Vandaag gefietst in 2011
[quote="Daniel1975"][quote="havana"]Ik had het gevoel dat dit de koudste training van het jaar was, terwijl ik ook al met -8 graden heb getraind. Zal alles te maken hebben met de wind en dus de gevoelstemperatuur.[/quote]
Het was echt enorm koud vandaag. In de zon in de achtertuin nog even aan mijn fiets staan prutsen en dat was best lekker. Maar zodra ik achter de schutting vandaan kwam was het belachelijk koud.
Verder wel heerlijk open weer, 100x beter dan dat grijze weer van de laatste maanden. Morgen lekker op de fiets![/quote]
Kom op het was rond het vriespunt; vandaag lekker 2 uurtjes gefietst en een heerlijk zonnetje en ondanks de wind prima te doen:D
Het was echt enorm koud vandaag. In de zon in de achtertuin nog even aan mijn fiets staan prutsen en dat was best lekker. Maar zodra ik achter de schutting vandaan kwam was het belachelijk koud.
Verder wel heerlijk open weer, 100x beter dan dat grijze weer van de laatste maanden. Morgen lekker op de fiets![/quote]
Kom op het was rond het vriespunt; vandaag lekker 2 uurtjes gefietst en een heerlijk zonnetje en ondanks de wind prima te doen:D
[quote="Arepol"]Ik snap dan ook niet dat je vrijwillig in het noorden blijft wonen [/quote]
Dat is dan ook niet vrijwillig Maar het bevalt me hier best moet ik zeggen. Straks naar de Ardennen rijden wordt wel eventjes slikken denk ik....
Dat is dan ook niet vrijwillig Maar het bevalt me hier best moet ik zeggen. Straks naar de Ardennen rijden wordt wel eventjes slikken denk ik....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Henk, lees eens wat Havana schreef..... De gevoelstemp was enorm laag.
Less is bore
Vanmorgen fanatiek mijn fiets gepakt maar na honderd meter hoorde ik het ijs kraken onder mijn bandjes, te glad. Dan maar de tax op.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik wacht bij dit soort weer altijd tot minimaal 13h00, dan is de aangevroren rijp meestal wel weg gedooid door de zon.
-
- Forum-lid
Precies. Als je even wacht is de kans op gladheid een stuk kleiner. Ik stap ook pas zo dadelijk op voor een ritje. Nog geen idee van afstand en richting maar het ziet er buiten prachtig uit. Wel een koud windje maar daar kun je je prima op kleden.
Net terug van een rondje van 80 km.
Ik moest om 8.30 uur weg om op tijd in het clubhuis te zijn. Toen ik de strooiwagens langs zag rijden twijfelde ik even. Ik ben toch gegaan en het was prima te doen.
Lekker met het zonnetje. Toen ik thuis kwam en mijn schoenen uit deed merkte ik pas dat ik steenkoude tenen had. Maar ook dat is weer over na een warme douche.
Ik moest om 8.30 uur weg om op tijd in het clubhuis te zijn. Toen ik de strooiwagens langs zag rijden twijfelde ik even. Ik ben toch gegaan en het was prima te doen.
Lekker met het zonnetje. Toen ik thuis kwam en mijn schoenen uit deed merkte ik pas dat ik steenkoude tenen had. Maar ook dat is weer over na een warme douche.
[quote="Daniel1975"]Henk, lees eens wat Havana schreef..... De gevoelstemp was enorm laag.[/quote]
KNMI heeft tegenwoordig ook actuele gevoelstemperatuursinformatie.
KNMI heeft tegenwoordig ook actuele gevoelstemperatuursinformatie.
Tussen 09:30 en 12:30 uur een mooi rondje gemaakt in het Stichtse. Het was winterschoon: de laagstaande zon, het diffuse licht, de rijp op de velden, ijs op de sloten. Prima start van het jaar, deze eerste rit van de Conclusion Cycling Consultants
Om 10uur bij Nesciobrug. Geen Forumleden, wel 2 wielrensters die samen afgesproken hadden. Mocht met ze mee naar Almere. Minder toeristisch dan rondje Groene Hart, maar wel mooie fietspaden, nauwelijks last van de gladheid gehad. Klein rondje Flevopolder, genieten van de zon. Terug met 95km op de teller.
-
- Forum-lid
Lekker rondje van 70 Km gemaakt, geen last van gladheid maar van Zout/zand/steentjes/troep op de weg..