negatieve Geïnsinueer (gaat niet alleen)over Derks, waarbij niet eens is gebleken wie er nou uit eindelijk nalatig of fout is geweest, kom je automatisch in een verkeerd daglicht te staan waar je bijna nooit meer vanaf komt. Ook al word later bewezen dat Derks vrij uit gaat zal je er toch minder snel iets kopen. Is dat dan gerechtvaardigd? Of komt er dan een rectificatie.
Orbea Orca, What Else?
In deze overgemediatiseerde wereld moet je als handelaar, groot en klein, de impact beseffen van je acties, vooral de negatieve. Alles kan op korte termijn enorm uitvergroot worden.
Anderzijds, de meeste (verstandige) consumenten beseffen toch dat bij ELKE handelaar een probleem kan opduiken. Het is wel de wijze waarop met dit probleem wordt omgegaan die het beeld van een handelaar zal bepalen.
Indien constructief een oplossing wordt gezocht en gevonden, geen probleem. Indien het blijft aanslepen of op een slechte wijze wordt afgehandeld, dan zal ik alvast twee keer nadenken om er nog zaken te doen.
Anderzijds, de meeste (verstandige) consumenten beseffen toch dat bij ELKE handelaar een probleem kan opduiken. Het is wel de wijze waarop met dit probleem wordt omgegaan die het beeld van een handelaar zal bepalen.
Indien constructief een oplossing wordt gezocht en gevonden, geen probleem. Indien het blijft aanslepen of op een slechte wijze wordt afgehandeld, dan zal ik alvast twee keer nadenken om er nog zaken te doen.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Consumenten liegen en besodemieteren ook en krijgen die gelijk een stempel opgeplakt als ze ergens anders nog iets willen kopen.
Hoe los je het als FM op, in ieder geval niet door klakkeloos de spullen nogmaals op te sturen omdat een consument dat verlangt, terwijl de bewijzen tegen spreken.
Hoe los je het als FM op, in ieder geval niet door klakkeloos de spullen nogmaals op te sturen omdat een consument dat verlangt, terwijl de bewijzen tegen spreken.
Orbea Orca, What Else?
Nee, maar door bijvoorbeeld hier een verweer te doen dat lijkt er dan al meer op en kost voor Derks niks. Zo'n dreigement over de email lost helemaal niks op en is ook niet goed voor de geloofwaardigheid.
-
- Forum-lid
mpol schreef:Nou, boven aan deze pagina staan mijn ervaringen met derks-wielersport.nl. Het verhaal wordt wat smeuiger. Hier de mail die ik vandaag kreeg:
"U beweert dat onze levering slechts bestond uit één cassette Shimano XT en drie kettingen KMC X93 ontbraken.
Wij weten dat de zending bestond uit cassette + 3 kettingen.
Aan de hand van het gewicht van de zending is vast te stellen wat de inhoud van de zending zou kunnen zijn geweest.
Op onze weegschaal weegt;
1x cassette Shimano XT 345 gram.
3x ketting KMC X93 941 gram,
1x buitendoos 190 gram.
Samen 1476 gram.
Indien de levering slechts uit een XT cassette zou bestaan dan is het
gewicht van de zending 535 gram.
Elke zending wordt bij vervoerder GLS gewogen. Deze zending is bij GLS 3x over de weegschaal gegaan. Wij hebben het exacte gewicht van de zendingen opgevraagd, telkens ca. 1550 gram. Het door GLS vastgestelde gewicht overeen met het gewicht van bestelde goederen. Daaruit kan worden afgeleid dat de zending in elk geval uit meer bestond dan één cassette
Zo'n zending wordt idd. meerdere malen vrij nauwkeurig gewogen (anders zakt er iedere dag wel een koeriersbusje door z'n assen!). Die gewichten worden netjes bijgehouden, en die gegevens kan je opvragen.
Als hun dit op papier kunnen laten zien hebben ze bewezen dat ze hun plicht hebben gedaan, en ligt het probleem bij de vervoerder.
Ik snap hun reactie wel hoor, al verwoorden ze het niet op de meest klantvriendelijke manier.
Die XT cassette is overigens erg zwaar, typefout?
----------------
Even terugkomend op de startpost:
Ik ben zeer tevreden over mijn FM.
Ik moet een flink stuk fietsen om er te komen, maar dan heb je ook wat.
Veel kennis, veel mooi spul om te zien, aardige mensen, enz. enz.
Ze hebben een ontzetten vage website, die niet echt overzichtelijk is, maar die wel volstaat met leuk leesvoer: http://www.moosehead.nl/shop/index.htm
Nadelen: beetje duur, weinig op voorraad.
Maar wel lekkere koffie, zelfs na 6uur, als ze eigelijk al gesloten hadden moeten zijn.
mspoon schreef:Consumenten liegen en besodemieteren ook en krijgen die gelijk een stempel opgeplakt als ze ergens anders nog iets willen kopen.
Hoi,
Als je dat correct doet als FM dan neem je nogmaals contact op met de koper en zet alles op een rijtje en probeert inderdaad samen tot een oplossing te komen:
+ Derks zegt dat alles gewogen is op ongeveer 1500 Gram en dat DUS die 3 kettingen erbij zaten. Kom maar op met die GLS data van het wegen maar gewicht betekent nog niet 3 kettingen
+In het geval dat Derks inderdaad een paket van 1500 Gram verstuurd heeft kan het zijn dat alles erin zat op moment van overheveling naar GLS
+Als het pakket dus bij aankomst NIET de drie kettingen bevat zoals wel door Derks geclaimed dan zijn er twee mogelijkheden. OF er is uit de doos gesnoept door GLS medewerkers OF de ontvanger liegt.
Je moet er, als je tenminste wilt, wel uitkomen met elkaar. Ik had enige tijd geleden ook een geval met TNT. Ik verwachtte een helm. TNT belt aan. Ik druk op de knop om te spreken (woon drie hoog). Ik zei dat ik wel naar beneden zou komen om het pakket in ontvangst te nemen en ik hoor iets van 'lift' en '3e verdieping' in nogal gebrekkig Nederlands.
Ik wacht enige minuten. Nog steeds niks aan mijn deur. Hmmmmm......nog 2 minuten gewacht....nog steeds niks. Ik denk: 'dat kan nooit zolang duren' en dus schoenen aan en naar beneden.
Wat schetst mijn verbazing op het moment dat de liftdeuren open gaan? Daar staat een doos in met niemand erbij. Het zal toch niet........ja hoor. Die vrolijke Frans had met pakket zo in de lift gezet en weggegaan.
Stel dat iemand het eerder had weggenomen, wat dan? Zeker dat ik het op TNT had verhaald. Het was vooruit betaald en ik hoefde niet te tekenen (ook raar). Lijkt me niet meer dan normaal dat TNT altijd een handtekening zou moeten eisen (van wie dan ook) voor ontvangst. Als mijn buren het aannemen...tekenen zodat TNT altijd kan bewijzen dat ze in ieder geval een pakket afgeleverd hebben afgezien van de inhoud.
Vandaar dat ik nogal eens on Rembours bestel als ik een bedrijf niet ken. Kost wat meer maar minder sores. Rembours is echter ook een probleem aangezien TNT nooit blijft staan als jij het pakket opent. Kan dus best zo zijn dat je tekent, TNT gaat weg, jij opent het pakket en er blijken dingen te missen.
Geen idee of je eerst een Rembour Pakket mag openen vooraleer te tekenen voor ontvangst? Iemand?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Nou nou, wat een reacties .
Ik heb vanmorgen gemaild met GLS, blijkt dat het pakketje voor 2 kg bij hun in de boeken staat. Ik neem aan dat de 1600gr dan wel klopt, en dat het niet 500gr is. Feit blijft dat tussen de weging en bezorging iets mis is gegaan, en dat is volgens mij de verantwoording van Derks.
Het zal vast wel mogelijk zijn om via rechtsbijstand mijn gelijk te halen, maar daar voel ik helemaal niet voor. Ik erger me nu al genoeg aan de situatie, en om meer frustratie zit ik niet verlegen. Ik neem gewoon mijn verlies en bestel de kettingen wel bij bike2build. Ik heb in de jaren al voor duizenden euro's via internet gekocht (dit jaar al een hele fiets in onderdelen) en dit is de eerste keer dat er iets misgaat.
Door het verhaal hier te posten haal ik er niet echt iets uit, ik krijg er de kettingen niet mee nageleverd, maar ik heb toch het idee dat ik de slechte service niet ongestraft heb gelaten. Dus ik laat het er verder bij. Mochten er weer ontwikkelingen volgen dan laat ik dat weten.
Ik heb vanmorgen gemaild met GLS, blijkt dat het pakketje voor 2 kg bij hun in de boeken staat. Ik neem aan dat de 1600gr dan wel klopt, en dat het niet 500gr is. Feit blijft dat tussen de weging en bezorging iets mis is gegaan, en dat is volgens mij de verantwoording van Derks.
Het zal vast wel mogelijk zijn om via rechtsbijstand mijn gelijk te halen, maar daar voel ik helemaal niet voor. Ik erger me nu al genoeg aan de situatie, en om meer frustratie zit ik niet verlegen. Ik neem gewoon mijn verlies en bestel de kettingen wel bij bike2build. Ik heb in de jaren al voor duizenden euro's via internet gekocht (dit jaar al een hele fiets in onderdelen) en dit is de eerste keer dat er iets misgaat.
Door het verhaal hier te posten haal ik er niet echt iets uit, ik krijg er de kettingen niet mee nageleverd, maar ik heb toch het idee dat ik de slechte service niet ongestraft heb gelaten. Dus ik laat het er verder bij. Mochten er weer ontwikkelingen volgen dan laat ik dat weten.
- de zwarten
- Forum-lid HC
klant is koning!mspoon schreef:Consumenten liegen en besodemieteren ook en krijgen die gelijk een stempel opgeplakt als ze ergens anders nog iets willen kopen.
mspoon schreef: Hoe los je het als FM op, in ieder geval niet door klakkeloos de spullen nogmaals op te sturen omdat een consument dat verlangt, terwijl de bewijzen tegen spreken.
Misschien door wat vriendelijker te zijn???
een laatste opmerking:
Bedrijven met klasse zorgen voor een koerier met klasse. Ik ken gls niet, maar ik kan alvast zeggen dat vooral UPS grote klasse is.
(topic openen: hoe tevreden van je koerierdienst?)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®